Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-08, 19:48   #1
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

For de som ikke vet det så er Roaccutan et kvisedempende preparat om man kan kalle det det. Jeg er ikke plaget så mye i fjeset men nedover rygg tavla ser det ikke ut og de siste månedene har det begynt og spre seg til frampartiet av kroppen på brystkassa. Dette setter en stor stopper for min ellers så utgående personelighet og man kan si det at jeg er ikke den første til og foreslå badeaktiviterer og lignende.

Litt info om Roaccutan
http://hudlegekontoret.no/kategorier...iner/roaccutan

Var til hudlegen idag og hun skulle søke ett eller annet sted om jeg kunne få begynne med denne kuren. Den er vistnok ganske dyr men til gjengjeld skal det funke utrolig bra og forhåpentligvis eliminerer det kviser etterhvert.

Videre så spurte hun om kosten min og jeg sa jeg spiste utrolig lite karbohydrater men mye fet mat og slignende. Dere ketolyse folk vet jo hva jeg snakker om så trenger ikke og gå mer inn på akkurat dette
Hun reagerte faktisk utrolig positivt på det siden det betyr lite godteri og slike usunne ting og jeg ser jo at jeg har blitt bedre av et slikt kosthold men på ingen måte en halleluja opplevelse...Hudlegen også at jeg burde prøve og se hvordan det gikk men hun sa jeg burde holde meg unna planteolje og nøtter bland annet.

Noen som kan synse eller aller helst vet hvordan dette kostholdet og dette legemiddelet kan fungere sammen?

__________________
Gutt 21

Adaware: Noen av de få hanene i kurven?
Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 23:34   #2
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Overlater til "sjefen" å svare på det medisinske, aner ikke om kuren kan ha invirkning på behandlingen eller motsatt, men ville bare kommentere det med kvisene. Jeg opplever å få mer kviser i ketose, på begynnelsen, første ukene. Så stabiliserer det seg, og blir mindre og mindre, og det er jo kjempebra! Har vel med alle disse avfallstoffene som skal ut å gjøre. Og det med kosthold er vel ganske "kjent" at det er enkelte ting som trigger uren hud (ikke bare kviser), så jeg støtter legen din i å kutte ned på nøtter og planteoljer. Enkelte kan nok også få mer kviser av feks fløte, men det kan du jo prøve deg litt frem på, kutte ut noe en uke å se om det hjelper. Uansett, lykke til med kampen mot kvisene.

Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 15:54   #3
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Nei melkeprodukter var hun overbevist om at var trygt så det var bare for meg og tømme nedpå med fløte osv.

Hih, jo takk. Har vært en kamp i mange år men har syntes det var litt teit og oppta tiden til doktorer med det men en gang blir man lei. Sånn i ettertid angrer jeg på at jeg ikke tok affære tidligere. Jeg og har merket at det er blitt mindre kviser av ketogent kosthold men det merkes ikke om man kutter ett tre i en skog desverre....

__________________
Gutt 21

Adaware: Noen av de få hanene i kurven?
Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 12:25   #4
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Hei! Lurer på om du går på depo provera, p-sprøyte? Jeg gjorde nemlig det for noen år siden, og slik du beskriver problemet ditt, er det akkurat som det var for meg den gangen. Snakket m lege/hudspesialist for å få hjelp m problemet, og da fikk jeg vite at minst 10% av de som bruker sprøyten får dette problemet.

Vet veldig godt at dette ikke er særlig morsomt! Var selv single i den værste kviseperioden, og da var det veldig morsomt å gå på byen med gutter som prøvde å stryke litt på ryggen mens man danset... Har aldri følt meg så prippen i hele mitt liv..

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 12:37   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

Hei! Lurer på om du går på depo provera, p-sprøyte?

