Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-13, 08:56   #1
Allimac5
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
Allimac5 er på en erverdig vei

Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Hei

Helt fersk slanker på lavkarbo :-)
Jeg bestemte meg på mandag for en uke siden og prøve meg på lavkarbo. Gikk da ned 1 kilo første dagen og 0,7 neste dag, etter dette har det stått stilt. Men har jo da gått ned 1,7 totalt som jeg da regner med er vann stort sett. Men leser om flere som raser ned i begynnelsen og synes det er litt rart at jeg ikke har fortsatt litt ned de neste 5 dagene.
1.Er det normalt at vekten skal gå i rykk og napp?
Jeg har veid meg hver dag for jeg ville sjekke at jeg gjorde ting riktig, har også kjøpt ketostix som jeg ligger på 4.0 nå.

Jeg har spist et 2-3 atkinsbarer ila helgen, men kuttet dette ut i går da jeg leste at flere sto stilt på vekten pga disse.
En dag på lavkarbo ser slik ut:
Frokost:
Skyr, lavkarbo knekkebrød, ekte smør, gradost og blåbær
eller
Egg og bacon med litt sukkerfri ketchup.
Lunsj:
Salat med brie, reker, egg og majones.
eller
restemiddag
Middag:
F.eks:
Lavkarbo cremet kjøttdeiggryte
eller
Laks med fløtesaus og blomkålmos
eller
nachos uten chipsen, bare kjøttdeig ost, guacemole, salsa og rømme + salat.
Kvelds:
Dropper kvelds, eller et lavkarboknekkebrød med smør og gradost evnt lavkarbo pannekaker.

Vil bare gjøre dette riktig og ha en bekreftelse eller korreksjon på å få lavkarbo riktig for å gå ned mine 17 kilo :-)

Takker for svar.

Allimac5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 11:00   #2
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Hei =)

Kan prøve å svare deg, selv om jeg ikke har stålpeiling. Det er forskjell på hvor mye hver enkelt vil gå ned og det avhenger av mange faktorer. Hvor mye karbo man spiser, hvor mange kg utgangspunktet var på i tillegg til at vi bare må akseptere at vi er forskjellige.
Jeg kan ikke alt om lavkarbo og alle retningene innenfor, men jeg vil anbefale deg å stole på at kroppen din fikser dette. Nå som du vet at du kommer i ketose med dette kostholdet, så kan du legge bort stixene og ha en fast veiedag hver uke. Man blir litt skrullete av å veie hver dag, og hvis jeg ser at vekta står stille to dager så begynner jeg å stresse med hvorfor jeg ikke går ned i vekt. Desverre holder stresset igjen kiloene, og alt virker mot sin hensikt.

Slapp av, kos deg og spis god mat, så skal du se at kiloene mest sannsynlig ryr av deg. Lykke til!

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 11:48   #3
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Når jeg leser menyen din, så er det flere ting som jeg tenker kan korrigeres HVIS vekta står stille i en lenger periode (det er nemmelig ingen vits i å endre på noe som funker!) Men skyr, blåbær og knekkebrød er ting som fort drar opp kh nivået ditt eller som KAN hindre at man går ned i vekt. Jeg lurer også på hvilket tacokrydder du bruker? Er mye sukker i disse ferdigposene nemmelig. Og så er det lurt å tenke på salsasausen. Så det kan rett og slett være mange faktorer her som spiller inn, uten at jeg vet hva….

Andre ting du kan tenke på, det er om du får i deg mye salt (salt binder vann), drikker du nok vann, spiser du nok grønnsaker, hvor er du i syklusen (hvis du er av det kvinnelige kjønn da ), trener du (da kan kroppen bygge muskler, og muskler er tyngre enn fett) Og tilslutt... hvordan føler du deg generelt med tanke på søvnrutiner, stress, sykdom?
Så du skjønner at her er det mange faktorer som spiller inn

Uansett…jeg tenker at du må prøve deg frem. Jeg ser at du ikke følger en bestemt retning innen lavkarbo, og da er det jo egentlig opp til deg hva du ønsker å endre og ikke. Men hvis du syns det er vanskelig å klare det på egenhånd, så råder jeg deg til å lese for eksempel slank med ketolyse - boka, og følge de rådene du får der den kuren er for de som skal ned mer enn 10 kilo.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:00   #4
Allimac5
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
Allimac5 er på en erverdig vei

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Hei og tusen takk for svar.
Jeg har boksen slank med ketolyse og prøver vel å følge det vil jeg tro.
Ang. tacokrydder så har jeg laget dette selv. Ikke pose.
Er vel bare det at jeg må gi det tid og ikke veie hele veien, blir bare stressa :-)

Allimac5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:01   #5
Allimac5
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
Allimac5 er på en erverdig vei

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Hva betyr kh nivået? Litt grønn på dette

Allimac5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 12:17   #6
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Veiestress ødelegger nok aller mest jeg kjenner på det selv innimellom, å må ta meg selv i det. Det er bare å la kroppen gjøre jobben! Men noen ganger er det greit å se på kostholdet også, hvis alt stopper opp. Men alt til sin tid! Men lurer du på noe, finner du mange kloke svar i boka altså jeg blar stadig i den for å friske opp kunnskapen, selv etter to - tre år!

Kh = karbohydrat. det er rett og slett en forkortelse

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 15:25   #7
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Slapp av! Kostholdet ditt er veldig bra og 1,7 kg første uken er mer enn forventet! Vekttap går alltid i rykk og napp. Jeg ville ha funnet en fast veiedag i uken og kastet de dumme sticksene. De gjør uansett ikke noe godt, spiser du som du sier så er kroppen nødt til å være i ketose utslag eller ei. Spiser du riktig vil resultatene komme. Enkelte uker kan du stå stille, andre går du kanskje til opg med litt opp. Men i snitt vil du oppleve å gå nedover jevnt og trutt. Lag deg et excel ark der du legger inn vekt hver uke, så ser du trenden tydelig etter noen måneder...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:46   #8
Allimac5
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 4
Allimac5 er på en erverdig vei

Sv: Inn i min 2. uke på lavkarbo, trenger litt veiledning

Tusen takk for tilbakemeldinger .-)

Vekten er lagt i skapet og skal ikke tas frem før veiedagen :-)
Bare så stressa for å ikke gjør ting riktig. Men en bekreftelse fra dere gjorde godt .-)

Allimac5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny VintageplaceLie Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 6 29-07-11 03:23
Trenger litt veiledning Frøken_Lisemor Lavkarbo generelt 6 24-03-11 22:37
Nybegynner her! Har spørsmål, trenger veiledning Brueland Ketolysekuren 18 04-04-08 12:32
Trenger veiledning i jungelen! iren84 Spørsmål og svar 21 24-11-07 23:14
Trenger litt veiledning? Miriam Lavkarbo generelt 7 18-04-07 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no