Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

I ketose, men vekten står bom stille

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-12, 10:04   #1
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

I ketose, men vekten står bom stille

Hei

Jeg er i ketose og slår veldig godt ut på urinsticksene.
Det har jeg gjort i noen uker nå.
Men vekten står bom stille

Noen som vet hvorfor det er sånn?

Blir veldig frustrert av dette...

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:06   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av Kassiana, her.

Hei

Jeg er i ketose og slår veldig godt ut på urinsticksene.
Det har jeg gjort i noen uker nå.
Men vekten står bom stille

Noen som vet hvorfor det er sånn?

Blir veldig frustrert av dette...

Prøv å spis litt mer karber, mer grønnsaker f.eks., ketose betyr ikke nødvendigvis at man går ned i vekt. En del opplever at de går ned i vekt lettere om de spiser litt mer karber.

Hvor høy og tung er du da? Det er ikke sikkert kroppen din synes du skal gå ned mer og dersom du har en forholdsvis normal bmi så synes kroppen din den er akkurat passe. Lavkarbo er ikke slankende, det er vektregulerende.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:14   #3
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Prøv å spis litt mer karber, mer grønnsaker f.eks., ketose betyr ikke nødvendigvis at man går ned i vekt. En del opplever at de går ned i vekt lettere om de spiser litt mer karber.

Hvor høy og tung er du da? Det er ikke sikkert kroppen din synes du skal gå ned mer og dersom du har en forholdsvis normal bmi så synes kroppen din den er akkurat passe. Lavkarbo er ikke slankende, det er vektregulerende.

Tusen takk for svar!

Veier 110 kg og er 170 cm, så jeg er ikke passelig
Trodde ketose betød at man brenner fett?
Har jeg misforstått da?

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:16   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Om du spiser for mange kcal så går du feks ikke ned i vekt samme hvor mye du er i ketose... Kanskje du spiser for mye? Hva spiser du til vanlig da?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:20   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av Kassiana, her.

Tusen takk for svar!

Veier 110 kg og er 170 cm, så jeg er ikke passelig
Trodde ketose betød at man brenner fett?
Har jeg misforstått da?

Ketose betyr at energikilden din er ketoner. Det betyr dessverre ikke nædvendigvis at de ketonene som måles i urinen kommer av at du har forbrent eget fett. Det kan være ketoner som følge av stor mengde fett i kosten og matoverskudd også.

En kineser som lever bare på ris vil kunne måle ketoner i urinen dersom han spiser lite nok... (Fordi han da vil tære på eget fett.)

Kunsten er å spise nok fett til å være mett, men at dette samtidig er lite nok totalt til at man går ned. Ikke alle går lett ned i ketose heller.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 10:30   #6
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Jeg spiser kjøtt og grønnsaker, 3 måltider pr dag, ca 200-250g tilsammen pr porsjon.
Avslutter gjerne måltidet med litt krem med bær, det holder søtbehovet unna.
Spiser totalt ca 200 g skogsbær daglig.

Drikker omlag 1/2 l kaffe med fløte daglig.

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:11   #7
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Jeg ville begynt med å kutte ut bærene å se om du går nedover da. Det er noe kroppen min reagerer på iallefall. Det beste er å bruke karbohydratene (de 15-20) du har til rådighet til å spise godt med grønnsaker Det kan også være lurt å benytte seg av muligheten du har, ved å være i ketose til å venne seg av med det søte er iallefall det torkild annbefaler i boka si, og som jeg selv trodde ville være helt umulig for meg. Men det går bedre og bedre for hver dag, og vekta går nedover igjen. Det er bare et velmenende tips, ikke noe du MÅ gjøre! Og har du ikke lest boka, så annbefaler jeg å gjøre det også.

Lykke til!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:15   #8
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Jeg ville begynt med å kutte ut bærene å se om du går nedover da. Det er noe kroppen min reagerer på iallefall. Det beste er å bruke karbohydratene (de 15-20) du har til rådighet til å spise godt med grønnsaker Det kan også være lurt å benytte seg av muligheten du har, ved å være i ketose til å venne seg av med det søte er iallefall det torkild annbefaler i boka si, og som jeg selv trodde ville være helt umulig for meg. Men det går bedre og bedre for hver dag, og vekta går nedover igjen. Det er bare et velmenende tips, ikke noe du MÅ gjøre! Og har du ikke lest boka, så annbefaler jeg å gjøre det også.

Lykke til!

Hmmmm...

Kanskje jeg skal prøve å trappe ned på bærene?!

Alle tips mottas med takk!

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:24   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Spiser du noe knekkebrød eller brøderstatninger eller sukkerfri mat? Det setter stopper for meg, uansett hvor lite karbo og kcal det er i det..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:25   #10
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Ja, det hjalp iallefall veldig for meg. Det skader ikke å prøve

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:26   #11
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Mange opplever fløte og andre melkeprodukter som en showstopper når det gjelder vektnedgang. Jeg har selv opplevd dette flere ganger, bruker jeg yoghurt og fløte flere ganger i uka stopper det helt opp. Bruker det av og til likevel, men fløte hver dag ville så absolutt ikke ha funket for min del...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:28   #12
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Mange opplever fløte og andre melkeprodukter som en showstopper når det gjelder vektnedgang. Jeg har selv opplevd dette flere ganger, bruker jeg yoghurt og fløte flere ganger i uka stopper det helt opp. Bruker det av og til likevel, men fløte hver dag ville så absolutt ikke ha funket for min del...

