Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Feit mat gjør deg feit!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-06, 07:31   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Feit mat gjør deg feit!!

Nå er Dagbladet igang med samme vinkling som Vg. Les og nyt...

Jeg lurer på når brusen skal få litt skyld. Eller godteriet som mange feite barn spiser. Jeg blir en tanke irriter og en tanke indignert med dette ensidige fokuset på fett. Og at karbohydratene ikke en gang blir nevnt.
Huff ja.



http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/05/459788.html

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 08:31   #2
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Feit mat gjør deg feit!!

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Nå er Dagbladet igang med samme vinkling som Vg. Les og nyt...

Jeg lurer på når brusen skal få litt skyld. Eller godteriet som mange feite barn spiser. Jeg blir en tanke irriter og en tanke indignert med dette ensidige fokuset på fett. Og at karbohydratene ikke en gang blir nevnt.
Huff ja.



http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/05/459788.html

Nå vil jeg gjerne forsvare Dagbladet akkurat i denne artikkelen... Ingen steder skriver de at feit mat er problemet....

FEIL MAT GJØR DEG FEIT står det under bildet, og hva som er FEIL mat er ikke hentydet i artikkelen i det hele tatt....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 08:40   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Feit mat gjør deg feit!!

Nå står det vel egentlig i billedteksten at FeiL mat gjør deg feiT, ikke at det er feit mat som gjør det, men jeg la merke til denne artikkelen jeg også, for det står ingenting om mulige årsaker, kun en konstatering at sånn er det. Men det er så sant så sant.

Ellers ser jeg at nå skal ICA begynne med nøkkelhull-merket mat i Norge også..de kan umulig ha lest boka til Skaldeman, det er helt sikkert.

Dessuten..er det noen av oss på lavkarbo.no som virkelig tror at Vita Hjertego' er bra for hjertet?

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 09:05   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Feit mat gjør deg feit!!

Aj-Aj-Ajj så feil man kan lese!
Beklager min feil-lesing! (men jeg antar at billedteksten er feil, det skulle nok stått feit )

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 09:13   #5
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Feit mat gjør deg feit!!

Opprinnelig lagt inn av jankph

Ellers ser jeg at nå skal ICA begynne med nøkkelhull-merket mat i Norge også..de kan umulig ha lest boka til Skaldeman, det er helt sikkert.

Det har de allerede begynt med. Så Vita Hjertego', grovbrød, magert kjøtt osv er merka med nøkkelhull. Les mer her: http://www.ica.no/FrontServlet?s=mat...hal_fettfibrer

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 13:08   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Feit mat gjør deg feit!!

faar fedon sine produkter merket ? de innholder jo mer fiber , mindre mettet fett osv ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no