Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Starter Eurodiett i morgen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-13, 21:21   #1
Gravid 2014
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 19
Gravid 2014 er på en erverdig vei
Thumbs up

Starter Eurodiett i morgen!

Hei dere!

Jeg er ny her på forumet. Har lest i kulissene en stund men hopper i det nå! Har vært på Lindbergs klinikk og blitt veid og funnet 25 kg for tung. Sliter med et vanvittig søtsug, føler meg nesten litt narkoman innimellom. Har en lang slankehistorie bak meg med Roede og diverse annet. Gått ned mange kilo, gått opp raskt igjen. Har nå blitt mamma og ønsker ikke å føre disse dårlige vanene videre, må ta tak i problemet en gang for alle. Derfor ED og laaaaang oppfølging..

Er spent og nesten litt trist. Er liksom en epoke som er over. Nå må jeg bare få til å endre livsstil. Satser på å gradvis innføre smartkarbo/middelhavskosthold etter ED.

Om noen har noen støttende ord på veien, blir jeg glad. kanskje det er andre som starter i disse dager?

Ønsker dere alle en fin høst!

Gravid 2014 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 21:34   #2
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Velkommen Gravid 2014!
Nå er du ferdig med 1. dag på ED og jeg håper det går bra med deg. Flott at du har bestemt deg for å ta tak i helsen og livstilen din! Jeg synes de første dagene var tøffe, men etterhvert venner kroppen seg til de nye spillereglene og det er fantastisk deilig å slippe søtsuget! Jeg forstår veldig godt hva du mener med å føle deg narkoman.

Selv har jeg gått på ED i tre måneder nå og er akkurat i ferd med å gå over i fase 3A i disse dager. Jeg har gått ned ca 16 kg og er veldig fornøyd med det. Jeg har faktisk ikke skeiet ut en eneste gang i løpet av denne tiden og det er jeg veldig fornøyd med :-).


Spis masse grønnsaker fra liste 1, det hjelper på sulten. ;-)

Lykke til i dagene som kommer!

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 08:23   #3
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Velkommen hit til oss Ikke mange ED-brukere her inne, men vi finnes. For meg er ED den absolutt beste måten å gå ned i vekt. Enkelt å følge og søtsuget forsvinner. Ikke alle produktene er gode, men du finner dine favoritter etterhvert. For meg er det bringebærkjeks, sjokobar med hasselnøtt og snacks med paprikasmak. De tre første dagene var søtsuget fortsatt til stede, men så forsvant det og har holdt seg borte. Om jeg en gang iblant, ifm med bursdager o.l., skeier ut, kommer det tilbake en dag eller to. Utover det har jeg aldri lyst på noe søtt. Deilig

Ønsker deg masse lykke til

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 15:05   #4
Gravid 2014
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 19
Gravid 2014 er på en erverdig vei

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Takk for svar, dere to! Har nå snart gått to dager, og fy søren dette er ikke lett...jeg er så sliten, trøtt, svimmel, sulten.. Men det er vel normalt så skal prøve å stå i det. Det er rart det der, når man blir så sliten i kroppen så får jeg med en gang tanker om å gi opp/utsette.. føler at hodet motarbeider meg. Men det er vel også naturlig.

Har fått beskjed fra ernæringsfysiologen om at tre av måltidene bør være salte, men synes det er vanskelig for de smaker jo så grusomt! hittil har jeg prøvd risotto, "potetmos", omelett med ost/gressløk og kyllingsuppe. Hjelpe meg så forferdelig. Likte godt nøttene og så likte jeg alt av det søte jeg har prøvd, så det er ok, men usikker hva jeg skal gjøre til de salte måltidene fremover. Skal lese masse i forumet så kanskje jeg får noen tips.
Et lyspunkt er at jeg kjøpte urinstix i dag og jeg er allerede i ketose. Utrolig fort det gikk!
Jeg lurte på en ting, er det sånn at dere har like mye energi som før etter de første dagene var over, eller har dere fremdeles litt mindre energi enn tidligere?

Håper vi kan holde kontakten. Igjen, tusen takk for svar. Ha en riktig god helg!

Gravid 2014 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 18:02   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Velkommen hit ja, og hold ut. Det blir ganske fort bedre.
Jeg syntes også alle produktene smakte fært i begynnelsen, men man venner seg liksom til smaken. Det er mye du kan gjøre for å forbedre smaken. Hvis du ser på produktinformasjonen til hvert enkelt produkt på eurodiet sin hjemmeside, så kan du se at mange av produktene har en fane som heter tips. Der er det mange tips for hva du kan gjøre så det blir litt bedre.
Jeg bruker ofte omelett til frokost og tilsetter ett ekstra egg + løk, paprika, squash. Jeg eksperimenterer også med forskjellige krydder. Hvis jeg skal spise kyllingsuppen, så koker jeg (og av og til blender) lovlige grønnsaker og blander inn. Også her krydder for å gi mer normal smak. Jeg koker også grønnsaksuppe og spiser sammen med ED-rundstykke. Søte ting, som for eksempel sjokoladefrokost, bruker jeg til hurtimat hvis det er nødvendig i jobbsammenheng.
Jeg tror at grunnen til at vi skal unngå å bruke for mange søte produkter er at for mye kunstig søtning kan gi mageproblemer.
Jeg har iallefall mye energi. Men det er avhengig av at jeg trener litt også.
Lykke til. Hvis du klarer å holde ut en stund, kommer belønningen raskt. Dette er en utrolig effektiv diett.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 18:05   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Dersom du tror du får i deg litt lite salt, så drikk litt buljong. Jeg liker godt kyllingbuljong og suppebuljong fra maggi(toro sin er ubehagelig salt). Litt ekstra salt i starten funker greot når en føler seg litt dårlig på en slik hard start.
Jeg er ikke helt inne i eurodiett, men buljong ødelegger ikke fettforbrenningen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 14:44   #7
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Gravid 2014, her.

