Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-13, 07:39   #1
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Hei alle kloke hoder

Jeg har vært regelmessig på mensen i lange tider nå - i hvert fall et par år eller noe sånt, kanskje lengre.

Jeg har ikke noen pcos eller noe sykdom eller noenting som skulle tilsi at mensen skulle bli uregelmessig.

Men nå er jeg er uke på overtid og jeg lurer på om det kan ha noe med lavkarbo å gjøre?

Jeg har gått på lavkarbo før - gikk ned 27 kg fra 2010 til 2011 uten at det påvirket mensen, men nå begynner jeg å lure litt.

Jeg har hatt mensensymptomer, så har tenkt at det er mensen på vei. Men - en uke over tida er ganske ekstremt? Kan det være lavkarbo'n som gjør det?

(Det er kun en mikroskopisk sjanse for gravididet, selv om jeg heller til å ta en test også...)

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 08:03   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Tja... Siden du har vært regelmessig tidligere og ikke har noen underliggende sykdom så heller jeg mer mot en graviditetstest... Men det _kan_ skyldes lavkarbo og det kan være en tilfeldighet også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 08:13   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Jeg ville tatt en test først, vet ikke hva du mener med mikroskopisk sjanse, men har du hatt sex er sjansen for svangerskap til stede.

Ellers har jeg opplevd forsinket eggløsning vog derpå forsinket mens noen få ganger. Ellers er jrg helt regelmessig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 08:22   #4
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg ville tatt en test først, vet ikke hva du mener med mikroskopisk sjanse, men har du hatt sex er sjansen for svangerskap til stede.

Ellers har jeg opplevd forsinket eggløsning vog derpå forsinket mens noen få ganger. Ellers er jrg helt regelmessig.

Mikroskopisk sjanse fordi jeg er sterilisert - og fordi det nå begynner å bli noen uker siden sex og jeg ikke har noen andre symptomer.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 09:54   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Mikroskopisk sjanse fordi jeg er sterilisert - og fordi det nå begynner å bli noen uker siden sex og jeg ikke har noen andre symptomer.

Ah - da er nok sjansen mikroskopisk ja. Men bekjent så både kuttes egglederne + at endene svies slik at et egg ikke skal klare å komme seg inn i livmoren, det hendte en sjelden gang den tiden de bare kuttet egglederne visstnok.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 11:08   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Da jeg la om til lavkarbo ble syklusen helt på bærtur i noen måneder, før den normaliserte seg helt. Har hørt om flere som opplever det samme, og tror ikke dette er det minste uvanlig, ettersom lavkarbo jo virker hormonstabiliserende på kroppen, så kan det jo skje i en overgang.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 11:11   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

I denne tråden vil du finne en masse erfaringer og informasjon om akkurat dette!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 23:08   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Jeg går på p-pillen, og selv da er syklusen min helt på bærtur innimellom Har både kommet midt i brettet, og uteblitt på den pillefrie uka. Hørt fra andre at det har skjedd, både med og uten hormonprevensjon, så tror ikke det er spesielt uvanlig.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 14:54   #9
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sammenheng mellom lavkarbo og uteblitt mens?

Takk for svar

Jeg har ikke hatt noen forandring på lavkarbo tidligere, det var først nå denne ene gangen det var forandring, så jeg ble bittelitt bekymret (siden legen sa at det var hans plikt å si at noen ganger heler kroppen seg selv og man kan bli gravid igjen selv om man er sterilisert..)

Men, det er typisk at når jeg gikk til innkjøp av test og den var negativ så kom mensen i dag... hehe

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eksem i sammenheng med lavkarbo ElliottSmith Fysisk og mental helse 8 22-04-12 12:08
Sammenheng mellom høykarbo og hypotyreose? Kula Stoffskifte / hormonproblemer 4 12-02-11 17:18
Sammenheng mellom benskjørhet og høyt proteininntak? Kula Generell ernæringsdebatt 34 14-06-10 17:15
Sammenheng mellom inntak av søtt og vold? cillesnuppa Artikler 2 01-10-09 11:38
Ingen direkte sammenheng mellom muskelstyrke og muskelmasse? mofe Trening 5 26-01-09 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no