Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 21:45   #1
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Jeg har gått på lavkarbo retning ketolyse (+/- 15 karber til dagen) i 3 1/2 uke nå.
Jeg har ikke gått ned noe enda.
Jeg skal ikke påstå at jeg gjør alt riktig. Jeg venter enda på boken i posten. Men jeg TROR jeg er ganske flink, da jeg leser alt jeg kommer over, fører opp på diett.no osv.

Jeg fikk Hexeberg sin bok i posten i går og leste der at om man hadde kroniske sykdommer hvor plagene forsvant med lavkarbo, så kunne uteblivelse av vektnedgang ha sin naturlige årsak. Kroppen prioriterte å bruke energien den fikk til å holde kroppen frisk fremfor å forbrenne fett.
Dette høres jo logisk ut, da jeg er smertefri og har vært det i 3 uker nå, etter nesten 16 år med kroniske magesmerter av kraftig slag.

Men, da lurer jo jeg på, hvor lenge skal kroppen prioritere dette da? Og hva kan jeg gjøre for at den også skal ønske å forbrenne fett?
Må jeg bli strengere med kosten enn jeg er nå? Må jeg begynne å telle kalorier også?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:58   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Akkurat som jeg har det Har chrons og var veldig syk pre-lavkarbo - nå er 95% av magesmerter og diare vekke!

MEN jeg går ikke særlig ned i vekt... jeg må dessverre telle kalorier for å få vektnedgang og det er såååå kjedelig å telle!

Jeg hadde knall-vektnedgang på ferdigmat fra spisdegslank OG null-niks lettbrus. Ellers er jeg stabil i vekta selv med svært lite karbo

Du kan spise lavkarbo - men spis litt mindre porsjoner - ikke så mye at du blir sulten - bare litt til alle måltider. Dette tatt for gitt at du ikke allerede spiser VELDIG lite kalorier da - da kan det være at kroppen er i sparemodus.

Siden du bruker diett.no har du nok oversikt over det

EN ting til - du har hodlt på i "bare" 3.5 uker - jeg ville faktisk ventet til etter 8 uker før jeg gjør endringer, siden det KAN ta 2-8 uker før fettforbrenning er ordentlig i gang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:05   #3
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Tusen takk for svar. Med andre ord trenger jeg ikke bli stresset helt enda. Det er bra, da skal jeg holde stand litt til og håpe at kroppen begynner å brenne fett.
Jeg ligger over 2000 kalorier, da jeg jobber med å få i meg nok fett. Leser jo overalt hvor viktig det er å få i seg nok fett, så jeg kjenner jeg blir litt forvirret om man skal sørge for å få nok fett men ikke for mange kalorier.. hehe..

Jeg har prøvd de siste dagene å gå ned på måltidene, og ikke spise før jeg er sulten. Før spiste jeg på "faste" klokkeslett. Jeg gjør nok enda det med frokosten, men det er så innarbeidet at man skal spise frokost for å få kroppen i gang, at jeg gjør det nærmest automatisk.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:44   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Tusen takk for svar. Med andre ord trenger jeg ikke bli stresset helt enda. Det er bra, da skal jeg holde stand litt til og håpe at kroppen begynner å brenne fett.
Jeg ligger over 2000 kalorier, da jeg jobber med å få i meg nok fett. Leser jo overalt hvor viktig det er å få i seg nok fett, så jeg kjenner jeg blir litt forvirret om man skal sørge for å få nok fett men ikke for mange kalorier.. hehe..

Jeg har prøvd de siste dagene å gå ned på måltidene, og ikke spise før jeg er sulten. Før spiste jeg på "faste" klokkeslett. Jeg gjør nok enda det med frokosten, men det er så innarbeidet at man skal spise frokost for å få kroppen i gang, at jeg gjør det nærmest automatisk.

Flott - du har jo bra kontroll! Bare spis i vei du - kroppen mener jeg liker å ha overskudd de første ukene før ting er på stell

Viktig for meg er at man NYTER maten og livet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:35   #5
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Jeg har kroniske smerter og gått på lavkarbo siden 7 februar. Ligger på ca 50-70 om dagen, men jeg teller ikke. Jeg har ikke gått ned mer enn ca 5 kg, men blitt 5 cm mindre i livet.
Kroppen bruker lang tid på å vedlikeholde kroppen. Jeg har noe mindre smerter, men det jeg merker best er at jeg henter meg raskere inn igjen etter sengeliggende runder.
Jeg skal prøve ut dette frem til sommeren, så vil jeg ta ett standpunkt å se hva jeg velger å gjøre.
Lykke til

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 10:04   #6
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Så flott å se at flere får hjelp til å redusere smerter ved hjelp av lavkarbo.
5 kilo er ikke ille. Det hadde jeg vært strålende godt fornøyd med faktisk.
Lykke til videre til dere begge. Jeg håper vi kan se frem mot både lettere OG smertefrie liv. :-)

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:18   #7
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Min sambo har matintoleranse og diffus magediagnose fra tenårene omtrent.
Han har gått ned 26 kilo på 6-7 år. Er for tiden nede i matchvekt fra militæret (usk) som er veldig bra for en som spiller lagidrett en gang i uka -hvis han gidder og ellers går trapper ...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 13:28   #8
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Hvor lang tid tok det fra han begynte til han begynte å gå ned i vekt, om det nå var sånn at smertene forsvant først.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 15:02   #9
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Ingen vektnedgang, men fri for smerter... prioritering av energi?

Vekten gikk sakte ned fra begynnelsen, han kuttet ut hvete fra 2005 og gradvis andre karbohydrater oppigjennom årene. Begynte på planmessig lavkarbo (i prinsippet lchf på 3 minutter) i juni 2010.

Bedringen har vært gradvis, men i rykk og napp. Best stabilitet og stabil bedring fra oppstart på lavkarbo.

Denne mannen spiser gladelig salat til middag og gleder seg over hver ny "safe" grønnsak.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I ketose, men er ingen vektnedgang... mamman til luca Ketolysekuren 2 28-05-10 21:22
Kvinne over 60 og ingen vektnedgang Grandmother Spørsmål og svar 0 02-05-09 17:32
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13
Smerter i mellomgulvet dittdattdott Ketolysekuren 5 12-09-06 00:30
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no