Takk for svar, dere to! Har nå snart gått to dager, og fy søren dette er ikke lett...jeg er så sliten, trøtt, svimmel, sulten.. Men det er vel normalt så skal prøve å stå i det. Det er rart det der, når man blir så sliten i kroppen så får jeg med en gang tanker om å gi opp/utsette.. føler at hodet motarbeider meg. Men det er vel også naturlig.

Har fått beskjed fra ernæringsfysiologen om at tre av måltidene bør være salte, men synes det er vanskelig for de smaker jo så grusomt! hittil har jeg prøvd risotto, "potetmos", omelett med ost/gressløk og kyllingsuppe. Hjelpe meg så forferdelig. Likte godt nøttene og så likte jeg alt av det søte jeg har prøvd, så det er ok, men usikker hva jeg skal gjøre til de salte måltidene fremover. Skal lese masse i forumet så kanskje jeg får noen tips.
Et lyspunkt er at jeg kjøpte urinstix i dag og jeg er allerede i ketose. Utrolig fort det gikk!
Jeg lurte på en ting, er det sånn at dere har like mye energi som før etter de første dagene var over, eller har dere fremdeles litt mindre energi enn tidligere?

Håper vi kan holde kontakten. Igjen, tusen takk for svar. Ha en riktig god helg!

Hei!
Jeg må bare innrømme at jeg sliter med å ha lite energi. Jeg blir fort sliten og enkelte dager føler jeg meg rett og slett "tappet". Jeg har nok antagelig ikke vært i ketose i det hele tatt (har vært sulten hele tiden og ikke merket noe til dårlig ånde, dessverre heller ikke hatt mer energi ). Men jeg har tenkt på dietten som et realt stykke arbeid. Å miste i gjennomsnitt mer enn en kilo fett i uka merker man vel, har jeg tenkt.

Når det gjelder salte måltider så er rundstykkene ok synes jeg. Jeg smører de med litt pesto og hakker tomater og rødløk som jeg blander med salt og pepper og legger på rundstykkene. Jeg synes det er godt. Ellers ovnsbaker jeg lovlige grønnsaker med litt olje og masse salt. Det kan også spises før et søtt måltid og det metter godt. Andre ganger lager jeg salat som jeg også spiser med olivenolje og mye salt.

Paprikasnacksen er også god!

Men jeg skal gjerne innrømme at det blir en del kjeksmåltider på meg. De er virkelig gode. Men jeg prøver å begrense meg litt . Litt dumt å få en ny uvane å måtte spise kjeks hver dag....

Men, ikke gi opp!!!!! Det er det viktigste. Bit tennene sammen og ta en dag av gangen. Jeg heier på deg!

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 09:32   #8
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Ikke gi opp eller utsett, det er sannsynligvis bare de første dagene som er tunge, og det vil de jo være om du utsetter det og begynner igjen om noen dager også. Det går over, du kommer inn i en rytme og ting blir bedre
Jeg anbefaler også krydder for å få en smak du liker bedre, og masse tillatte grønnsaker. De finner etterhvert de produktene du liker best, og noen er etter min mening svært gode. Foretrekker riktignok de søte, da..

Energimessig kan ikke jeg si så mye. Jeg har ME og dermed svært liten energi i utgangspunktet. Men ED har positiv virkning på ME'n ved å bedre mange av symptomene, bl a gi litt mer energi. Det å ikke spise skvip hjelper jo selvsagt også på, for mat proppfull av karbohydrater gjorde ihvertfall meg slapp og uvel. Såvidt jeg vet har mange mindre energi i Fase 1 og man skal vel heller ikke bedrive hard trening da.

Så stå på videre, dette klarer du Det er så absolutt verdt det

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 21:09   #9
Gravid 2014
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 19
Gravid 2014 er på en erverdig vei

Sv: Starter Eurodiett i morgen!

Ja da er vi på dag 7, offisiell veiedag i morgen. Jeg har smugveid meg, og har gått ned 2,7 kg. Fornøyd! Tusen takk for svarene jeg har fått, det er motiverende altså. Har funnet en del mat som fungerer for meg. Særlig pasta, nøtter, rundstykker og kjeks er favorittene. Lager meg en slags middagswok med steinsopp, kantarell, champignon, brokkoli, selleri, gressløk, vårløk og pasta, og en teskje pesto over. supergodt faktisk! Lager også en del soppsuppe som jeg bruker som "vann" i grønnsakssuppen - da smaker den bare god soppsuppe. Kjempegod med masse estragon i! Browniesen syns jeg var en gigantisk skuffelse. Smakte kunstig og var som gummi i konsistensen. har jeg laget den feil, tro? Har jukset et par ganger og spist et egg + 2 eggehviter til frokost, gjorde det litt hyggeligere med familiefrokost i helgen. Helt ok i følge dama på klinikken.
Er litt slapp fremdeles, men mye bedre. Så regner med at det bare blir bedre fra nå.

Hadde vært kult å høre fra andre som er i fase 1!

God natt=)

Gravid 2014 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter på eurodiett Leyyda Eurodiett 14 15-10-13 20:56
Starter i morgen den dag Nemii Andre dietter 5 23-09-10 06:27
I morgen starter jeg :o) Lisbeth Ketolysekuren 8 10-01-08 06:10
Ny, ska bynn med eurodiett i morgen! Lisjpiia Eurodiett 3 03-06-07 17:27
starter eurodiett serafina Eurodiett 4 07-12-05 16:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no