Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-11, 12:14   #226
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sina Mari, her.

Det blir nok litt alkohol på meg og i kveld.... må nok passe meg litt, tåler mye mindre i ketose.. så jeg har kjøpt meg noen cider med smak av jordbær og skogsbær - og satser på å holde meg borte fra sterkere saker! Ellers har det stort sett gått bra i matveien denne uka - bortsett fra igår da studenten jeg har hatt i praksis serverte den beste eplekaka ever.. måtte bare ha et stykke - ikke lett å takke nei synes jeg, hva gjør dere andre i slike situasjoner??

Jeg er vel av den mening at en ikke skal være verken fanatisk eller uhøflig.
Man må bare forsyne seg med litt !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 12:21   #227
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Der står vi virkelig langt fra hverandre :P
Men det har mye med respekt å gjøre. Ingen i familien min frister meg eller byr meg på kaker o.l. lengre. De spør heller om det er noe jeg kunne tenkt meg å ta med så DEM fikk smake på noe av det jeg spiser.
Når det kommer til utenforstående og daglige utfordringer i form av nettopp den eplekaka der: Ville du spist det stykket igjen om det viste seg du falt ut av ketose? Gikk opp 300 gram på vekta? Fikk luft- og magesmerter? Måtte streve deg inn i ketose igjen og gjenoppleve hodepne, svimmelhet osv?

For en cøliaker er det åpenbart at vedkommende må si nei til matvarer han ikke tåler. Vel, min oppfatning er at VI ikke tåler det heller. Jeg tålte det ikke! Jeg spiste "normalt, norsk kosthold med litt sjokkis på si'" og jeg endte opp som 20 åring med å veie 124 forbanna kilo. Jeg tåler det ikke.
Tåler du det? Bare en tankevekker.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:24   #228
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Der står vi virkelig langt fra hverandre :P
Men det har mye med respekt å gjøre. Ingen i familien min frister meg eller byr meg på kaker o.l. lengre. De spør heller om det er noe jeg kunne tenkt meg å ta med så DEM fikk smake på noe av det jeg spiser.
Når det kommer til utenforstående og daglige utfordringer i form av nettopp den eplekaka der: Ville du spist det stykket igjen om det viste seg du falt ut av ketose? Gikk opp 300 gram på vekta? Fikk luft- og magesmerter? Måtte streve deg inn i ketose igjen og gjenoppleve hodepne, svimmelhet osv?

For en cøliaker er det åpenbart at vedkommende må si nei til matvarer han ikke tåler. Vel, min oppfatning er at VI ikke tåler det heller. Jeg tålte det ikke! Jeg spiste "normalt, norsk kosthold med litt sjokkis på si'" og jeg endte opp som 20 åring med å veie 124 forbanna kilo. Jeg tåler det ikke.
Tåler du det? Bare en tankevekker.

Det er nok enklere å si neitakk og bli respektert, dersom man har en allergi, en intoleranse eller er sterkt overvektig. Jeg mente ikke at en skal ødelegge helsa på å spise kake.....
"Sliter" en med bare 4-5 kg, kan det virke litt provoserende på de som har det ti ganger værre.
Jeg for min del gjør dette mest for helsa og ønsker samtidig de 4-5 dustete kg. vekk. Bare som en bonus, helsa er viktigst.
Men så savner jeg rett og slett en pekepinn på hvor mye fett jeg burde ha i meg....... Har jo ingen planer å gå opp i vekt da, særlig pga. revmatisme.
Leste noe på nettet om en regel 80/80/20. Men hvordan iall verden finner man ut hvor mange gram fett det er i frokosten feks. Samme hva jeg prøver på, så blir det prosenter an det....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:42   #229
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Det er nok enklere å si neitakk og bli respektert, dersom man har en allergi, en intoleranse eller er sterkt overvektig. Jeg mente ikke at en skal ødelegge helsa på å spise kake.....
"Sliter" en med bare 4-5 kg, kan det virke litt provoserende på de som har det ti ganger værre.
Jeg for min del gjør dette mest for helsa og ønsker samtidig de 4-5 dustete kg. vekk. Bare som en bonus, helsa er viktigst.
Men så savner jeg rett og slett en pekepinn på hvor mye fett jeg burde ha i meg....... Har jo ingen planer å gå opp i vekt da, særlig pga. revmatisme.
Leste noe på nettet om en regel 80/80/20. Men hvordan iall verden finner man ut hvor mange gram fett det er i frokosten feks. Samme hva jeg prøver på, så blir det prosenter an det....

