Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Tomat og mozzarella Salat

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-04, 11:05   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Tomat og mozzarella Salat

I denne oppskriften er det også mager mozzarella, men man kan eventuelt ta litt mindre av den vanlige mozzarellaen og spise noen nøtter til dessert.

Har de ikke baby spinat i butikken, kan jo annet grønt erstatte det...men spinat er sunt, og baby-spinaten smaker veldig mildt og godt.
Tross alt viktig å finne oppskrifter man kan bruke i denne første strenge fasen.


Baby Spinach Salad with Tomato and Mozzarella



Provided by: The South Beach Diet - Online



"Fresh herbs really bring out the flavor of this refreshing and satisfying salad." Original recipe yield: 2 servings.




INGREDIENTS:

· 140 g baby spinach leaves

· 1 beefsteak tomato, cut thinly crosswise

· 20 g fresh basil leaves, cut into thin strips

· 115 g part-skim mozzarella, diced

· 4 g fresh oregano, chopped fine

· 30 ml olive oil

· 10 ml balsamic vinegar

· kosher salt and ground black pepper to taste

DIRECTIONS:

1. Alternate layers of spinach and tomato across plate. Top with basil, mozzarella, and oregano. Dress with oil and vinegar. Season to taste with salt and pepper. Serve.



Note

This recipe is optimal for Phase 1 of the South Beach Diet.


__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 11-12-04, 06:07   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Dette ligner veldig på det jeg lager endel som mellommåltid. Men jeg har sjelden spinat, og jeg putter det i ovnen.

Tror du ikke det kan bli veldig godt, å varme en slik tomat/spinat-tallerken i oven?

mmmmm...

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karbohydrater er det egentlig i 6,5 dl salat? Kalorine Induksjonen 1 29-07-04 20:23
Tunfisksalat 2(med grønn salat) Amygdala Lunsj 0 19-07-04 08:29
grillet entrecote med salat og grillet aubergine Amygdala Middag 1 04-07-04 14:37
sennep, caesar salat Amygdala Induksjonen 0 02-07-04 12:13
Grønn salat med rømmedressing guro Middag 4 20-06-04 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no