Det er mye man kan reagere på, men jeg vil tro det er lurt å kutte ned på en og en ting av gangen for å se om det fungerer? Det er mer karbo i 200 g bær, og gir mer blodsukkerstigning enn det fløte gjør. Jeg har ikke fasiten altså, jeg bare tenker høyt ...

__________________



Sist redigert av Nutta : 29-11-12 kl 11:35.
Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:37   #13
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Hva mener du når du skriver at du slår veldig godt ut på urinstixene?
Mener du at den er mørk lilla?
Hvis fargen er mørk lilla, så kan du være dehydrert. Drikk mer vann (ha i litt sitron eller agurk hvis du syns det er vanskelig å drikke nok).

Tilbake til det du spør om:
Hvor mye spiser du? Kanskje du spiser litt for mye eller litt for lite? Eller spiser du søtstoff av noe slag?
Kan det hende at kroppen har funnet sin idealvekt (som ikke nødvendigvis er den samme som din idealvekt)?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:54   #14
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Hva mener du når du skriver at du slår veldig godt ut på urinstixene?
Mener du at den er mørk lilla?
Hvis fargen er mørk lilla, så kan du være dehydrert. Drikk mer vann (ha i litt sitron eller agurk hvis du syns det er vanskelig å drikke nok).

Tilbake til det du spør om:
Hvor mye spiser du? Kanskje du spiser litt for mye eller litt for lite? Eller spiser du søtstoff av noe slag?
Kan det hende at kroppen har funnet sin idealvekt (som ikke nødvendigvis er den samme som din idealvekt)?

Jeg drikker mye, får lett hodepine dersom jeg ikke drikker nok.
Sticksen er ikke den mørkeste, men den nest mørkeste (50+)

Spiser Läkerol, inntil en pakke for dagen

Får litt klager på at måltidene mine er små

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 11:57   #15
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Lackerol er også en sånn ting som er tilsynelatende sukkerfritt, men som gjøres om til sukker i tarmen (som jg har lest et sted i ketolyseboka)

Jeg tror egentlig du har svarene selv jeg ta bort bær og lackerol...og spis mer mat! Gjerne bruk det meste av karbohydratene på grønnsaker! Spis til du blir passe mett, og spis når du er sulten igjen

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 12:01   #16
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Lackerol er også en sånn ting som er tilsynelatende sukkerfritt, men som gjøres om til sukker i tarmen (som jg har lest et sted)
Jeg tror egentlig du har svarene ta bort bær og lackerol...og spis mer mat! Gjerne bruk det meste av karbohydratene på grønnsaker! Spis til du blir passe mett, og spis når du er sulten igjen

Har vansker med å spise nok.
Jeg blir rett og slett ikke sulten når jeg spiser lav-karbo.

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 12:03   #17
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

men er du ikke sulten, så trenger du ikke spise mer. Det er da kroppen forbrenner fett fra lagrene. Du vil bli sulten tilslutt, og da spiser du bare til du blir passe mett igjen det skal i utgangspunktet ikke være noe problem, for kroppen pleier si ifra

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 12:41   #18
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

jeg kan være såååå flink som bare det, men spiser jeg läckerol eller tyggis eller noe lignende så går jeg knapt ned noe. Kutt ut alt sånt, så skal du se det skjer noe

Har gått ned 32 kg og begynte litt lavere enn deg og er like høy som deg..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 12:57   #19
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Har gått ned 32 kg og begynte litt lavere enn deg og er like høy som deg..

Og likevel skal du ned 30,7 kg til i følge tickeren din? Hørtes skummelt ut...

Jeg ville definitivt prøvd med en uke uten fløte og Läkerol, og se om det gir resultater. Jeg reagerer på begge deler selv, og må derfor passe meg for å innta for mye av disse to om ikke vekten skal gå opp i stedet for ned. Men nå er jeg mer eller mindre i mål vektmessig, så nå kan jeg tillate meg å sjonglere litt med forskjellige matvarer for å se hvordan det virker inn. Veier meg likevel hver uke, slik at jeg kan ta grep om noe ikke fungerer så bra...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 13:13   #20
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Og likevel skal du ned 30,7 kg til i følge tickeren din? Hørtes skummelt ut...

Jeg ville definitivt prøvd med en uke uten fløte og Läkerol, og se om det gir resultater. Jeg reagerer på begge deler selv, og må derfor passe meg for å innta for mye av disse to om ikke vekten skal gå opp i stedet for ned. Men nå er jeg mer eller mindre i mål vektmessig, så nå kan jeg tillate meg å sjonglere litt med forskjellige matvarer for å se hvordan det virker inn. Veier meg likevel hver uke, slik at jeg kan ta grep om noe ikke fungerer så bra...

Neida, er to år siden jeg gikk ned 32, og noen kilo har sneket seg på igjen etter et helt år med drittmat, for å si det sånn.. Ingen fare, hehe...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 15:18   #21
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose, men vekten står bom stille

Det var bra! Under 110 i utgangspunktet og så ned 62,7 ble litt risky med din høyde syntes jeg....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose - vekten står stille Frøken_Lisemor Lavkarbo generelt 5 04-04-11 18:49
Vekten står stille. Lilly41 Spørsmål og svar 5 02-12-10 15:15
Er i ketose, men vekten står stille Oi ..! Generell diskusjon 8 21-09-09 19:24
I ketose, men vekten står stille! Karbokarbo Atkins kosthold 24 06-09-09 18:48
Når vekten står stille? Lobelia Ketolysekuren 10 04-06-08 09:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no