Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

O`boy - men mer om melk & sånn ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-07, 13:23   #76
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Nå har jeg for min del fått råmelk, tre kalver kom til verden i går.. Så nå står kjelosten/kalvedansen i ovnen. etter å surfet litt på nettet har jeg funnet ut at råmelk ikke er ille i ett lavkarbo kosthold.. den inneholder 5-7 % fett, 15-20% protein og 2-3 % laktose..

finner ikke noe karbohydrat innhold.. men hvordan er det med laktose i forhold til karbohydrat.. Kristian kan kansje svare på det????

Så vidt meg bekjent er det ikke andre typer sukker i melk enn laktose. Så da skulle det være 2-3% karbohydrat i råmelk.
Kjelost? trodde kalvedans var det samme som råmelkspudding.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 13:43   #77
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: O`boy

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Du skriver at du ikke er laktoseintolerant men tåler ikke melk, er ikke det to motstridende påstander? For å få en diagnose hos legen må du være ekstremt intolerant. Laktose er ett disakkarid, altså at det består av to typer sukker, galaktose og glukose. For å spalte galaktose og glukose fra hverandre trengs ett bestemt enzym i tarmen. de som er intolerante mangler dette enzymet, det kan være at du har for lite av det enzymet. I syrnede melkeprodukter er denne spaltingen av laktosen kommet godt igang og derfor så tåler du den melken bedre. ost og smør inneholder svært lite laktose og dessuten er de også syrnet og derfor så tåler du de godt. Brunost er kokt og derfor er også spaltingen igang på samme måte som når du koker potet eller gulrot for å spalte stivelse til sukker. Fløte er ikke syrnet eller kokt og inneholder nesten like mye laktose som melk. årsaken til at du tåler det bedre er at du drikker mye mindre av gangen av det. Prøv å drikk like mye av fløte som du ikke tåler av melk så skal du få se. du skal være temmelig sulten skal du greie en halv liter fløte.

Takker for godt og utfyllende svar.
Jeg tok bare en hel masse tester for matintoleranse og allergier og testet negativt på laktose.
Vet ikke hvor dypt testene går, men på f.eks nøtter som jeg av de fleste tilfeller tåler ganske dårlig, var svaret ubestemt...
Men pytt pytt.
Grunnen til at jeg spurte i utgangspunktet var for at jeg var nysgjerrig på hva det kunne være. Da er det nok en laktoseintoleranse jeg har da, hepp, diagnose

Jeg må ellers si jeg er både imponert og takknemlig over kunnskapen som bretter seg ut over disse sidene, som i grunn bunnet i, kanskje slemt sagt, forumets dummeste spørsmål...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 13:55   #78
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Syns ikke det spørsmålet om Oboy var så dumt jeg da. Oboy inneholder jo kakao og det skal jo være sunt, melk vil jo også de fleste si er sunt. Og spørsmålet var om hvor usunt det var og dermed så ante hun nok at svaret ikke kom til å bli særlig positivt

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 14:55   #79
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Syns ikke det spørsmålet om Oboy var så dumt jeg da. Oboy inneholder jo kakao og det skal jo være sunt, melk vil jo også de fleste si er sunt. Og spørsmålet var om hvor usunt det var og dermed så ante hun nok at svaret ikke kom til å bli særlig positivt

Ok, kanskje ikke dumt, men svært naivt... Å i det hele tatt erstatte et måltid med noe som inneholder ca 90 prosent sukker, og hvor den lille kakaomengden er instantisert, altså bundet til sukkeret for at det skal lettere blandes ut, kan da neppe være sunt! Men dette vet du jo sikkert.
(Jeg har jobbet i lageret til kraft..)
Når man har gått til et bevisst valg å registrere seg på et lavkarboforum, så er jeg overrasket over spørsmålet i grunn. That's all
Og, hehe, ikke mye til positive svar nei, men dog en fruktbar diskusjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:20   #80
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Så vidt meg bekjent er det ikke andre typer sukker i melk enn laktose. Så da skulle det være 2-3% karbohydrat i råmelk.
Kjelost? trodde kalvedans var det samme som råmelkspudding.

