Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg galt da...?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-07, 10:31   #1
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Hva gjør jeg galt da...?

Jeg er 34 år og sliter med vekten....er 160 og veier 70 kilo.....:blæh:
Jeg spiser sunt og følger GR sine prinsipper
Frokost: havregrøt eller axa frokostblanding eller Vollbrot brød med magert pålegg
mellom : gulrot og yoplait yoghurt 0,1%
Lunsj : Vollbrot brød med magert pålegg
mellom: yoplait 0,1%, eple
middag: fullkornspasta (100-125 gram), kjøtt, fisk eller kyilling ( 100 -125 gram) og grønnsaker (100 - 150gram)
Kveldsmat: rusgsprø med magert pålegg (2-4 stk)

Drikker om dagen, vann, kaffe, eplejuice og pepsi max

Trener 2 ganger i uken på Family Sportsclub og sykler på ergometersykkel 3 dager hjemme.
jeg går ikke ned ivekt og sommerferiekiloene ligger fast som F*n....
Jeg er spesielt tjukk rundt magen og hoftene.......har den kjempepølsa på magen og jeg blir bare verre og verre.....hater meg selv.

Noen som har noen tips om det kan være noe jeg bør kutte ut i kosten? eller noen andre tips....Jeg gir opp snart. Synes jeg spiser sunt og skeier veldig sjelden ut....men jeg går ikke ned i vekt

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:45   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Jeg er 34 år og sliter med vekten....er 160 og veier 70 kilo.....:blæh:
Jeg spiser sunt og følger GR sine prinsipper
Frokost: havregrøt eller axa frokostblanding eller Vollbrot brød med magert pålegg
mellom : gulrot og yoplait yoghurt 0,1%
Lunsj : Vollbrot brød med magert pålegg
mellom: yoplait 0,1%, eple
middag: fullkornspasta (100-125 gram), kjøtt, fisk eller kyilling ( 100 -125 gram) og grønnsaker (100 - 150gram)
Kveldsmat: rusgsprø med magert pålegg (2-4 stk)

Drikker om dagen, vann, kaffe, eplejuice og pepsi max

Trener 2 ganger i uken på Family Sportsclub og sykler på ergometersykkel 3 dager hjemme.
jeg går ikke ned ivekt og sommerferiekiloene ligger fast som F*n....
Jeg er spesielt tjukk rundt magen og hoftene.......har den kjempepølsa på magen og jeg blir bare verre og verre.....hater meg selv.

Noen som har noen tips om det kan være noe jeg bør kutte ut i kosten? eller noen andre tips....Jeg gir opp snart. Synes jeg spiser sunt og skeier veldig sjelden ut....men jeg går ikke ned i vekt

Hm...du er nå på lavkarbo-sidene...
Jeg vil tro, at flertallet av rådene du vil få her inne, vil være....

GR? Glem Grethe R!!

Og beveg deg til våre rekker; lavkarbo-kosthold...en eller annen filosofi..

Les rundt her inne, sett deg inn i hva di forskjellige filosofiene/teoriene går ut på. De har alle begrensing av karbohydrater som mål, i varierende grad.
Lykke til!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:49   #3
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Først - velkommen til oss!
Synes du er flink til å trene - så fortsett med det!
Her inne er det nok ikke mye av verken pasta, havregrøt eller gulrøtter, men mye fett, passe med proteiner og lite karbohydrater som gjelder.

Men jeg regner med at siden du har tatt turen inn her i lavkarbo-land og kanskje har funnet ut at GR ikke fungerer for deg - så er du muligens også åpen for å forandre kostholdet ditt totalt og miste de kiloene du strir med nå.

Anbefaler deg å lese litt rundt i forumet her, sjekke oppskrifter og de kostholdsfilosofiene vi prøver å følge - og se om kanskje dette kan være noe for deg. Det er mange med utrolig masse kunnskap her inne, så det er bare å spørre i vei!

Lykke til!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:57   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Hei og velkommen hit. GR er kansje hva du gjør feil. Sånn for å sitte det litt på spissen da.

Når jeg ser på kostholdet ditt, så er det jo veldig bra egentlig, og helt i tråd med GR og det vi har fått prentet inn i oss fra vi var liten at skal være sunt.

Jeg synes egentlig du kan fortsette med det kostholdet du har, men med noen tillegg.

Til mellommåltidene dine kan du legge til en neve nøtter.
Til brødmåltidene dine kan du legge til smør, og litt ekstra pålegg (godt med pålegg for å få opp proteinmengden).

Middagen ser grei ut, du kan kanjse ha litt mindre pasta og legge til olje (ikke solsikke eller soya) eller smør.

