Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Sjokolade-te

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-10, 00:40   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sjokolade-te

Oppskrift med bilder her


Ingredienser:
2 dl te (gjerne en krydret, f.eks chai)
1/2 dl fløte
1 ts søtning
25 g mørk sjokolade


Fremgangsmåte:
Lag te på vanlig måte.
Varm opp fløte og tilsett søtning.
Bland te og fløte og tilsett sjokolade i biter.
Kjør blandingen jevn med en stavmikser.
Dryss litt kanel på toppen før servering.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 16:21   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-te

Har akkurat vært inne på bloggen og fant den der og tenkte jeg skulle legge den inn her. Så vanvittig godt ut! Må testes den der ja...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:57   #3
g_h_87
Juniormedlem
 
g_h_87 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 19
g_h_87 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-te

namme namm!

__________________


g_h_87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 23:35   #4
UtMedSøppelmat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
UtMedSøppelmat er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-te

Måtte bare legge inn en kommentar her: Takk til Lisbeth for link til bloggen, fant mange oppskrifter jeg kan tenke meg å prøve ut. Har spesielt savnet brødvarianter, for kan bli litt lei knekkebrød og fiberrik. Sjokoladeteen hørtes også deilig ut, og ønsket meg noen sjokoladeoppskrifter også. Herlig! Må se nærmere på alt dette i dagene som kommer

UtMedSøppelmat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 20:06   #5
Beaglejenta
Juniormedlem
 
Beaglejenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Holmestrand
Innlegg: 17
Beaglejenta er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-te

Nam nam, dette må jeg prøve..
Sliter med sår hals om dagen nå, så dette fristet.. Kanskje drysse noen få korn med chili på toppen også.. litt sting i smaken..

Og jeg er innom siden din rett som det er.. Utrolig mye fristende der.. Har skrevet ned mange av oppskriftene

__________________


Beaglejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 22:03   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Sjokolade-te

Ååå jeg tror denne blir en av høstens kveldsfavoritter.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 19:57   #7
UtMedSøppelmat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 4
UtMedSøppelmat er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-te

Et spørsmål til Lisbeth: På bloggen er det skrevet i noen oppskrifter "glutenmel". Hvor finner jeg det? Mente du kanskje glutenFRI? Takk igjen for en super side, med bilder og det hele - KJEMPEBRA!

UtMedSøppelmat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 20:12   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-te

Opprinnelig lagt inn av UtMedSøppelmat, her.

Et spørsmål til Lisbeth: På bloggen er det skrevet i noen oppskrifter "glutenmel". Hvor finner jeg det? Mente du kanskje glutenFRI? Takk igjen for en super side, med bilder og det hele - KJEMPEBRA!

Glutenmel er ikke det samme som glutenfritt mel - det er ikke engang glutenfritt. Finnes på helsekost.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:08   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-te

Opprinnelig lagt inn av UtMedSøppelmat, her.

Et spørsmål til Lisbeth: På bloggen er det skrevet i noen oppskrifter "glutenmel". Hvor finner jeg det? Mente du kanskje glutenFRI? Takk igjen for en super side, med bilder og det hele - KJEMPEBRA!

Glutenmel er det motsatte av glutenfritt. Det er HØYglutenmel... Noe man bør holde seg langt unna om man har et snev av melintoleranse.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:24   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-te

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Glutenmel er det motsatte av glutenfritt. Det er HØYglutenmel... Noe man bør holde seg langt unna om man har et snev av melintoleranse.

Har aldri prøvd å lage noe med glutenmel, og vet derfor ikke hvordan det fungerer. Kan det med hell byttes ut med en eller annen form for lavkarbo bakemiks ? (Ketolyse eller Atkins etc.)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 21:50   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-te

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har aldri prøvd å lage noe med glutenmel, og vet derfor ikke hvordan det fungerer. Kan det med hell byttes ut med en eller annen form for lavkarbo bakemiks ? (Ketolyse eller Atkins etc.)

Kommer nok an på oppskriften. Dersom glutenmelet utgjør bindemidlet i oppskrifta er det nok vanskelig? Prøv, og rapporter resultatet, du.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:04   #12
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade-te

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kommer nok an på oppskriften. Dersom glutenmelet utgjør bindemidlet i oppskrifta er det nok vanskelig? Prøv, og rapporter resultatet, du.

Takker og bukke for svar
Jeg baker i grunnen ikke annet enn knekkebrød, og de er til gubben. Mye frø etc. er nok litt partstopper for meg. Men - har tenkt at det skal noe godt på bordet til jul, så var egentlig litt tidlig ute med spørsmålet. Men - når det er prøvd ut, kommer resultatet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 09:46   #13
Yasi
Juniormedlem
 
Yasi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 36
Yasi er ny på veien

Sv: Sjokolade-te

Åh, nam! Denne passer jo perfekt til kalde vinterdager Vil bare tipse dere om en fantastisk god sjokolade chai som passer utmerket til denne oppskriften. Link (den er faktisk SÅ god at den til stadighet er utsolgt) Da kan man fint droppe sjokoladen og bare tilsette søtning og fløte. Og litt krem på toppen med et dryss kanel. Nam.

__________________
Min blogg: Yasi
Yasi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Supermat/generell LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
sjokolade-te, te


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade Dååris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-08-10 20:58
Sjokolade cillesnuppa Kake/dessert og snacks 5 08-04-09 19:13
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Sjokolade 205gti16v Spørsmål og svar 12 13-10-06 22:58
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no