takk Kristian.. det var det jeg trodde.. kjelost - kalvedans- råmelkspudding er det samme.. og sabla godt også.. jeg koker melken i vannbad i ett par timer i stekovn. Siden jeg bruker råmelken fra 2.mål så får den en konsistens som karamellpudding.. spises med sukker og melk.. nå spiser jeg den med natreen og fløte.. mektig men godt..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 00:05   #81
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Syrnet melk

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Det er mange rare spørsmål en skal få og det verste er at det er noe i det. Tordenvær kan ha virkning melkekvaliteten men jeg vet ikke hvorfor. Skal sende en mail til ekspertisen.

Takk!

Sitat:

De fleste enzymer overlever lavpasteurisering og kan spalte fettet i produktet i ettertid.

Mener du med lavpasteurisering 70 grader? Jeg hadde lest at testen for vellykket pasteurisering var at ingen enzymer hadde overlevd. Er det da "vanlig" pasteurisering som er slik? Litt mer detaljer hadde vært fint. Og når vi er inne på eksperter: Kunne du sjekke om Wulzen anti-stivhetsfaktor overlever lav-pasteuriseringen. Og hvordan er det med Price faktoren (Aktivator X) i norsk melk?

Sitat:

Med dagens produksjonsmetoder er det sjelden vi må dumpe melk på grunn av kvalitetsfeil. Skulle vi bruke upasteurisert melk ville nok langt mer melk bli dumpet og skulle årsaken være sjukdomsbakterier kunne vi ikke bruke det til dyrefor heller. Min Morfar bekreftet at folk ble ofte syk av hjemmelaget melkeprodukt selv om de sikkert nok hadde bedre imunforsvar før i tiden.

Det tror jeg nok; de hadde vel også dårligere kontrollmuligheter. Det jeg er opptatt av er å miste minst mulig av de gode elementene som finnes i melka idet den kommer ut fra kua, og å tilføre færrest mulig dårlige. Jeg grøsser når melkefett blir erstattet av "sunt plantefett", for eksempel, og av pizzatoppinger som så definitivt ikke er ost. Men du har elementene jeg nevner over, og visstnok også opptagbarheten av mineraler som står på spill. Alle de små tingene, de man ikke merker i en stor dose, men de som til sammen bygger seg opp til bidrag til livsstilssykdommer. Jeg har som sagt planer om å bli 110.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 12:54   #82
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Ok, kanskje ikke dumt, men svært naivt... Å i det hele tatt erstatte et måltid med noe som inneholder ca 90 prosent sukker, og hvor den lille kakaomengden er instantisert, altså bundet til sukkeret for at det skal lettere blandes ut, kan da neppe være sunt! Men dette vet du jo sikkert.
(Jeg har jobbet i lageret til kraft..)
Når man har gått til et bevisst valg å registrere seg på et lavkarboforum, så er jeg overrasket over spørsmålet i grunn. That's all
Og, hehe, ikke mye til positive svar nei, men dog en fruktbar diskusjon.

90% sukker Ikke rart at Oboy smaker bedre med ekstra kakao i. Har aldri sjekka karbh.innholdet i sånt noe.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:02   #83
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Syrnet melk

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Takk!



Mener du med lavpasteurisering 70 grader? Jeg hadde lest at testen for vellykket pasteurisering var at ingen enzymer hadde overlevd. Er det da "vanlig" pasteurisering som er slik? Litt mer detaljer hadde vært fint. Og når vi er inne på eksperter: Kunne du sjekke om Wulzen anti-stivhetsfaktor overlever lav-pasteuriseringen. Og hvordan er det med Price faktoren (Aktivator X) i norsk melk?