Til forkost trenger du ekstra proteiner. Kansje du kan begynne å spise omelett, eller kokte egg på skive?

Det viktigste er å øke opp på proteinmengden og litt mer fett.
Optimalt sett trenger vi 30g protein i måltider som ikke er mellom (150g kjøtt 3-4 egg, 100g ost osv). Og fett. Dette vil gi mindre magefett fordi du stabiliserer blodsukkeret noe som gir mindre insulin, og dermed også mindre fettlagring på mageområdet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:05   #5
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Takk for svar.....jeg har vurdert å bytte filosofi.....har tenkt litt på fedon Lindberg sin....vet ikke men det er verdt å prøve hvertfall......
Jeg er lei av å gå opp i vekt selv om jeg "synes jeg gjør det riktige" i følge de prinsippene GR står for.......
Synes dere jeg skal prøve omlett eller kokte egg til morgen og bytte ut pasta, ris o.l. med grønnsaker i forskjellige slag til middag ?
Hva med kveldsmat? Er litt redd for å bli lei evt egg o.l.

Jeg er veldig usikker....på å tenke nytt men er lei meg selv.....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:08   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Jeg er 34 år og sliter med vekten....er 160 og veier 70 kilo.....:blæh:
Jeg spiser sunt og følger GR sine prinsipper
Frokost: havregrøt eller axa frokostblanding eller Vollbrot brød med magert pålegg
mellom : gulrot og yoplait yoghurt 0,1%
Lunsj : Vollbrot brød med magert pålegg
mellom: yoplait 0,1%, eple
middag: fullkornspasta (100-125 gram), kjøtt, fisk eller kyilling ( 100 -125 gram) og grønnsaker (100 - 150gram)
Kveldsmat: rusgsprø med magert pålegg (2-4 stk)

Drikker om dagen, vann, kaffe, eplejuice og pepsi max

Trener 2 ganger i uken på Family Sportsclub og sykler på ergometersykkel 3 dager hjemme.
jeg går ikke ned ivekt og sommerferiekiloene ligger fast som F*n....
Jeg er spesielt tjukk rundt magen og hoftene.......har den kjempepølsa på magen og jeg blir bare verre og verre.....hater meg selv.

Noen som har noen tips om det kan være noe jeg bør kutte ut i kosten? eller noen andre tips....Jeg gir opp snart. Synes jeg spiser sunt og skeier veldig sjelden ut....men jeg går ikke ned i vekt

Hei

Har selv prøvd Grethe Roede uten gode resultater. Har prøvd det meste uten at det på lang sikt har gitt resultat
For ei uke siden begynte jeg på ketolyse kuren. Har gått ned 3,5 kg UTEN Å SULTE
Råder deg til å lese om kuren på www.ketolyse.no
Og se på Ketolysesidene i forumet her..

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:10   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

hei velkommen ...les masse her inne kjøp bøker og sett deg skikkelig inn i en filosofi...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:13   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Her inne er det nok ikke mye av verken pasta, havregrøt eller gulrøtter, men mye fett, passe med proteiner og lite karbohydrater som gjelder.

Husk på at vi er noen Lindbergere her også da, så noen av oss begrenser fettet, og spiser bittelitt fullkornspasta en sjelden gang....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 11:16   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Hei og velkommen hit

Fedon kan du godt prøve, Det er ikke så fryktelig langt unna det du nå spiser, og nærmere slik Lise her har forklart. Siden du har en del fett på magen, så er jo dette den "typen" overvekt hvor man annbefaler lavkarbo heller enn kcal telling. Dette er det kroppsformen som viser at man kan utvikle insulinressistens og diabetes II. Nå vet jeg ikke hvor mye du har å gå ned, men vil absolutt anbefale deg å se på lavkarbofilosofiene, for som nevnt over her så stabiliserer de blodsukret i tilegg til at man går ned i vekt.

og her er det MASSE godt du kan spise

Lykke til

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:14   #10
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Husk på at vi er noen Lindbergere her også da, så noen av oss begrenser fettet, og spiser bittelitt fullkornspasta en sjelden gang....

Jeg vet, og det var derfor jeg skrev "ikke mye av"

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 13:17   #11
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Jeg er 34 år og sliter med vekten....er 160 og veier 70 kilo.....:blæh:

Høres litt ut som meg dette her.... 162 på strømpelesten og 71 kg når jeg startet på Ketolysekuren. Har gått på flere GR kurs som fungerte bra når jeg hadde mange kilo å ta av, men de siste 10 sitter bom fast. Jeg var lei av å være småsulten nesten hele tiden og all tellingen av kcal.
Med Ketolyse må man også være standhaftig som på alle kurer, men jeg synes det er enklere fordi du slipper å gå sulten, og du trenger bare å telle karbs. Men det er FRYKTELIG uvant og "fornuften" stritter litt imot når man må spise mye fett, men man venner seg til det

Så til resultatene på Ketolyse:
1. uke ned 3 kg
2. uke 0 kg
3. uke 0 kg
4. uke 0 kg (og FRUSTRERT!!!!!!)
5. uke 1 kg
6. uke 1/2 kg

Totalt 4,5 kg på 6 uker.

