Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-09, 14:24   #1
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Jeg har ikke barn, så jeg aner virkelig ikke noe om de harde realitetene her må jeg jo bare si.

Men,
hadde en (igjen) stor krangel med kjæresten angående dette. Hennes utsagn var at barn skal ha masse frukt, ris/poteter og lavfettprodukter og bakeverk. Lettmelk og margarin var en selvfølge.

Jeg er jo litt skeptisk til dette, og i prinsippet så tenker jeg at fett (og kolesterol) er spesielt viktig i en kropp og hjerne som vokser. Det falt ikke i god jord kan man si.

Som sagt har jeg ingen erfaring med dette, men er det noen av dere som har? Jeg tenker ikke at barna skal på ketolysekuren, men på å unngå unødvendige matvarer som f.eks. poteter og ris og at det er nok av sunt animalsk fett. Og det er ikke fordi jeg er redde for at barna skal bli tjukke, men ting som AD(H)D og sykdommer.

Kjæresten min (ihuga GR fan, men det skjønte dere kanskje) mener at det er umulig å få til, siden de uansett kommer til å spise ting som ikke er "sunne" andre plasser (barnehage/skole/venner etc), men jeg heller mot at kanskje de ikke går helt amok hvis de får velge selv om de vet hva de blir mette av, og at det ikke egentlig er så farlig om de av og til spiser noen ting de ikke egentlig trenger når de er ute.

Hva gjør man egentlig med barnas kosthold i praksis?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:44   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Du har jo hvertfall julegaveide til henne da, Fedons "Barn i balanse"...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:03   #3
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du har jo hvertfall julegaveide til henne da, Fedons "Barn i balanse"...

Hehe da kan jeg like godt gi henne boken "Ikke i kveld, kjære! - sexnekt i praksis med over 100 gode unnskyldninger"

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 20:44   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du har jo hvertfall julegaveide til henne da, Fedons "Barn i balanse"...

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hehe da kan jeg like godt gi henne boken "Ikke i kveld, kjære! - sexnekt i praksis med over 100 gode unnskyldninger"

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 20:51   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Men det jeg egentlig skulle si, var at man anbefaler barn i voksealder et variert kosthold med alle næringsgruppene og fremfor alt fett!

Jeg vil ikke dytte i mine barn en masse sukker i form av frukt! De får heller grønnsaker til skolematen enn frukt.
Vi har alltid frukt i huset, men det spises ikke hver dag og aldri mengder.

Proteiner og fett metter bedre hos barn også!

Ingen ting er forbudt her i huset, men det mest usunne har restriksjoner!

Ketogen kost brukes med hell på barn med epilepsi og adferdsforstyrrelser!

Litt rotete, men.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 20:56   #6
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ingen ting er forbudt her i huset, men det mest usunne har restriksjoner!

Hvordan oppfører de seg andre plasser, hvor "sunt" og "usunt" ikke er helt det samme?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:01   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Siden ingen ting er forbudt, er ingen ting så spennede at de "bare må ha det"!

Ser godt på de barna vi har på besøk her hvem som er vant til å få sjokoladepålegg og hvem som aldri får det!
Det samme med kaker, godteri og sjoko- frokostting!

Mine gidder ikke spise det, selv om det alltid står i skapet!

Vet jeg har vært heldig med mine barn på denne måten. De har det sånn med tv, spill etc også og ingen av dem har grodd fast enda! De syns tv etc er kjedelig i lengden!
Snuppa på 10 blir direkte sur om venninnnene som er på besøk bare vil se på tv. Man er da sammen for å finne på noe gøy, ikke bare stirre på boksen på veggen, liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:21   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Tja, kolesterol er viktig, mettet fett er viktig, proteiner er viktig for å bygge en kropp. karbo er rett og slett ikke viktig for et barn, bare barnet får nok næring da. Naturlig fett er en forutsetning for god utvikling av hjernen.

margarin og flerumettet fett har aldri vært naturlig mat for mennesker intill ganske nylig. Rett og slett for at man ikke fikk tak i det. Fettet i tropene er jo mettet pga varmen og barn ble friske og fine der også.

Mettet fett er viktig for hjernen, omega 3 også.

Så fryktelig mange barn jeg ser med mage og håndtak og saft og brus og lettprodukter, så nekter jeg at det er fettet sin skyld.

Gi dem skikkelig naturlig og hel mat slik at de blir mette og opplagte og aktive og interesserte i annet enn brus og godterier.

jeg bruker frukt som godterier, eller sjokolade og aldri brus, og da har vi spist skikkelig først. Det går så fint og de er glade og koser seg med mat de også.

WHO har akkurat kommet med en rapport som ikke gir nevneverdig støtte for at fett har noen sammenheng med hjerte og karsykdommer. velkommen etter.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:08   #9
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Hvis kotholdet som vi blir anbefalt i dag med brød . poteter og lett margarin hadde fungert hvorfor er det da så mange overvektige barn??