Jeg skjønner hva du mener og mente, men ja, det er kanskje provoserende. For de av oss som har hatt en lang reise med overvekt, slanking og problemer med helse. Det handler om disiplin - og skal man klare nå målene sine - hva enn de er - så må man være streng. I ketolyse, der ketose er sentralt, er det ikke rom for utskeielser "her og der". Det vil og kommer alltid til å ville vises på vekta og alle symptomer/følger det vil medføre. Spørsmålet er bare om det er verdt det - for dem som har en lang vei foran seg med tildels større fare for tilbakeslag dersom de spiser "under bordet".

Mamma begynte samtidig som meg. Ikke for vekta sin del, men på grunn av revmatisme og kroniske smerter. Hun gikk vel og merke ned 8-12 kilo (husker ikke helt), halverte smertene og medisiner, ble mer utholden og mer energisk. Kanskje til og med mer positiv?
Væsken som forsvinner og de ekstra kiloene kroppen ville kvitte seg med letta veldig på funksjonaliteten og smertene. Men hun hadde ikke klart det hadde ikke jeg vært hjemme på ferie i oppstarten vår - for jeg er lille-Hitler når det kommer til dette. Når jeg reiste hjem, og hun fortsatte med de retningslinjene vi sammen hadde lagt føring til, så gikk det et par uker. Jeg, Strenge-Sandra, og mamma-vil-ha, endte i to forskjellige retninger. Jeg med en 20 kilos vekttap og hun med godis i veska og vektøkning, forverrelse i fysisk helse og tildels deprimert over at hun ikke klarte holde på det.

Hvis du er i tvil om hva du får i deg, skriv det på et ark med kolonner for "mengde", "karbohydrater", "proteiner", "fett" og "kcal". Før inn ALT du får i deg. Det gir deg en pekepinn. Nå vet jeg ikke om de 80-80-20-tallene dine er prosenter eller gram. I så fall er det misvisende either way.
Jeg følger 15-18 gram karbo. Vil gjerne ha i meg 150-200 gram fett. Ja, det er mye, men så har jeg knekt nøkkelen da.
80-90 gram protiner. Mer proteiner - mer fett. Større andel proteiner for oss som "bare" skal gå 30 minutter tur hver dag, lagres som fett i kroppen.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:46   #230
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Det er nok enklere å si neitakk og bli respektert, dersom man har en allergi, en intoleranse eller er sterkt overvektig. Jeg mente ikke at en skal ødelegge helsa på å spise kake.....

For å si det ganske enkelt:
Karbohydrater er min allergi. Det er alle som sliter med overvekt sin allergi. Vi må unngå problemet for å få resultatet.
For ditt vedkommende, som sliter med revmatisme, vil du kanskje snart oppdage at nettopp karbohydrater er din gift.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:48   #231
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg må bare beklage til alle som føler jeg overkjører dere. Jeg bare brenner så forferdelig for dette - livsstilsendring - sykdomslettelse - forbedring av livskvalitet - vektnedgang - kosthold generelt - og jeg er så heldig som har funnet nøkkelen til alt dette. Jeg har sett det selv - opplever det selv i praksis - ser det på mamma som sliter med sitt. Jeg vil bare hjelpe dere alle, om dere skal ned 2 kilo eller 20.
Jeg påtar meg kanskje derfor rollen som den som preker - gi meg signal hvis det er upassende.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:50   #232
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

hei jeg begynte med ketolyse fredag 20 mai og har siden den dagen gått ned 3,3 kg, håper på 3 kg til til 21 juni.

karbohydrater er gift for meg pga pcos. men sliter veldig med vanninntaket, nesten ikke vann om dagen

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:57   #233
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

hei jeg begynte med ketolyse fredag 20 mai og har siden den dagen gått ned 3,3 kg, håper på 3 kg til til 21 juni.