Men... forskjellene er store når det gjelder vektnedgang men Ketolyse. Dette var kun ment som et eksempel på hva som kan oppnås. Noen går ned mer, andre mindre på samme tid.

Sjekk ut www.ketolyse.no og les i dette forumet. Det har vært til stor hjelp for meg hvertfall

Lykke til!!!

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 20:19   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Takk for svar.....jeg har vurdert å bytte filosofi.....har tenkt litt på fedon Lindberg sin....vet ikke men det er verdt å prøve hvertfall......
Jeg er lei av å gå opp i vekt selv om jeg "synes jeg gjør det riktige" i følge de prinsippene GR står for.......
Synes dere jeg skal prøve omlett eller kokte egg til morgen og bytte ut pasta, ris o.l. med grønnsaker i forskjellige slag til middag ?
Hva med kveldsmat? Er litt redd for å bli lei evt egg o.l.

Jeg er veldig usikker....på å tenke nytt men er lei meg selv.....

Ser ut til at du har fått mange gode råd her allerede!
For noen funker nok Grete R. Men det er også snakk om et kosthold man kan leve med over tid (les: hele livet )

Ettersom du er 160 og veier 70 kg så har du ikke så enormt å ta av, men ikke la kiloene lure deg, folk har forskjellig beinbygning, muskelmasse etc... For min egen del så er jeg jeg i følge bmi-en i toppskiktet av normalvektig, men i følge målebåndet rundt magen er jeg i faresonen for å utvikle diverse livsstilsykdommer.
Dessuten kan man merke forskjell på målebandet når vekta ser ut til å ikke ville rikke seg. Spesielt for deg som trener og bygger muskelmasse!

Men det å gå ned i vekt, og det å få en god helse er EN HEL PAKKE! Du må prøve å like deg selv bedre, til tross for at du ikke kan se forbi det du er misførnøyd med, og sikkert overfokuserer på akkurat nå.

Masse masse lykke til! Håper du finner en filosofi du er fornøyd med

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 20:56   #13
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt da...?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Jeg er 34 år og sliter med vekten....er 160 og veier 70 kilo.....:blæh:
Jeg spiser sunt og følger GR sine prinsipper
Frokost: havregrøt eller axa frokostblanding eller Vollbrot brød med magert pålegg
mellom : gulrot og yoplait yoghurt 0,1%
Lunsj : Vollbrot brød med magert pålegg
mellom: yoplait 0,1%, eple
middag: fullkornspasta (100-125 gram), kjøtt, fisk eller kyilling ( 100 -125 gram) og grønnsaker (100 - 150gram)
Kveldsmat: rusgsprø med magert pålegg (2-4 stk)

Drikker om dagen, vann, kaffe, eplejuice og pepsi max

Trener 2 ganger i uken på Family Sportsclub og sykler på ergometersykkel 3 dager hjemme.
jeg går ikke ned ivekt og sommerferiekiloene ligger fast som F*n....
Jeg er spesielt tjukk rundt magen og hoftene.......har den kjempepølsa på magen og jeg blir bare verre og verre.....hater meg selv.

Noen som har noen tips om det kan være noe jeg bør kutte ut i kosten? eller noen andre tips....Jeg gir opp snart. Synes jeg spiser sunt og skeier veldig sjelden ut....men jeg går ikke ned i vekt

WOW!!!!! Dette var som å lese om meg sjølv, berre at eg er 168 cm og var 78,9 kg på det meste. Siden jul har eg slutta å ete poteter, pasta og brød. Erstatta det med meir protein og ete litt meir fett enn før. Også har eg tenkt litt over kor mykje karber eg putter i meg. Thats it! No veg eg 72,5. Så lett kunne det gjerast. Eg har alltid ete light og aldri gått ned, eller litt jojo har det vore. Og det meste av fettet henger som ein veldig lite vakker deig rundt magen, æsj!!

Du har fått mange råd frå før. Synst du har eit bra opplegg, med små endringer så blir det supert opplegg. Eg veit du er skeptisk og "redd" for dette strider mot alle prinsipper som me har blitt inprenta med. Men du veit jo at det du har prøvd før ikkje virkar, så gje det ein sjangse.

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no