Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sukrin

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 22:34   #1
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sukrin

altså er det et bra søtnigsmiddel....hørte de sa det var karber som ikke kroppen tok opp.

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:59   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin

Jepp, er bra å bruke!
Men det kan gi en kald, rar smak til feks bakverk. Blandes det med natren blir det mindre isende smak.
Link om blanding!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:53   #3
Kaimi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 15
Kaimi er på en erverdig vei

Sv: Sukrin

Sukrin blir framstilt ved en naturlig gjæringsprosess (fermentering), hvor man bruker druesukker som råstoff. Dette er samme metode som brukes for å lage blant annet vin og yoghurt.
Det inneholder ingen karbohydrater og påvirker derfor ikke blodsukkeret.

Jeg har brukt Sukrin og Sukrin Melis i 3 mnd og merker ikke spesiell forskjell på smak/konsistens mot vanlig sukker. Men Sukrin er veldig dyrt i forhold til vanlig sukker så jeg bruker det med måte. Har laget mest dessert , boller, kaker..
Ved gjærbakst må man bruke blå pakke med gjær og kanskje noe lenger hevetid da Sukrin ikke påvirker gjæringsprosessen så positivt og bra som vanlig sukker.

Fungerer utmerket ved marengs, sjokolademousse, og andre kaker/desserter.
Foretrekker det fremfor kunstig søtning som Spleda etc. Egentlig utrolig digg at man får kjøpt naturlig sukker/melis uten karbohydtrater

Kaimi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 13:03   #4
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukrin

Jeg kjenner ikke så mye til den kalde smaken det snakkes om. Nå har hele familien begynt å bruke Sukrin, selv om de absolutt ikke følger noe lavkarbo-opplegg. Det har gått mer enn en halvkilo i uken, så nå har jeg bestilt en sekk på 25 kilo. Det bør holde en stund! Bruker ingen andre søtningsmidler.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Is med Sukrin? Paris Spørsmål og svar 6 30-04-11 18:44
Sukrin maynard Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 14-12-10 08:59
Sukrin ivrig Lavkarbo generelt 2 15-08-10 01:50
Sukrin carfro Spørsmål og svar 1 31-12-09 12:23
Sukrin anastazia Ketolysekuren 2 12-01-09 23:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no