Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekur og CLA?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-08, 00:26   #1
murmeluppa
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 51
murmeluppa er på en erverdig vei

Ketolysekur og CLA?

CLA er jo veldig effektiv for forbrenningen av fett, men er det heldig å bruke den mans men er i ketose? Noen som har peil?

__________________


murmeluppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:45   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og CLA?

Det er ikke på noen måte bevist at CLA er veldig effektiv på forbrenning av fett dessverre. Det er derimot flere seriøse undersøkelser (les: IKKE betalt av produsent) som viser at det stort sett er snakk om placebo effekt. OM det hadde vært så effektivt tor jeg nok at det ikke hadde vært så mange med vektproblemer. Det finnes ingen vidunderpille dessverre.

Og å spise CLA sammen med lavkarbo kosthold er garantert penger ut av vinduet.

Men det er jo ikke skadelig da....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:32   #3
murmeluppa
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 45
Innlegg: 51
murmeluppa er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og CLA?

jeg gikk på tonalin en periode, og må si det var lettere å gå ned i vekt, men det var ikke akkurat sensasjonelt helle, skal medgi det kjøpte og via naturaMed, det var full flopp, null effekt...men tonalin har jeg opplevd resultat personlig
men det er jo ingen vits i å gå på både ketolyse og CLA, det sier seg kanskje selv, ja, hehe ;P
jeg har aldri opplevd noe så effktivt som ketolyse altså!!! *nytt liv*

__________________


murmeluppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 18:24   #4
Paxen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 46
Paxen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og CLA?


Klippet fra nyhetsbrev for helsepersonell , dessverre litt gamle artikler:

CLA kan øke vekten og risikoen for hjerteinfarkt og diabetes
heter det fra svenske forskere. Det norske Mattilsynet sier i en rapport at CLA som kosttilskudd kan ha uheldige virkninger for gravide, ammende og personer som er disponert for hjerte-karsykdom og type 2 diabetes. (diabetes 4/2004)

CLA (konjugerte linolsyrer, f.eks. i Tonalin) viser ingen vektreduksjon i humanstudier. Noen studier viser en marginal fettvevsreduserende effekt. Konjugerte linolsyrer er ugunstig for personer med metabolsk syndrom og bør ikke brukes av gravide eller ammende kvinner. http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1110144

__________________




Paxen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse ==> Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 19:58   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og CLA?

Hei
CLA er helt bortkastet når man er i ketose og svært lite effektivt ved generell lavkarbo, og som det riktig påpekes er det flere aktikler om helseskadelige effekter.

SPIS MAT , det har vi gjort i millioner av år.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 20:12   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og CLA?

Bruk heller de pengene på kylling, kjøttdeig, ost, bacon og annet snadder.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:54   #7
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Ketolysekur og CLA?

Takk for at denne tråden dukket opp i surringa mi! For etter tre måneders absolutte stillstand, gikk jeg til innkjøp av noen veldig dyre Tonalin, i håp om å knekke forbrenningskoden. Jeg kan jo spise dem til de er slutt, men behøver så ikke å fortsette. Tar omega3 også, det er vel fortsatt bra, eller?

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 16:00   #8
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketolysekur og CLA?

De andre svarte det jeg tenkte; kort og godt smør på flesk...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:12   #9
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Ketolysekur og CLA?

Ja.. bortsett fra det at jeg ikke går ned, da. Hverken i kilogram eller centimeter. Tross trening og korrekt kosthold. Så nå ble jeg veldig nysgjerrig på dem igjen. Noe må jeg jo gjøre

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå skal jeg bruke ketolysekur Isemor Ketolysekuren 45 16-03-08 11:05
Cla Kenny Kosttilskudd 20 04-03-08 20:16
Cla? Frac Kosttilskudd 8 04-02-07 12:31
påvirka av reklame, CLA... tess81 Spørsmål og svar 7 08-09-06 19:36
Kan en ta CLA når en går på Atkins Smultringen Kosttilskudd 2 04-05-04 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no