Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-08, 19:24   #76
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av tonetrollet, her.

Altså av Gerds ostekake... Men nå er det ikke mere igjen!

Fort gjort med den kaka!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 10:55   #77
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Dytter denne opp litt...skal bake

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 14:35   #78
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Denne har jeg lyst å lage
høres veldig god ut

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:26   #79
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Jeg vet ikke om jeg har skrevet det i denne ørtifjørtisiders lange tråden så jeg gidder ikke sjekke, men jeg synes kaken blir enda bedre med Confecta LIME-gelé, da blir den mer "typisk" ostekake. Frisk og god. Blir god med ananas-geléen også. Litt sånn derre tropisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 20:56   #80
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Gerds ostekake

jeg driver å lager denne nu... klokken 20 på en tirsdags kveld helt uten noen "grunn" til å spise den. hirr hirr hirr. lager den med confectas lime gele som jeg fant på en innvandrersjappe på grefsen med et helt utrolig bra onfectautvalg!

skulle vel heller laget den til i kveld og presidentsinnsettelsen.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:13   #81
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a
Unhappy

Sv: Gerds ostekake

offameg! lagde denne kaka i helgen og den smakte bare heeeelt forferdelig!
jeg tok en bit og brakk meg!
her er det jo fire sider med hvor god den er, så hva har jeg gjort feil???
er en stor ostekake elsker, men denne var jo helt forferdelig!!!
jeg er sikker på at det er noe jeg har gjort, for så mange mennesker kan jo ikke ta feil!
jeg lagde den etter oppskriften, men brukte fun saft istedenfor, men det kan jo ikke være grunnen.
kan jeg ha pisket kremen for lenge? kan det være en av tingene?

  Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 13:14   #82
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Hvilke fun saft brukte du da? Kan jo være det siden smaken ble forfærdelig?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

offameg! lagde denne kaka i helgen og den smakte bare heeeelt forferdelig!
jeg tok en bit og brakk meg!
her er det jo fire sider med hvor god den er, så hva har jeg gjort feil???
er en stor ostekake elsker, men denne var jo helt forferdelig!!!
jeg er sikker på at det er noe jeg har gjort, for så mange mennesker kan jo ikke ta feil!
jeg lagde den etter oppskriften, men brukte fun saft istedenfor, men det kan jo ikke være grunnen.
kan jeg ha pisket kremen for lenge? kan det være en av tingene?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 14:48   #83
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Fruen mekket denne til meg...
Geleostegreia ble supergodt, men bunnen smakte jo bare smør! Skikkelig nedtur. Mulig det var for grovhakket, men dog!
Hva kan ha gått galt?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 15:02   #84
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Kankje du ikke liker slik bunn, rett og slett. Er ikke sikkert det er gjort noe galt fordi...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 16:50   #85
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Nå har jeg akkurat laget denne kaken (første kaken jeg har laget i mitt 22årige liv faktisk..) men så lurer jeg på, vi skal jo regne karber. Hvordan gjør dere det med kaka? når dere tar et stykke liksom.. eller deler dere opp hele kaka på en gang nei?

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 16:53   #86
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Jeg har bare tatt et stykke og ca funnet ut hvor mange slike stykker man får, Tatt det litt på feelingen Hadde gått på kuren leeenge før jeg spiste kake

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:48   #87
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Gerds ostekake

åh...denne er bare så utrolig god. laget den ti en dag med besøk her. Fiiinmalte mandler og nøtter, og hadde litt mindre smør jeg da. Og brukte heistad gele. Yummi

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:26   #88
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hvilke fun saft brukte du da? Kan jo være det siden smaken ble forfærdelig?


brukte bringebærsaften..men jeg må ha gjort noe galt. må gi den kaka en sjanse til.
noen som har prøvd å lage den uten bunn?

  Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:25   #89
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

brukte bringebærsaften..men jeg må ha gjort noe galt. må gi den kaka en sjanse til.
noen som har prøvd å lage den uten bunn?

Jeg plukket bort bunnen (siden jeg ikke syntes den var særlig god kunne jeg like godt unngå karbene i mandlene), frøs kaken i passe biter og tar opp...lar tine litt så er det omtrent som mousse. Snadder i små doser til kaffen. Blir fort mektig.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 23:07   #90
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Gerds ostekake

jeg tok opp to kake stykker fra fryseren i dag lot de tine i kjøleskap, men konsistensen var bare helt ødelagt... smaken var så som så men ostemassen var helt klumpete.

Hva er det som har skjedd?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 23:27   #91
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Gerds ostekake

er det noen som vet?
Er det bedre å tine den på benken? ta stykkene ut av boksen?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 02:51   #92
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

ja hvordan er det å ta den opp og sånn? jeg hadde for mye smør i bunnen så den ble skikkelig kvalm, hadde 150 liksom, trodde jeg måtte ha så mye for å få den til å holde seg sammen, for jeg er ikke så flink å hakke mandler så gadd ikke hakke alle så pent, men den ble IKKE god, så tenkte å bare fryse midten og geleen på toppen, men hvordan blir det å tine det opp? må den stå hele dagen? for stortsett vil jeg jo ha med en gang jeg ser den, ikke ta opp om morgenen og spise om kvelden liksom..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:27   #93
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Gerds ostekake

ett stykke går fort å tine på benken. Hele kaka et par timer vel

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 03:14   #94
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

okei, men går vel greit å bare tine ett og ett stk om gangen da, det er jo alt man trenger Det er jo egentlig kjempelurt! Men hvordan fryser dere det, i poser eller små bokser eller? har bare fryser under kjøleskapet så den er veldig liten, ikke plass til mye der..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 17:58   #95
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Jeg kan ikke lage denne kaken annet enn når det er fest. Jeg kan bare ikke ha den i huset. Sist jeg hadde fest hadde jeg Gerds ostekake til frokost, lunsj og middag dagen etter.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 01:12   #96
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

oi! Jeg er like hekta på bringrbær med fløte jeg, første gangen jeg smakte det var det ikke så godt men andre gangen og de tjue gangene etter var det NYDELIG! Vil nesten gråte når det er tomt.. samme med kakao lagd på fløte. Ikke det, kaka er god den også, men veldig mektig

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 01:12   #97
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

har denne kaka i kjøleskapet, har spist ca 1/10 av den på 6 dager.. så tror kanskje den må gå i søplet imorgen siden jeg ikke har fryst den enda..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:30   #98
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

supergod kake!! har fryst den ned stykkvis i hver sin pose.
synes faktisk bunnen var veldig god, jeg da, og liker å ha litt tyggemotstand, så jeg tar litt ekstra finhakka mandler over, jag da!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 02:01   #99
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

må prøve å lage denne med finhakka mandler, for jeg vil gjerne at min kjære skal like den også, kos å spise kake men enda mer å spise kake sammen med sin kjære

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 12:37   #100
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Nå står det en bunn i ovnen som jeg skal ha til kaka.. Har nemlig tenkt å bruke søt oopsiebunn under

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no