karbohydrater er gift for meg pga pcos. men sliter veldig med vanninntaket, nesten ikke vann om dagen

Kan jeg spørre hvilken telefon du har? Jeg har en Xperia 8 (android) og lastet ned et program som heter "Drinking water". Jeg har innstilling om 10 glass vann per dag - 1 glass tilsvarer 2,5 dl. Jevnlig dukker det opp et pip og varsel om "Drink water!", så trykker jeg at jeg har drukket vann, og når 10 glass er drukket, så får jeg applaus.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 13:59   #234
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Konsekvensen av pizzastykkene trenger ikke vises på stixen før i morgen, etter det jeg har forstått (hvordan gikk det med magen?)

merka det ikke før dagen etter for å si det sånn. skikkelig rar mage og diare er ikke utav ketose da. er godt igang igjen. en god styrkeøkt igår og joggetur idag er ikke feil

aldri mer, hehe.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:00   #235
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

jeg har iphone jeg

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:03   #236
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Ja, det er fettet jeg sliter med. Er tidligere vegetarianer og klarer bare ikke å sette tennene i biff og den type kjøtt. Kjøttdeig går derimot bra... Har også tenkt tanken om at brøderstatningene kanskje er partystopper for meg. Men hva med feks lavkarbo pai? Vil GJERNE ha tips om alt mulig fett jeg kan få i meg...

Dagens meny:
- et par ss gruuuusom slimegrøt
- 2 Fiberrik med masse ost og meierismør
- Blomkålstappe med masse smør og fetaost
- ytrefilet av svin med blomkålstappe
- 1 atkins bar

Kanskje reker og majones til kvelds... Har vært småkvalm hele dagen, håper det er tegn på at ketosen er på vei. Om ikke den blir ødelagt av vinglasset jeg sitter med ved siden av meg nå

ekte majones med reker er jo supert forstår at overgangen fra veggis til lavkarbo kan være drastisk. men bit det i deg at fettet er BRA. og setter igang fettforbrenningen din i motsetning til det du har gjort før. mennesket er ikke skapt for å spise planter. prøv å ha litt fløte i eggerøren, kaffen. seterrømme til middag og smelt ost over grønnsakene/kjøttet. lett å bare gjøre de små tingene for å få mer fett. cocosa er bra å steke maten i og du kan også lage musli av ovnsbakte nøtter, frø og kjerner med olje og salt. men fettet skal helst komme fra kjøtt. regner med du er vandt med en del nøtter?

ja du kan miste matlysten å kjenne kvalm. men ikke gå 8-9 timer uten mat for magen ikke er sulten. kjenn litt etter på energien å få deg nok næring jeg kjenner ikke sult lenger, må kjenne etter på energien.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:05   #237
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg har iphone jeg

Finner garantert samme applikasjon for iPhone - det hjelper meg med å drikke det hersens glasset. Du kan stille inn at du skal starte med 5 glass for dag, så øker du

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:08   #238
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

lurer på en ting ang ketolysekuren/skaldeman. ketose generelt jeg hadde en sprekk etter rundt 2 uker for 2 dager siden. er fortsatt i ketose! men ifølge skaldeman er det i uke 3 selve fettforbrenningen starter. kan jeg forvente at jeg er i uke 3 nå etter en sprekk?

jeg må bare ha masse tålmodighet å aldri sprekke mer. fikk verdens dårligste mage tror jeg må gi kroppen tid å holde på mange uker til jeg. kroppen tviholder på kiloene pga jeg er opptatt av pyntekilo og ikke bmi. dette er jo en livsstil. går man ikke ufattelig mye opp hvis man spiser normalt igjen?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:22   #239
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

lurer på en ting ang ketolysekuren/skaldeman. ketose generelt jeg hadde en sprekk etter rundt 2 uker for 2 dager siden. er fortsatt i ketose! men ifølge skaldeman er det i uke 3 selve fettforbrenningen starter. kan jeg forvente at jeg er i uke 3 nå etter en sprekk?

jeg må bare ha masse tålmodighet å aldri sprekke mer. fikk verdens dårligste mage tror jeg må gi kroppen tid å holde på mange uker til jeg. kroppen tviholder på kiloene pga jeg er opptatt av pyntekilo og ikke bmi. dette er jo en livsstil. går man ikke ufattelig mye opp hvis man spiser normalt igjen?

