Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kolesterol på lavkarbokost

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-10-11, 10:25   #1
Berit59
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 13
Berit59 er på en erverdig vei

Kolesterol på lavkarbokost

Måtte bare dele med dere: Etter fem måneder på lavkarbo har kolsesterolen min gått NED. Før jeg startet var verdiene 5,4/4,0 og resultatet i dag lå på 4,4/3,2.
For meg er dette et bevis på at lavkarbokosten IKKE har negativ virkning på kolesterolet, heller tvert i mot :-)

__________________


Berit59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:59   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kolesterol på lavkarbokost.

Helt enig!

Jeg husker ikke de tidligere tallene, men har sluttet med statiner for å senke kolesterolet. 6 mnd etter har jeg totalkolesterol på 4,9 og LDL kolesterol på 2,8. Rimelig fornøyd - og jeg har nå hatt en lavkarbolivsstil i snart 2 år.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 11:29   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterol på lavkarbokost

Mine verdier er like normale og fine som de var før jeg startet lavkarbo for 2 år siden også!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 11:38   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterol på lavkarbokost

Etter snart 4 år på lavkarbo hadde jeg ifølge dia- legen "flotte verdier på blod- lipider"!

Har ikke fått epikrisen med tallene enda, men da har jeg i hvert fall ikke gått noe opp. Har alltid, til tross for stort inntak av fett hele livet, hatt kolesterol- verdier UNDER referanse- verdien!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:18   #5
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Kolesterol på lavkarbokost

Hvordan får dere det til? jeg føler ikke jeg har spist spesielt mye mer fett en vanlig.. mye mer fløte da, og steker i smør.. også spiser jeg en del egg.. men fikk tilbake svarene på mine prøver i dag.. og har LDL på 7,9!!! og HDL på 0,9!!
dette er jo helt på bærtur etter som jeg har forstått.. alle andre prøver er normale da.. så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre....

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:48   #6
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Kolesterol på lavkarbokost

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Hvordan får dere det til? jeg føler ikke jeg har spist spesielt mye mer fett en vanlig.. mye mer fløte da, og steker i smør.. også spiser jeg en del egg.. men fikk tilbake svarene på mine prøver i dag.. og har LDL på 7,9!!! og HDL på 0,9!!
dette er jo helt på bærtur etter som jeg har forstått.. alle andre prøver er normale da.. så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre....

Har du gått mye ned i vekt den siste tiden før du tok prøvene?
Ble prøvene tatt fastende?

Dette har mye å si på resultatet!

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost? Sunnisol Spørsmål og svar 8 17-03-11 09:48
Helsegevinst med lavkarbokost bevaremegvel Fysisk og mental helse 11 07-03-11 18:38
Svangerskapskvalme og lavkarbokost 4711 PCOS og karbohydratkontroll 12 12-06-10 17:10
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring cozymum Kostholdsfilosofier 1 17-11-07 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no