Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Ostefat

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-14, 02:47   #26
LowCarbMe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 19
LowCarbMe er på en erverdig vei

Sv: Ostefat

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Oi det der så godt ut
Blir det en slik seig masse av det eller blir det glaserte valnøtter?

Mandelkjeks er forresten et must for meg til ostefat. De minner mer om de salt kjeksene jeg før var helt avhengig av til sånnt...
Jeg husker ikke hvor jeg fant oppskriften såklart, men det var her inne et sted.

Mandelkjeks!
2 dl malte mandler
1 dl sesamfrø
2 eggehvitter
1/2 ts salt
1 ts sukrin
2 ts fiberhusk

Bland sammen. Form runde kuler og trykk de plate på et smurt bakepapir. Strø havsalt over. Stek i ovnen på 180 grader i 20 minutter.

Er det mulig å bytte malte mander med mandelmel? Ser for meg at det blir nesten det samme

__________________


LowCarbMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ungdom med Diabetes type 1 og som spiser Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-14, 16:08   #27
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ostefat

Mandelmel er vel som oftest avfettet og vil trekke til seg mye mer væske, så mengdeforholdet vil vel bli annerledes i hvert fall.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 08:35   #28
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ostefat

Og jeg synes også at både konsistens og smak blir anderledes dersom man bruker avfettet mandelmel, men det er jo bare å prøve seg frem. Husk bare å reduser mengden med mel ifht malte mandler

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-14, 10:43   #29
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ostefat

Åhh, ost er så godt. Har i perioder dilla på knekkebrød med brie med chiligele.
http://www.oluf.no/produkter/Tilbeho...til-ost-120-g/

Geleen er stappfull i sukker, men sååå godt med en liten skje på toppen. Burde vel utforske og lage en lavkarbovariant selv, men har falt litt ut av dette med bruk av søtstoff.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no