Du kan få utslag på stix hvis du er dehydrert. Jeg fikk ikke utslag på stix i morges etter min uherlige vinutskeielse i går, men jeg er fortsatt i ketose. Jeg kjenner det på formen og kroppen. Gi det noen dager - bare ta skylappene på og fortsett i samme stil du har gjort til nå.

Ang. ketose og endring av fettforbrenning tar det rundt 6 uker før det er optimalt og kroppen kjører avgårde.

Hvis du bestemmer deg for å avslutte lavkarbo og går tilbake til det gamle spisemønstret ditt, så har du ikke gjort den berømte livsstilsendringen. Du får vurdere da om du vil ha et generelt lavkarbo-kosthold eller om du skal ta den berømte kcal-veien. Veie det opp mot hverandre.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:50   #240
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Dagens deilige middag

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:54   #241
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Något att prova för de som trots att de tänker på allt ovanstående ej lyckas gå ner i vikt. Dr Dahlqvist brukar i sådana fall rekommendera kost med 80 gram fett, 80 gram protein och (max) 20 gram kolhydrater dagligen. Detta blir 1120 kalorier varför det på detta sätt liknar svältkoster. Skillnaden är att man får i sig relativt mycket av alla essentiella fettsyror och aminosyror, samt lite av aptitstimulerande kolhydrater. Därmed lär man tåla det bättre i längden än fettsnåla svältkoster. Enligt Dr Dahlqvist ger detta ofta bra resultat för personer som tidigare haft svårt gå ner i vikt.
Själv tror jag dock detta låga dagliga intag fungerar bäst på kvinnor, för män skulle jag nog rekommendera lite ökade mängder. 90g protein, 105g fett, max 20g kolhydrater kanske? (1400 kalorier). Alla får prova lite för att se vad man klarar, utan att gå alltför hungrig. Här finns en intressant diskussionstråd på KiF om 80/80/20.

Dette er fra kostdoktorn.se
For å følge med på antall gram fett, protein og karbohydrater, - må en vel veie maten da. Og det har jeg helt allergi mot, etter å ha vært på Vektklubben for en tid tilbake....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:56   #242
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Dagens deilige middag

Bruker du ikke grønsaker i det hele tatt ?

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:05   #243
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Middag: Kyllingboller

Ah, takk for påminnelsen! De spiste jeg jo myye av før, men hadde litt glemt av dem. Er ikke så mange butikker som fører dem så, men det er noen De er også gode kalde som snacks.

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

- et par ss gruuuusom slimegrøt

Hihi, sorry for at jeg ler... Skjønner at du spiser det når du først har lagd det. Men litt komisk at dèt er frokosten din når det finnes så mye annet godt

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

lastet ned et program som heter "Drinking water"

Haha fantastisk! Jeg har andriod, og denne må bare lastes ned! Jeg har ingen problem med å drikke vann (liker det), men denne app'en var jo så kul at jeg bare må ha.

Jeg var da altså ute på byen i går... kan trygt si at det ble konsumert enorme mengder alkohol Men hadde det knallbra da, og ble ikke dårlig. Heller redusert i dag ja... skikkelig skjelven. Men går greit. Spiste rekordlite snacks på vorspiel, og på byen ble det en Fedonburger. Tar 'spist er spist' og fortsetter lavkarbo her med godt mot. Men med dèt, og alkoholen da OG det faktum at jeg fikk MENSEN i morrest (første gang på 2 år) så har jeg særdeles lite håp om vektnedgang på mandag. Men, håpet er der da.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:07   #244
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Men jenter - har dere sett månedens deal hos Prix nå???
NAM! det ble lunch i dag gitt, og skal jammen hamstres fremover.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:15   #245
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Bruker du ikke grønsaker i det hele tatt ?

