Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er i ketose - vekten står stille

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 10:03   #1
Frøken_Lisemor
Juniormedlem
 
Frøken_Lisemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 23
Frøken_Lisemor er på en erverdig vei

Er i ketose - vekten står stille

Hei. Ja, da har jeg gjennomført 14 dager på lavkarbo. Ligger på rundt 5-15 g karbo pr. døgn og er i ketose, men nå de siste 5 dagene har vekten stått bom stille. Jeg ligger nok ikke så høyt i kaloriinntak pr. døgn, da jeg ikke får i meg mer mat enn det jeg gjør pga totalt fraværende sultfølelse. Har ikke noe som helst ubehag av hverken det ene eller andre som hodepine, kvalme osv. Magen har vært litt ugrei til tider, men nå er den på track også. Så mitt spørsmål er rett og slett og dette går sin gang til tross for at tallet på vekten står bom fast.

__________________


Frøken_Lisemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke godt å si :-) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 10:12   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er i ketose - vekten står stille

Hos mange tar det noen uker før nedgangen kommer. Kroppen bruker tid på å få i gang fettforbrenningen - men det betyr jo ikke at det ikke skjer andre ting i kroppen din i mellomtiden Finn fram målebånd og se om ikke du har krympet litt både her og der. Mener å ha lest alt fra 2-6 uker før kroppen er "omstilt"

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 10:13   #3
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Er i ketose - vekten står stille

Bare fortsett ! Min vektnedgang var litt "humpete" i begynnelsen. Dersom du ikke blir slapp av å spise lite, så er det sikkert greit. Husk å drikke mye vann, og spis mer fett enn du tror du bør. Lykket til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:44   #4
Mocca'en
Juniormedlem
 
Mocca'en sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 49
Mocca'en er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose - vekten står stille

Jeg sliter litt med det samme, men nekter å si opp enda! Er inne i 5. uken nå, og har ikke merket mye på vekten.
Men jeg føler meg så bra med dette kostholdet, så jeg fortsetter så kommer nok nedgangen etterhvert

Lykke til!

Mocca'en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - heller mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 14:04   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er i ketose - vekten står stille

Opprinnelig lagt inn av Frøken_Lisemor, her.

Hei. Ja, da har jeg gjennomført 14 dager på lavkarbo. Ligger på rundt 5-15 g karbo pr. døgn og er i ketose, men nå de siste 5 dagene har vekten stått bom stille. Jeg ligger nok ikke så høyt i kaloriinntak pr. døgn, da jeg ikke får i meg mer mat enn det jeg gjør pga totalt fraværende sultfølelse. Har ikke noe som helst ubehag av hverken det ene eller andre som hodepine, kvalme osv. Magen har vært litt ugrei til tider, men nå er den på track også. Så mitt spørsmål er rett og slett og dette går sin gang til tross for at tallet på vekten står bom fast.

Du er veldig nær normal BMI, så det vil nok ikke gå kjemperaskt ned. Ser du skal ned 15 kilo til?? En evt stans i vektnedgang kan skyldes at du spiser altfor lite - og at kroppen dermed går i sultemodus.
Legg inn det du spiser på www.diett.no og hold deg MINST over 1300 kalorier pr dag med lavkarbofordeling av næringsstoffene, dvs mest fett, passe med protein og lite karbo. Feks kan fordelingen være 5e% karbo, 20e% protein og 75e% fett (Diett.no regner ut dette for deg)

Mange vil gå ned mer faktisk om de øker drastisk i kaloriinntak, men dette må du finne utav selv. Spis ihvertfall ikke FOR LITE mat - da reduserer du stoffskiftet ditt og det ønsker du ikke


Med mine 10-15 kg ned til høyeste bmi innenfor normalområdet er det vanskelig for meg og forstå hvorfor noen vil pine seg ned i VEKT når man er så nær normalvektig. Bruk heller målebånd og trening for å "stramme opp" - fordi man blir aldri kvitt alle "bulkene" uansett.
Svært rask gange i 30-45 minutter hver dag, gjerne med en innlagt bratt bakke gjorde underverker på fastheten på min da enda småtjukke kropp for et par år siden - så man MÅ ikke trene seg ihjel for å få resultat. Trener du lite i dag - legg inn en gåtur hver dag, trener du mye bør du ihvertfall spise mer mat enn det kan se ut til at du gjør i dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 18:49   #6
Frøken_Lisemor
Juniormedlem
 
Frøken_Lisemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 23
Frøken_Lisemor er på en erverdig vei

Sv: Er i ketose - vekten står stille

Takk for tilbakemeldinger

Jeg sliter med å få i meg nok mat, men jeg har alltid vært småspist, men har spist feil. Jeg har også hatt en ganske stor vektøkning de siste par årene, og har blitt tipset om å kutte ut alt som heter karbohydrater for å se om jeg faktisk har en form for intolerans for dette. Jeg er 170 høy og 15 kg ned er kanskje litt mye, men jeg måtte bare sette noe og satte da vekten jeg hadde for tre år siden. Det viktigste er uansett at jeg får på meg klærne mine igjen og føler meg vel i de, og det kan jo være at jeg kommer dit innen 15 kg

Ellers så går jeg tur med hunden 3 ganger i døgnet, samt at jeg har en jobb som jeg løper frem og tilbake hele dagen selv om det er kontorjobb, så noe form for trim blir det jo.

Men, jeg merker i dag stor bedring i forhold til livvidden, den har i allefall minket en god del, og det var positivt.

Takk til dere alle for gode og ærlige tilbakemeldinger !!

__________________


Frøken_Lisemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke godt å si :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekten står stille. Lilly41 Spørsmål og svar 5 02-12-10 15:15
Er i ketose, men vekten står stille Oi ..! Generell diskusjon 8 21-09-09 19:24
I ketose, men vekten står stille! Karbokarbo Atkins kosthold 24 06-09-09 18:48
Når vekten står stille? Lobelia Ketolysekuren 10 04-06-08 09:02
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no