Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Skjerpings!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 20:26   #1
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Skjerpings!

Nå er det på tide at jeg samler halen mellom bena og sier at nok er nok!

Er gravid i uke 11 - og har siden jul levd på høykarbo, rett og slett. Vrir meg av kvalme av tanken på fett, og derfor har det bare vært helt umulig å fortsette på lavkarbo, selv om jeg har levd på lavkarbo i 2 år tidligere. Resultatet er en diger bilring over bukselinningen - som selv om den nok også skyldes litt at livmoren vokser og dytter ting oppover - nok i hovedsak skyldes elendig kosthold.

Så fra og med i morgen er det takk og farvel til loffskiver med brunost til frokost! Kvalmen er avtakende, har ikke spydd på nesten en uke - og trenger seriøst å gjøre noe før jeg får altfor mange unødvendige kilo å bære på.

Planen er en Fedonvariant, siden jeg er gravid - så ligger mellom 70-100 kh tenker jeg. Unner meg litt lavkarbobrød og en gulrot eller tomat i ny og ne - i hvert fall.

Andre gravide i samme situasjon? Motivere hverandre?

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 22:15   #2
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Skjerpings!

Jeg har vært der. Holdt meg til Fedon, det gikk bra.

Lykke til!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 10:49   #3
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.391
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Skjerpings!

Hei!
Hvordan går det med maten nå? Er selv på slutten av svangerskapet og nettopp pga kvalmen spiste jeg mye feil i starten, men klarte ikke tenke lavkarbo i det hele tatt resten av svangerskapet heller. Har lagt på meg 15 kg, men er veldig motivert for å starte med lavkarbo igjen nå etter fødsel. All kred til deg som klarer å tenke i ritkige baner.

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 11:08   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skjerpings!

Opprinnelig lagt inn av medas, her.

Hei!
Hvordan går det med maten nå? Er selv på slutten av svangerskapet og nettopp pga kvalmen spiste jeg mye feil i starten, men klarte ikke tenke lavkarbo i det hele tatt resten av svangerskapet heller. Har lagt på meg 15 kg, men er veldig motivert for å starte med lavkarbo igjen nå etter fødsel. All kred til deg som klarer å tenke i ritkige baner.

Det var ikke meg du spurte, men jeg hadde det likt i svangerskapet som du beskriver. Gikk opp 16kg og ned tolv ved fødselen.
Vær obs på at om kroppen din er sensitiv for stress kan det være vanskelig å gå ned i barseltida pga lite søvn, evt amming og alt annet man går gjennom.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 10:12   #5
Saltjolie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 1
Saltjolie er på en erverdig vei

Sv: Skjerpings!

Unner meg litt lavkarbobrød og en gulrot eller tomat i ny og ne - i hvert fall.

Saltjolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aaa Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 22:16   #6
karbofrøken
Juniormedlem
 
karbofrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 41
karbofrøken er på en erverdig vei

Sv: Skjerpings!

Fant igjen min egen tråd og tenkte at jeg kunne kommentere - 2 år senere!

Det ble ikke strikt lavkarbokosthold resten av svangerskapet, men holdt meg ganske bra frem til siste trimester. Da også holdt jeg meg i hvert fall til under 150 kh i døgnet - med noen sprekker. Likevel kom kiloene også i dette svangerskapet - og endte på 18 kg pluss. Etter svangerskapet hadde vi en utrolig tøff periode med mye sykdom, sykehusinnleggelser m.m - og kosthold ble det vi hadde tilgjengelig av mat, altså ikke særlig LCHF! Kiloene forsvant likevel relativt raskt, og av ulike grunner gikk vi over til et grovkarbo-kosthold.

Og det har vi egentlig gjort helt frem til nå, for en uke siden da jeg var på kurs og fikk en skikkelig vekker på at lavkarbo handler om mye mer enn vetnedgang! Så nå er vi i gang igjen - og denne gangen har vi involvert begge barna våre i kostholdet (noe vi ikke gjorde sist - og nok var mye av grunnen til at vi hoppet av).

karbofrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skjerpings! Løvetann Ketolysekuren 2 04-01-10 18:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no