Bruker variere med tomater, paprika, og av og til(sjeldent) har jeg i fersk brokkoli-topper. Ikke frosne. Jeg har brokkoli og blomkål helt i vranghalsen etter forrige periode, blir kvalm av det. Ellers bruker jeg løk og sjampinjong.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:18   #246
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

For å følge med på antall gram fett, protein og karbohydrater, - må en vel veie maten da. Og det har jeg helt allergi mot, etter å ha vært på Vektklubben for en tid tilbake....


Ja, man må vel veie hvis man skal følge fanatisk med. Det har jeg aldri brydd meg noe særlig med. Da tror jeg at det bikker raskt mot lite motivasjon og særdeles lite lyst til å lage mat. Lag mat du liker med lite karb og mest mulig fett. For min del er jeg ikke så nøye på om jeg i det hele tatt får i meg karb, har flere uker på rad lagt på under 10, f.eks.
Spis når du er sulten og spis til du er mett

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:36   #247
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Ja, man må vel veie hvis man skal følge fanatisk med. Det har jeg aldri brydd meg noe særlig med. Da tror jeg at det bikker raskt mot lite motivasjon og særdeles lite lyst til å lage mat. Lag mat du liker med lite karb og mest mulig fett. For min del er jeg ikke så nøye på om jeg i det hele tatt får i meg karb, har flere uker på rad lagt på under 10, f.eks.
Spis når du er sulten og spis til du er mett

Mulig jeg har veldig tungt for det. Men hvordan VET du at du ligger på under 10 ?

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 16:46   #248
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Mulig jeg har veldig tungt for det. Men hvordan VET du at du ligger på under 10 ?

Jeg vet jo hvor mye det er av karbohydrater i de matvarene jeg har fast i kjøleskapet, og når jeg legger matvare 1 sammen med matvare 2, tar en viss mengde av det, så tenker jeg raskt ut hvor mye det er tilsammen i produktet jeg ender opp med å pakke i kroppen.
Får det etterhvert i fingertuppene

F.eks. middagen i dag ble en variant av suppen jeg linka til istad.
Kjøttdeig: 1 karb per hundre: 4 karb totalt.
Tacosausen: 3 karb totalt (bruker alltid Landlord sin saus)
Rømme: 2 ss: vekt cirka 40 gram - 1,60 karb
Sjampinjong: 1 boks, totalt 3,1 karb

Middag totalt: 4 + 3 + 1,6 + 3,1= 11,7 karb.
Til kvelds skal jeg spise ostesskriver rullet med kokt skinke og majones. Kanskje 2 karb.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:15   #249
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Pruttilutt: Helt greit at du "preker" for min del Så lenge vi har respekt for de som gjør det litt anderledes! Ketolyse er for mange en ganske heavy omlegging av kosten, og iallefall jeg trengte noen uker på å bli vant til tankegangen. Kankskje venner jeg meg litt til det ennå

Jeg prøver å legge inn det meste av kosten på diett.no enn så lenge, greit med litt kontroll til å begynne med! Det som overrasker meg mest er hvor "lett" det er å komme over 20 karb, og hvor vanskelig det er å få i seg fett

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:30   #250
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Pruttilutt: Helt greit at du "preker" for min del Så lenge vi har respekt for de som gjør det litt anderledes! Ketolyse er for mange en ganske heavy omlegging av kosten, og iallefall jeg trengte noen uker på å bli vant til tankegangen. Kankskje venner jeg meg litt til det ennå

Jeg prøver å legge inn det meste av kosten på diett.no enn så lenge, greit med litt kontroll til å begynne med! Det som overrasker meg mest er hvor "lett" det er å komme over 20 karb, og hvor vanskelig det er å få i seg fett

Håper i alle fall det skal være til hjelp for noen. Erfarte i fjor når vi startet opp julistarternes tråd at det var mange som stod helt alene om dette, manglende støtte i hjemmet og i vennekretsen/jobb, så da var det beinhard fokus for å opprettholde ønsket om å prøve.
Tok meg noen uker også, for jeg er bolloman og elsker alt som har med gjærbakst å gjøre. Gomlegomle. Savnet og abstinensene var helt forjæ... Ja, du skjønner.
Viktig at alle finner sin vei gjennom dette - vi får alle vår egen måte å gjøre det på; telling, matoppskrifter, foretrukne ingredienser og preferanser

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no