Det tror jeg nok; de hadde vel også dårligere kontrollmuligheter. Det jeg er opptatt av er å miste minst mulig av de gode elementene som finnes i melka idet den kommer ut fra kua, og å tilføre færrest mulig dårlige. Jeg grøsser når melkefett blir erstattet av "sunt plantefett", for eksempel, og av pizzatoppinger som så definitivt ikke er ost. Men du har elementene jeg nevner over, og visstnok også opptagbarheten av mineraler som står på spill. Alle de små tingene, de man ikke merker i en stor dose, men de som til sammen bygger seg opp til bidrag til livsstilssykdommer. Jeg har som sagt planer om å bli 110.


Spørsmålene dine begynner å gå over alle støvelskaft. Jeg har ikke høyskole så jeg vet ikke hva du snakker om men jeg har sendt spørsmålet til en som har en høyere utdannelse så får vi se om han tar seg tid til å svare.
Tordenværet har jeg ikke fått svar på. men jeg tror det må ha noe med at kyrne blir skremt. Dyr som blir jaget kan jo få en dårlig smak på kjøttet og grisen kan jo ikke bli skremt før avliving av samme grunn.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:04   #84
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

takk Kristian.. det var det jeg trodde.. kjelost - kalvedans- råmelkspudding er det samme.. og sabla godt også.. jeg koker melken i vannbad i ett par timer i stekovn. Siden jeg bruker råmelken fra 2.mål så får den en konsistens som karamellpudding.. spises med sukker og melk.. nå spiser jeg den med natreen og fløte.. mektig men godt..

Så det brukes ikke sukker i puddingen, da skal jeg ta imot hvis jeg blir tilbudt det en gang

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:40   #85
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Så det brukes ikke sukker i puddingen, da skal jeg ta imot hvis jeg blir tilbudt det en gang

Det er noen som bruker sukker i melken før den kokes/stekes.. og serverer den med rødsaus.. jeg har prøvd det og det syntes jeg ikke var godt..

jeg liker "min" variant best.. det er jo den jeg fikk servert av bestemor når jeg var liten vet du men hun kokte den av 1. målet og da ble konsistensen som en slags ost.. derav navnet Kjel-ost.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:57   #86
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

90% sukker Ikke rart at Oboy smaker bedre med ekstra kakao i. Har aldri sjekka karbh.innholdet i sånt noe.

kjøpte her i høst OBoy uten sukker leste ikke grundig nok på pakken.. Utenpå pakken står det med store bokstaver NO sugar added..men jeg ble ikke så veldig impnert når jeg leste på innholdsfortegnelsen..Den skal hvist inneholde 30% mindre kalorier enn vanlig O'boy.
Den inneholder Maltodextrin, fettreducert kakao, inulin, emulgator, salt og sukelarose.. Karbohydrat innholdet er 55,5 g hvorav sukkerarter 5,7g.. ikke akkurat lavkarbo kost like vel..

Jeg er i utgangspunket ikke noe glad i o'boy men tenkte at det kunne være noe for mann og barn.. men den smakte vist ikke så godt.. så esken blir nok stående til den går ut på dato..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:00   #87
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Syrnet melk

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Spørsmålene dine begynner å gå over alle støvelskaft. Jeg har ikke høyskole så jeg vet ikke hva du snakker om men jeg har sendt spørsmålet til en som har en høyere utdannelse så får vi se om han tar seg tid til å svare.
Tordenværet har jeg ikke fått svar på. men jeg tror det må ha noe med at kyrne blir skremt. Dyr som blir jaget kan jo få en dårlig smak på kjøttet og grisen kan jo ikke bli skremt før avliving av samme grunn.

