Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hei alle! Pluss spørsmål!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-08, 10:20   #1
Gwenpa
Juniormedlem
 
Gwenpa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 44
Innlegg: 15
Gwenpa er på en erverdig vei

Hei alle! Pluss spørsmål!

Hei alle Eurodietere! Da er jeg i gang med min andre dag på Eurodiet, og har nettopp satt til livs min første sjokofrokost Har tidligere gått på ketolyse, men hadde desverre ikke helt selvkontroll til å gjennomføre... Lite lettvint ketolyse-mat for en som reiser en del, desverre.. Nå har jeg i allefall karbefri Eurodietprodukter å putte i veska
Det jeg lurer på er følgende: Er det lov å bytte ut et og annet Eurodiet-måltid med et "vanlig" måltid som er helt strippet for karber?? Skal på kurs med to overnattinger og middager og greier snart, og VET jeg ikke kan skippe middagene i allefall.. Men er det ok, hvis jeg bare spiser kjøtt/ost og lovlig grønt....? Og så blir det vel litt rødvin..

__________________
Best uten sukker. Tilbake til lavkarbolivet- for godt


Gwenpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:53   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Jeg har ingen god kunnskap på området, men hvorfor kan du ikke skippe måltidene? Er det spisetvang? Du burde ikke drikke alkohol første tiden i ketose, forresten, du risikerer å få en ganske ubehagelig opplevelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:54   #3
Gwenpa
Juniormedlem
 
Gwenpa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 44
Innlegg: 15
Gwenpa er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Takk for svar Photobscura!

Hehe, nei klart det er ikke spisetvang. Men det sosiale opplegget er jo minst like viktig som selve kurset. Sist kurs satt vi 5 timer til bords Vanskelig å ikke spise noenting da Men så vidt jeg har forstått går vel både Eurodiet og Ketloyse ut på et mini-inntak av karber (maks 30-40 per dag), for å være i ketose. Så så lenge jeg sørger for å ikke falle ut av ketosen tenker jeg at det bør være greit en sjelden gang i blant? Krysser fingrene her nå!!

Har drukket rødvin under ketose før, og merket at jeg tålte mindre enn vanlig ja.. Og jeg gikk ikke ned så mye den uka heller. Men da drakk jeg MYE rødvin da. Ikke bare et par glass liksom

__________________
Best uten sukker. Tilbake til lavkarbolivet- for godt


Gwenpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:49   #4
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Hei

jeg har også nettopp begynt med ED... Bestilte varer igår,, fikk regning via brev, men ingen varer må ma betale for varene før de sender dem??

Gleder meg til å begynne.. har tjuvstartet litt og er allerede ketose. Gleder meg til å ta av kilo igjen..

Fikk beskjed om ikke å drikke vin første mnd jeg

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 23:44   #5
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

varene kommer som regel dagen etter fakturaen. skjønner ikke helt hvorfor de blir sendt i 2 forsendinger.

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 01:45   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Det som kan skje når du drikker alkohol er at du 1) Stopper opp forbrenninga av fett til fordel for alkoholen (men den produserer også ketoner, så du går i prinsippet ikke ut av ketose, men du går heller ikke ned i vekt) 2) Man tåler gjerne laaangt mindre

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 17:11   #7
Gwenpa
Juniormedlem
 
Gwenpa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 44
Innlegg: 15
Gwenpa er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Jeg fikk varer dagen etter brevet kom Har nå testet meg gjennom et visst antall produkter, og mine foreløpige favoritter er pannekake, sjokobar og omelett. Har funnet ut at det går an å variere pannekaka. Prøvde med kanel første gangen (godt!!) og pizzakrydder andre gangen (også godt!!). Tror kanskje jeg skal prøve en sterk versjon med chilli også Hvis noen har gode råd for å "fikse" på kyllingsuppa tar jeg i mot de med stoooor takk! Tenkte på å putte smørstekt sopp oppi. Noen tanker om det?

Dette med vinen plager meg litt.. Trodde jeg kunne drikke litt jeg.. Hmm, jaja, jeg kommer helt sikkert til å drikke litt uansett om det straffer seg Kanskje blande med sukkerfri appelsin- og sitronbrus med masse is oppi. Godt!

Lykke til med oppstarten Kilo!

__________________
Best uten sukker. Tilbake til lavkarbolivet- for godt


Gwenpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 20:47   #8
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

FIkk ikke varer idag jeg.... men, men satser på å starte opp i morgen, jeg er ihvertfall i ketose da... og har gått av meg litt vann allerede.. gleder meg til varene kmmer..

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 21:36   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Opprinnelig lagt inn av Gwenpa, her.

Hei alle Eurodietere! Da er jeg i gang med min andre dag på Eurodiet, og har nettopp satt til livs min første sjokofrokost Har tidligere gått på ketolyse, men hadde desverre ikke helt selvkontroll til å gjennomføre... Lite lettvint ketolyse-mat for en som reiser en del, desverre.. Nå har jeg i allefall karbefri Eurodietprodukter å putte i veska
Det jeg lurer på er følgende: Er det lov å bytte ut et og annet Eurodiet-måltid med et "vanlig" måltid som er helt strippet for karber?? Skal på kurs med to overnattinger og middager og greier snart, og VET jeg ikke kan skippe middagene i allefall.. Men er det ok, hvis jeg bare spiser kjøtt/ost og lovlig grønt....? Og så blir det vel litt rødvin..

så lenge du er i fase en skal du kun bruke posene ,men i fase to kan du bytte ut en pose med rent kjøtt eller fisk med lovlige grønnsaker pluss et glass vin
du forsinker jo bare vektnedgangen med og skjie litt ut ,og skal du på kurs , ja da syns jeg du faktisk må unne deg selv og være sosial og spise med de andre , vi som går på eurod, skal jo leve også

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 21:59   #10
Gwenpa
Juniormedlem
 
Gwenpa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 44
Innlegg: 15
Gwenpa er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

Takk for svar alle sammen. Livet bør leves, så da tar jeg sjansen på å ta fase 1's ENESTE utskeielse i helga

Kommet varer til deg i dag da kilo? Vaniljepuddingen er god! Gled deg

__________________
Best uten sukker. Tilbake til lavkarbolivet- for godt


Gwenpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 14:06   #11
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Hei alle! Pluss spørsmål!

hei og hå

igår kom varene, og jeg måtte bare begynne og smake... selv om jeg hadde spist frokost!! Så nå er jeg igang!!

spiste igår:

potetsuppe: god
kjeks: kjempe god, selv om den var litt myk
muslibar med fiken og sviske: god, men ja typisk muslibar litt tørr
soyanøtter: kjempe godt, kanskje litt rar ettersmak

så jeg er til nå strålende fornøyd med kuren!! gleder meg til å prøve nye ting også. men, er dog glad jeg allerede var i ketose når jeg begynte med produktene, for det er lite mat!!

bestilte ingen desserter, fikk hjelp fra eurodiet med bestilling, og det skjedde så raskt at jeg ikke helt hang med i svingen, så var på en måte hun som bestemte da... men, men

neste gang bestiller jeg vanilje og sjokoladepudding

ha en fin dag

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei alle sammen ayliah Generell diskusjon 1 24-03-04 22:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no