Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva kan jeg spise når jeg har karbosug?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-09, 21:59   #1
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Hva kan jeg spise når jeg har karbosug?

Hva kan jeg spise når jeg virkelig får sug etter karbo?
Idag var lysten for stor etter noe med korn, så jeg spiste havregrynsgrøt med Splenda, melk, kanel og lett syltetøy... Det var så utrolig godt. Regnet ut at jeg ikke har spist det siden slutten av oktober, og jeg spiste mye havregrøt.
Vekten min går gradevis nedover, ca 1 kg mindre pr. uke. Det er tydelig at å kutte ut det meste av karbo funker.
Håper ikke min utskeielse idag spolerer denne uken.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 23:56   #2
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hva kan jeg spise når jeg har karbosug?

Gjort er gjort og spist er spist klara Og skal man sprekke en sjelden gang er det bedre med havregryn enn med brus og snop. Vektnedgangen din er jo kjempefin, men neste gang du blir karbosulten prøv å drikke et glass vann og gjør noe gøy!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 07:16   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg spise når jeg har karbosug?

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Hva kan jeg spise når jeg virkelig får sug etter karbo?

Det essensielle er å stålsette seg og sakte men sikkert komme bort fra sukkersuget. Det er ikke enkelt bare så det er sagt. Forskere mener at sukker er mer avhengighetsskapende enn amfetamin. Og det sier jo litt. Et stoff som jo er forbudt å bruke om det ikke er foreskrevet av lege. Sukker er dessverre tilgjengelig nær sagt overalt.

Sukkersug er verre enn røykesug. Jeg har førsøkt begge. Det verste røykesuget avtar etter ei uke. Sukkersuget tar mange måneder.

Det som er ei trøst, er at det sakte men sikkert vil avta. Men man må se på det som å fjerne abstinenser fra et narkotikum. Vi er sukkermisbrukere. Og vi kjenner en veldig stimulans ved å trykke i oss sukker. Det er helt vanlig å belønne både seg selv og andre med sukker. Og mange møter motgsng med sukker.

I tillegg til sukker, er det mye fett i samme setting. Sjokolade er mye fett. Chips er mye fett. Osv osv.

Det som er enda vanskeligere er jo omverdenens evne til å fortelle oss at man ikke kan leve uten sukker. Hjernen trenger det jo! Det er ikke sant, kroppen ordner det den trenger fra proteiner. Vi trenger ikke sukker. Og vi trenger ikke alkohol. Og hva øker mest i den vestlige verden?

Husk at vi er oppvokst med velmenende foreldre som har puttet i oss poteter, brød og frukt ut fra teorien om at det er veldig sunt. Lite visste de om at de gjorde oss til karbo-avhengige tjukkaser.

Staten er faktisk skyldig i de rådene som blir gitt. Den store feilen er jo å anbefale et kosthold som skal passe for alle. Det er vi beviset på at ikke virker.

Hold ut! Det blir bedre!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 10:07   #4
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg spise når jeg har karbosug?

Tusen takk for gode råd og tips.
Neste gang tar jeg med et stort glass vann.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man spise ..? magdalena Ketolysekuren 3 27-05-08 22:37
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Spise mer? T77 Vedvarende vekttap 1 08-04-07 21:38
Spise ute? LilleVille Lavkarbo generelt 17 25-08-06 13:23
Spise ute roseblood Generell ernæringsdebatt 7 25-05-06 09:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no