Er ikke HI en mann? Siden det står "noen av de få hanene i kurven" i signaturen har jeg gått ut i fra det

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 11:48   #6
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Har vært vekk fra forumet lenge nå grunnet akkurat det denne tråden handler om og det var ikke helt forenelig med en ketolyse kur. Som resultat av dette stagnerte vektnedgangen og jeg stod på stedet hvil, ihvertfall helt til jula kom

Stemmer forresten at jeg er mann

Har gått på en antibiotika (tetracyclin) kur i to måneder men synes ikke at det gjorde susen egentlig, litt tilbakegang er det men det kan være tilfeldig siden dette går litt opp og ned med meg når jeg ikke bruker det også. Uansett er det i full oppblomstring igjen nå og det irriterer meg noe voldsomt.... Skal til hudlegen igjen om noen dager for å finne litt mer ut av dette her.

Det dette bunner i er at jeg ikke kan få Roaccutan fordi kolesterolet mitt er for høyt, hva kan jeg gjøre med dette selv på noen måte?
Kan det fungere og gå på ketolyse kur med kun magert kjøtt for å unngå litt fett eller er dette mot sin hensikt?
Har ihvertfall 10kg til å gå på vist det kan hjelpe mot kolesterolet og fjerne de så gjør jeg det, er så lei av dette her at jeg vil prøve alt. Sommeren kommer jo snart også og jeg kommer ikke til å bli noen strandløve med alle kvisene på ryggen akkurat...

__________________
Gutt 21

Adaware: Noen av de få hanene i kurven?
Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 11:55   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Hei.

Jeg selv opplevde å få bedre hud etter en stund på ketolyse. Nå var jeg ikke så plaget som deg, men hadde kviser både i ansiktet og på ryggen. Dette blomstra en del i starten av kuren, men så ble det bra

Å redusere fettinntaket på ketolysekuren kan virke mot sin hensikt iflg. boka når det gjelder vektnedgangen.

Angående kolesterolet, så vet jeg at Fungirl her inne fikk beskjed av Torkil om å øke på fettet....
Skal se om jeg finner tråden

Ellers kan du sende en mail til torkil eller en PM.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 12:15   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Stemmer som Gerd sier, jeg sendte mine verdier i mail til Torkil, og fikk da vite at eg burde øke fettinntaket for å få ned kolesterolet. Har også hatt to pauser på høsten i år grunnet operasjon av mandler og sydentur. Dette kan også ha ført til at kolesterolet mitt har gått opp. Nå starter jeg på ketolyse igjen i morra og skal gå frem til sommeren, skal ha ny time hos legen i mars/april. Da håper eg at kolesterolet har gått ned og stabilisert seg grunnet mer fett og stabilt i ketose hele tiden.
Anbefaler deg iallefall ikke å reduserer fettet, vet selv at eg har spist altfor lite fett og skjønner logikken i å øke fettet for å stabilisere.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 13:10   #9
Ishwanvile
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 30
Ishwanvile er på en erverdig vei

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Jeg har vært på roaccutan kur siden januar og skal i utgangspunktet holde på til mai. Har vært noen tøffe måneder, men jeg håper å se forbedring nå, samt at det hjelper å vite at man er halvveis.

Allikevel har jeg ikke følte at jeg har fått alle disse ekstreme bivirkningene man leser om. Kanskje fordi jeg forventet det absolutt verste, og da må man jo bli positivt overrasket når det ikke er så ille som forventet

Leppene mine er et kapitell for seg selv, øynene er røde, tørr hud i ansikt og rseten av kroppen, og jeg har blod i slimhinner, men jeg blør ikke neseblod som mange sier de gjør. Humøret er derimot ustabilt og jeg har vond kropp, men den vonde kroppen har kommet de siste ukene. Det som plager meg mest ved siden av de ekstremt tørre leppene er for meg vektøkning. Det sies at det ikke skal påvirkes, men jeg gikk opp nesten 10 kg uka etter at jeg begynte på kuren. Tilfeldig når man har vært stabil og aldri lagt på seg hele sitt liv? Neppe... Det står noen steder "Andre symptomer kan inkludere tap av appetitt, endringer i vekt, redusert sosial aktivitet, sinne og til og med irritabilitet."
Min uthevning.

