Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hva spiser dere når dere er syke?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 13:28   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hva spiser dere når dere er syke?

Jeg sliter fortsatt (etter 3-4 år med lavkarbokosthold) å få i meg mat når jeg er syk. Fettholdige saker frister liksom minst av alt i hele verden, og kjøtt og fisk like så..

"Magesjuka" er verst - hva får dere i dere som funker da? Jeg blir helt rådvill på sånne sykedager... Får nesten ikke i meg vann en gang.

Noen tips?

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 13:29   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Hva spiser dere når dere er syke?

Hva med suppe da?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 13:34   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hva spiser dere når dere er syke?

hva med osteknekkis? er litt salt og godt så kan være godt om man er kvalm og sånn?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 13:34   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere er syke?

Dette er jeg skikkelig dårlig på. Jeg som har gått opp 10kg siden jul fordi jeg har vært sjuk hele tiden( 3 forkjølelser, influensa i 2 uker, omgangssyke, 1 uke med nakkevondt og kvalme pga det og nå halsbetennelse)...

Men om du orker å lage mat( jeg orket ikke pga vi hadde ikke vann i krana heller, tom brønn), så er blomkål/brokkolisuppe godt og det kan gjøres enklere ved å bruke frossen blomkål/brokkoli.
Tomatsuppe av grovhakkede tomater på boks er også enkelt.

Men ellers er det proteinene jeg sliter maks med å få i meg når jeg er sjuk, jeg får ikke til å svelge kjøtt når jeg er kvalm eller mandlene hovne. Dessverre går det også fint å spise is også

Jeg har spist nudler og pastasalat og is, og DET er ikke lurt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 14:15   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere når dere er syke?

Stort sett er "sykematen" min enkle ting, men ikke nødvendigvis hverdagsmat - et par klementiner, nannahknekkebrød eller fiberrik med litt ost på, suppe av noe slag om det går ned. Og mørk sjokolade. Drikker gjerne te med ingefær og sitron, og tyr evt til lettbrus eller denslags for å opprettholde væskeinntaket. (Vann er ikke så lett når man helst vil slippe å smake på sitt eget svelg...)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 21:00
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no