Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Bønnas tacograteng

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-13, 15:22   #1
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Bønnas tacograteng

Jeg er sikkert ikke den første i verden som har kommet fram til denne oppskriften, men siden jeg har miksa og triksa sjøl, så har jeg valgt å kalle den Bønnas.

1 pk kyllingkjøttdeig (eller annen kjøttdeig)
1 gulløk
1 boks hakka tomater
Hvitløk etter smak
Tacokrydder
Evt chili
C.F (så mye eller lite du synes du kan unne deg)
Ost

Brun kjøttdeig og hakka løk, hvitløk og chili. Ha oppi tomatene og krydder. La det putre litt før du heller det over i en ildfast form. Legg et lag med C.F som en saus og ost på toppen.
Stekes på 200 grader i 15-30 minutter, til osten er blitt litt sprø.

Server med salat. Skikkelig snadder!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 15:33   #2
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Bønnas tacograteng

Tusen takk for oppskrift kjære Bønna
Da jeg ikke spiser melkeprodukter, kan prøve å skeie litt ut

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 15:36   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Bønnas tacograteng

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg er sikkert ikke den første i verden som har kommet fram til denne oppskriften, men siden jeg har miksa og triksa sjøl, så har jeg valgt å kalle den Bønnas.

1 pk kyllingkjøttdeig (eller annen kjøttdeig)
1 gulløk
1 boks hakka tomater
Hvitløk etter smak
Tacokrydder
Evt chili
C.F (så mye eller lite du synes du kan unne deg)
Ost

Brun kjøttdeig og hakka løk, hvitløk og chili. Ha oppi tomatene og krydder. La det putre litt før du heller det over i en ildfast form. Legg et lag med C.F som en saus og ost på toppen.
Stekes på 200 grader i 15-30 minutter, til osten er blitt litt sprø.

Server med salat. Skikkelig snadder!

TAKK, Bønna ! Jeg sikler allerede !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 21:23   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Bønnas tacograteng

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen takk for oppskrift kjære Bønna
Da jeg ikke spiser melkeprodukter, kan prøve å skeie litt ut

Her ber du om oppskrift, også kan du ikke spise det engang!
Okay, da mååå du bare skeie ut en gang og prøve denne. Den er så goood!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 07-09-13, 21:23   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Bønnas tacograteng

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

TAKK, Bønna ! Jeg sikler allerede !

Den er veldig god, asså!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 19:36   #6
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Bønnas tacograteng

Nå står denne retten i ovnen for første gang, gleder meg!

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 21:12   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Bønnas tacograteng

Opprinnelig lagt inn av St. Cecilie, her.

Nå står denne retten i ovnen for første gang, gleder meg!

Håper den faller i smak.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 13:32   #8
ekstralett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 1
ekstralett er på en erverdig vei

Sv: Bønnas tacograteng

Tacograteng er NAM!

Et lite tips er å spøre 1-2 pakker med Tine Kremost Krydder i bunnen på formen før du har på kjøttdeigen <3 SÅÅ godt!

ekstralett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bønnas chicken tikka masala Bønna200 Middag 16 06-08-13 09:50
Tacograteng oNora Middag 1 03-09-10 21:31
Tacograteng bambi87 Middag 0 27-05-10 01:00
Tacograteng limala Middag 27 25-04-10 16:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no