Samme med " Roaccutan kan påvirke leveren og også føre til økte fettnivåer i blodet." og jeg lurer på om denne økningen av fettnivåer kan ha vært årsaken. Virker som en del vann. Har lagt seg i hovedsak over hofte/lår/mage og der har jeg alltid vært slank tidligere, til tross for ...dårlig kosthold!

Har valgt å gå på roaccutan etter forskjellige forsøk med kostholdsendringer, akupunktur, tetracyklin i et år og lignende. Jeg håper (og det ser slik ut) at det er verdt de månende med plager.

Kuren koster nesten 800 kr måneden pluss kremer du bør inneha for å holde huden din nogen lunde under kontroll. Jeg har vært helt avhengig av Elizabeth Arden 8 hour cream både på lepper og smøre inn huden om kvelden. Ja den er fet og stinker, men den funker
Du kan søke NAV om å få dekket det inn. Spør etter skjema hos hudleden din.

Litt utenfor topic dette da, men ...

Ishwanvile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annet Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 15:55   #10
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Jeg fikk på rouaccutan i fjor, samtidig med ketogen kost. Merket ingen problemer. Men jeg er ingen ekspert, men det var altså min erfaring.

Når det er sagt, har jeg et tips i forhold til tablettene. Som det er blitt nevnt tidligere får man ekstremt tørr hud/lepper. Vel, trikset er å begynne å smøre inn hud og lepper FØR man begynner på kuren, og fortsette hele veien. Altså, en uke før du starter kuren, begynner du med fuktighetskrem over hele kroppen før du legger deg f. eks, samt noe på leppene. Vaselin eller lepomade. Dette er kanskje ikke så kult for den du eventuelt ligger ved siden av, men gjør det Jeg gikk hele kuren gjennom uten å være tørr i det hele tatt Hadde ingen problemer med kuren, bortsett fra at man ikke kan drikke alkohol, som var kjedelig

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:02   #11
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Opprinnelig lagt inn av Adaware, her.

For de som ikke vet det så er Roaccutan et kvisedempende preparat om man kan kalle det det. Jeg er ikke plaget så mye i fjeset men nedover rygg tavla ser det ikke ut og de siste månedene har det begynt og spre seg til frampartiet av kroppen på brystkassa. Dette setter en stor stopper for min ellers så utgående personelighet og man kan si det at jeg er ikke den første til og foreslå badeaktiviterer og lignende.

Litt info om Roaccutan
http://hudlegekontoret.no/kategorier...iner/roaccutan

Var til hudlegen idag og hun skulle søke ett eller annet sted om jeg kunne få begynne med denne kuren. Den er vistnok ganske dyr men til gjengjeld skal det funke utrolig bra og forhåpentligvis eliminerer det kviser etterhvert.

Videre så spurte hun om kosten min og jeg sa jeg spiste utrolig lite karbohydrater men mye fet mat og slignende. Dere ketolyse folk vet jo hva jeg snakker om så trenger ikke og gå mer inn på akkurat dette
Hun reagerte faktisk utrolig positivt på det siden det betyr lite godteri og slike usunne ting og jeg ser jo at jeg har blitt bedre av et slikt kosthold men på ingen måte en halleluja opplevelse...Hudlegen også at jeg burde prøve og se hvordan det gikk men hun sa jeg burde holde meg unna planteolje og nøtter bland annet.

Noen som kan synse eller aller helst vet hvordan dette kostholdet og dette legemiddelet kan fungere sammen?

jeg har selv gått på det middelet.
min hudlege sa at uansett hva du spiser så har det ingen innvirkning.
det hadde det heller ikke for meg.
men pass deg for sollys.
å drikk masse for du kommer til å bli ganske tørr og dette gjelder ikke bare kroppen med oxo i munnen.
ett tips til.
ikke smør deg med noen kremer før du er så tørr at du blir rød.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:03   #12
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Opprinnelig lagt inn av Adaware, her.