Det rare er at det fleste overvektige barn jeg kjenner spiser ikke gotteri og snacks til hverdags slik som mange tynne barn gjør. Jeg snakker også av erfaring med egne barn.

Kjekt å finne ut av dette før man får barn sammen kanskje for det er ingenting som er så utfordrende i et par forhold som det å bli enige om barneoppdragelse.Er nok greit å være enig om det mest grunnleggende.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:13   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

En av hovedårsakene til overvektige barn er kanskje dataspillene....
OG hurtigmat... OG det at kanskje mødre især kjøper seg god samvittighet ved å gi poden snop...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:14   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Hvis kotholdet som vi blir anbefalt i dag med brød . poteter og lett margarin hadde fungert hvorfor er det da så mange overvektige barn??

Det rare er at det fleste overvektige barn jeg kjenner spiser ikke gotteri og snacks til hverdags slik som mange tynne barn gjør. Jeg snakker også av erfaring med egne barn.

Kjekt å finne ut av dette før man får barn sammen kanskje for det er ingenting som er så utfordrende i et par forhold som det å bli enige om barneoppdragelse.Er nok greit å være enig om det mest grunnleggende.


Hva er gotteri og snacks da????

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:15   #12
annerii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 25
annerii er på en erverdig vei

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Jeg kan si noe om dette,
Jeg holder meg til lav karbo / fedon , ikke av vekt grunn, men av andre helse messige utfordringer,
Jeg har en datter på 11 år, hun har det samme kostholdet som meg ( nesten)
Vi spiser helt "vanlig mat"
noen ting spiser vi ikke eller svært lite av
det er følgende prøver å unngå all ferdig mat, raffinert sukker, pasta, ris, potet, fint mel.
Hun spiser litt mere frukt enn jeg.
Også av brød spiser vi svært grovt, jeg holder meg til maks en skive om dagen
hun spiser to om morgen og to på skolen
Alltid mye grønnsaker, og en protein kilde til,

Og et tips er bruk av Hi maize, gjør bakverk grovt uten sagflis, og gir lav GI
Av fett bruker jeg mest vegetabilsk, pga betennelser i kroppen
Så mye kjøtt er ikke bra for meg,
Tar omega 3 og tran

mvh
anne

annerii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:33   #13
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg har ikke barn, så jeg aner virkelig ikke noe om de harde realitetene her må jeg jo bare si.

Men,
hadde en (igjen) stor krangel med kjæresten angående dette. Hennes utsagn var at barn skal ha masse frukt, ris/poteter og lavfettprodukter og bakeverk. Lettmelk og margarin var en selvfølge.

Jeg er jo litt skeptisk til dette, og i prinsippet så tenker jeg at fett (og kolesterol) er spesielt viktig i en kropp og hjerne som vokser. Det falt ikke i god jord kan man si.

Som sagt har jeg ingen erfaring med dette, men er det noen av dere som har? Jeg tenker ikke at barna skal på ketolysekuren, men på å unngå unødvendige matvarer som f.eks. poteter og ris og at det er nok av sunt animalsk fett. Og det er ikke fordi jeg er redde for at barna skal bli tjukke, men ting som AD(H)D og sykdommer.

Kjæresten min (ihuga GR fan, men det skjønte dere kanskje) mener at det er umulig å få til, siden de uansett kommer til å spise ting som ikke er "sunne" andre plasser (barnehage/skole/venner etc), men jeg heller mot at kanskje de ikke går helt amok hvis de får velge selv om de vet hva de blir mette av, og at det ikke egentlig er så farlig om de av og til spiser noen ting de ikke egentlig trenger når de er ute.

Hva gjør man egentlig med barnas kosthold i praksis?

Spør din hulde viv om hun vet hva morsmelk inneholder

Hint: mettet fett. Selvfølgelig mye annet også, men ikke margarin, lettprodukter, pasta og ris

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 00:50   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Spør din hulde viv om hun vet hva morsmelk inneholder

Hint: mettet fett. Selvfølgelig mye annet også, men ikke margarin, lettprodukter, pasta og ris

"Det spiller ingen rolle hva morsmelk inneholder, skal jo ikke amme til ungene går ut av videregående!"

Men problemet løste seg for denne gang, hun henter pikpakket sitt på mandag. Første gang jeg har blitt dumpet pga Grete Roede. Må vel egentlig si at jeg humrer litt over akkurat det - Grete Roede er tydeligvis ikke bra for NOENTING

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 01:06   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Morsmelk inneholder da strengt talt nesten lik del med fett og karbohydrater..