Ikke ment å gjøre dette til en høyskole-debatt, Kristian. Det er bare at vurderingen pasteurisert/upasteurisert og tilsvarende for homogenisering har så mange faktorer. Pro pasteurisering har du jo dette med sikkerhet mot slemme bakterier. På den andre siden har du at sunne mikroingredienser skades eller kan skades av pasteuriseringen - ingredienser som kan bety forskjellen for helsa på lang sikt. Men de stedene jeg har lest om dette har vært amerikanske nettsteder, og det er ikke gitt at tilsvarende forhold råder i Norge. Kanskje behandler vi i Norge melka skånsommere, har sunnere kyr, osv., slik at vi er nær nok "naturmelka" hva disse mikrostoffene angår til at det ikke er noe å bekymre seg om.

Men si for all del fra om denne dåren spør mer enn Tines ti vise kan svare. Jeg er ikke ute etter å plage noen med spørsmålene mine. Jeg har bare en sterk interesse for å vite mer om en av mine viktigste næringskilder: meieriprodukter.

__________________
--Solan


Sist redigert av Solan : 14-02-07 kl 16:06.
Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:25   #88
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Vi har ett meieri i USA og de sier at melken der er så dårlig at de må vaske utstyret mye oftere enn oss på grunn av høye bakteritall. Det er også langt færre som drikker melk der enn i Norden på grunn av at det ikke er noen god smak på melken. Melken der blir nok pasteurisert ved mye høyere temperatur, kanskje på 120 grader.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 14:45   #89
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Syrnet melk

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Takk!



Mener du med lavpasteurisering 70 grader? Jeg hadde lest at testen for vellykket pasteurisering var at ingen enzymer hadde overlevd. Er det da "vanlig" pasteurisering som er slik? Litt mer detaljer hadde vært fint. Og når vi er inne på eksperter: Kunne du sjekke om Wulzen anti-stivhetsfaktor overlever lav-pasteuriseringen. Og hvordan er det med Price faktoren (Aktivator X) i norsk melk?


.

Grei kar, her er svaret jeg fikk av ham;
Du vet jo at Wulzen anti-stivelse, er stigmasterol: og at det blir inaktiver ved pasteurisering.
Og Price factoren eller som du kaller det aktivator X ( katalysator ). blir ikke inaktivert ved pasteurisering. ( Spesielt mye av disse viatminene på våren ), når kua spiser hurtigvoksende gress ).
Håper svaret kunne været til hjelp ?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 09:46   #90
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Tusen takk for svaret, Kristian. Hva er temperaturgrensen for at stigmasterol ødelegges? Tror du det kunne vært aktuelt for Tine å pasteurisere under denne temperaturen for å bevare et viktig mikro-næringsmiddel? (eller kunne man få stigmasterol direkte fra planter enten ved å spise dem eller som tilskudd i pasteurisert melk på samme måte som man tidvis har oppi vitamin D?)

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 12:17   #91
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Jeg vet ikke grensen for stigmasterol, den er kanskje nede på 50 grader. Skal en gå ned på pasteurtemperaturen må en øke tiden og da går det sikkert like ille for Enzymene.
Jeg foreslår at du spiser Cura-med for å få i deg stigmasterol og andre sporstoff. Det gjør jeg.

Tordenvær og melk. Årsaken er trolig strømbrudd som hindrer nedkjøling av melken. dermed øker antall bakterier fort.


Nå tar jeg vinterferie så det vil gå en stund før jeg kan svare på nye spørsmål.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 12:34   #92
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

God vinterferie! Når du er tilbake: Mener du med Cura-med de der gule eskene med råmelk de selger like ved kassa på supermarkedet?

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 13:13   #93
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

jepp , Cura-med sammen med ekstra C-vitamin hindrer forkjølelse hvis en tar det når du kjenner at forkjølelsen er på vei.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 17:43   #94
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: O`boy - men mer om melk & sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

jepp , Cura-med sammen med ekstra C-vitamin hindrer forkjølelse hvis en tar det når du kjenner at forkjølelsen er på vei.

I noen butikker og apotek finns den i jordbær smak også

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no