For de som ikke vet det så er Roaccutan et kvisedempende preparat om man kan kalle det det. Jeg er ikke plaget så mye i fjeset men nedover rygg tavla ser det ikke ut og de siste månedene har det begynt og spre seg til frampartiet av kroppen på brystkassa. Dette setter en stor stopper for min ellers så utgående personelighet og man kan si det at jeg er ikke den første til og foreslå badeaktiviterer og lignende.

Litt info om Roaccutan
http://hudlegekontoret.no/kategorier...iner/roaccutan

Var til hudlegen idag og hun skulle søke ett eller annet sted om jeg kunne få begynne med denne kuren. Den er vistnok ganske dyr men til gjengjeld skal det funke utrolig bra og forhåpentligvis eliminerer det kviser etterhvert.

Videre så spurte hun om kosten min og jeg sa jeg spiste utrolig lite karbohydrater men mye fet mat og slignende. Dere ketolyse folk vet jo hva jeg snakker om så trenger ikke og gå mer inn på akkurat dette
Hun reagerte faktisk utrolig positivt på det siden det betyr lite godteri og slike usunne ting og jeg ser jo at jeg har blitt bedre av et slikt kosthold men på ingen måte en halleluja opplevelse...Hudlegen også at jeg burde prøve og se hvordan det gikk men hun sa jeg burde holde meg unna planteolje og nøtter bland annet.

Noen som kan synse eller aller helst vet hvordan dette kostholdet og dette legemiddelet kan fungere sammen?

du får dekket mye av det på nav om legen din skriver at ingenting annet fungerer.
for meg kostet det 6000.
men satt igjen med å måtte betale rundt 1500 kr, resten ble betalt av nav

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:04   #13
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg har selv gått på det middelet.
min hudlege sa at uansett hva du spiser så har det ingen innvirkning.
det hadde det heller ikke for meg.
men pass deg for sollys.
å drikk masse for du kommer til å bli ganske tørr.
ett tips til.
ikke smør deg med noen kremer før du er så tørr at du blir rød.

Hvorfor det siste? Det er hvertfall veldig motsatt av min erfaring. Det er vel bedre å forebygge tørr hud med å smøre seg med fuktighetskrem? Eller mener du andre typer kremer?

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:08   #14
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

fordi dette tetter porene uansett hva du smører deg og det er mot sin hensikt siden du prøver å tørke ut huden.
i tillegg sa han oxo at dette gjelder alle.
ingen får rynker av tørr hud fordi alt kommer innenfra,smøring utenfra har ingen annen betydning enn at du føler deg mer myk i starten.
etterhvert som huden venner seg til ike å bli smurt så produserer den nok selv.
jeg har til dagsdato ikke smurt meg etter denne kuren og det er 11 år siden.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 16:09   #15
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

nå i dag får jeg bare en og annen kvise når jeg skal ha mensen.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 01:22   #16
Kollen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Kollen er på en erverdig vei

Sv: Roaccutan og Ketogen kost = Krasj?

Jeg har gått på Roaccutan i 8 måneder av min kur på ketolyse på 1 år og jeg ha gått ned 24 kilo,så nei ingen negative erfaringer der nei.Den 1 første månedene på Roaccutan var pyton,mange bivirkninger,men så like fort de som de kom forsvant bivirkningene.Lever i dag et så og si kvisefritt liv,får bare noen overflatiske kviser,men ikke de dype føle som jeg hadde før ;O)

__________________




Kollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Antibiotika og ketogen kost? Flisa Ketolysekuren 8 06-09-08 16:27
Kona på ketogen kost tommygutt Fysisk og mental helse 20 19-08-08 22:29
Mann og barn på ketogen kost også? Flisa Ketolysekuren 4 09-06-08 16:37
Europrodukter kontra ketogen kost Enid Eurodiett 10 13-09-07 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no