Sitat:

Omkring 52 prosent av energien i morsmelk kommer fra fett (med et godt balansert forhold mellom mettede, enumettede og flerumettede fettsyrer), 40–42 prosent kommer fra karbohydrat (laktose) og 6–8 prosent fra protein.

i følge Fedon Lindberg - Barn i balanse.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 02:07   #16
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

"Det spiller ingen rolle hva morsmelk inneholder, skal jo ikke amme til ungene går ut av videregående!"

Men problemet løste seg for denne gang, hun henter pikpakket sitt på mandag. Første gang jeg har blitt dumpet pga Grete Roede. Må vel egentlig si at jeg humrer litt over akkurat det - Grete Roede er tydeligvis ikke bra for NOENTING

Ojda, kosthold er engarsjerende :-| Håper det går bra videre :-)

Men det er da en grunn til at brystmelk har dette innholdet, best mulig utvikling av barnet og da spesielt hjernen siden det er så mye å lære. En kalv skal bare bli stor fort den, en unge smart...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 03:34   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

"Det spiller ingen rolle hva morsmelk inneholder, skal jo ikke amme til ungene går ut av videregående!"

Men problemet løste seg for denne gang, hun henter pikpakket sitt på mandag. Første gang jeg har blitt dumpet pga Grete Roede. Må vel egentlig si at jeg humrer litt over akkurat det - Grete Roede er tydeligvis ikke bra for NOENTING

Oi! Jøssameg ... Håper det går bra med deg, da!

Men, klart. Mettet fett er jo ikke sunt, bare se hvor feite babyer er! ()

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:34   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Oi! Jøssameg ... Håper det går bra med deg, da!

Men, klart. Mettet fett er jo ikke sunt, bare se hvor feite babyer er! ()

Det er fordi at de blander karbohydrater og fett det vettu

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:41   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er fordi at de blander karbohydrater og fett det vettu

Haha, jeg sikta mer til brystmelk, forsåvidt (Pluss et snev av ironi )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:09   #20
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

En av hovedårsakene til overvektige barn er kanskje dataspillene....
OG hurtigmat... OG det at kanskje mødre især kjøper seg god samvittighet ved å gi poden snop...


ja, det som faktisk alle som snakker om overvekt nevener: feil mat+ ingen mosjon.

Men hva er feil med ferdigmaten? Den er full av salt, dårlig fett, baserer seg på sukker/karbohydrater, og hvor er egentlig proteinene? de er jo ikke mye av det når selve kjøttkakene/eksempel er 60% bindemiddel. JA. bare se i butikkene

Men som de fleste her vet, er det jo ikke så mye til "kalorier inn- kalorier ut", så det med og være aktiv for og være tynn, tviler jeg faktisk på. Men og være usunn og tynn, det går fint! som nevt før i tråden, barn spiser godter og snack og er tynne.

Men ja, selv i boken B uten Brød* nevner de at det er sunnere og starte når de er små. Jo raskere karboene reduser, jo bedre.

Men fedon, Brødenheter, det er fint for barn det.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:48   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Haha, jeg sikta mer til brystmelk, forsåvidt (Pluss et snev av ironi )

egentlig jeg også

men som skrevet over her.
Brystmelk = 40% karbohydrater (laktose) og 50% fett.
Sånt blir man feit av.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 16:57   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

egentlig jeg også

men som skrevet over her.
Brystmelk = 40% karbohydrater (laktose) og 50% fett.
Sånt blir man feit av.

Åh, haha, det visste jeg ikke . Lærer stadig noe nytt altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:06   #23
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Ojda, kosthold er engarsjerende :-| Håper det går bra videre :-)

Det var nok ikke BARE kostholdsuenigheter, altså... Tror det går bra videre - føler meg 65 kg lettere allerede

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:26   #24
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Det var nok ikke BARE kostholdsuenigheter, altså... Tror det går bra videre - føler meg 65 kg lettere allerede

Må bare smile her jeg sitter....ikke meningen å være frekk eller noe altså......
Håper det går bra med deg - du høres jo ut som en grepa kar - hun går visst glipp av noe pga Grete Roede....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:58   #25
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Lite karbohydrater og mer fett for barn?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Det var nok ikke BARE kostholdsuenigheter, altså... Tror det går bra videre - føler meg 65 kg lettere allerede

Det er utrolig slemt av meg, for jeg får jo skikkelig vondt av deg. Men jeg lo skikkelig høyt av kommentaren "dumpet for Grete Roede".

Håper det går greit med deg etter mandag også!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 3 17-03-11 17:27
For mye fett og for lite karbohydrater? marli Ketolysekuren 10 19-05-09 13:01
Barn trenger mer fett! Enid Lavkarbo generelt 7 29-08-07 09:20
Mye fett gir slanke barn Kanutten Lavkarbo generelt 7 01-02-07 12:12
Mye fett gir slanke barn Kanutten Lavkarbo generelt 0 30-01-07 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no