Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Les her ang.: Nyheter fra eksterne nettsted

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-05, 11:18   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Exclamation

Les her ang.: Nyheter fra eksterne nettsted

Nå dere lenker til artikkler i VG, Dagbladet, Mozon M.fl. Vær vennlig å kopier inn, eller skriv en liten omtale av hva som står i artikkelen. Har dere lest det samme andre plasser, vær vennlig å skrive det også. "Dette har jeg lest før" - hvor om du husker, med det er OK hvis ikke

Det er enkelt å kopiere med det mest spennede avsnittet!

Ctrl+C kopier, Ctrl+V lim inn

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 14:56   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Er det tekniske grunner til at vi skal det eller noe annet?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 15:15   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er ikke alltid jeg personlig syns det er interessant å lese om en eller annen sak/link, og da er det greitt å slippe å bruke tid på å ta frem siden. Hadde det stått at den handler om ditt eller datt, - kunne jeg tatt den frem om det var et tema jeg var interessert i og ville lese mer om ..... Hvis ikke....så var den tiden spart. Men nå er jo jeg litt lat da.....
Det var derfor HP, sant ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 16:03   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Er det tekniske grunner til at vi skal det eller noe annet?

Når du spør så kommer jeg jo på tekniske grunner også

Men årsaken til adnmodningen min over er av ren mellommenneskelig karakter

  • Moderering og kontroll med innlegg som postes, vi har ingen kontroll med det som ligger bak linken.
  • Av hensyn til debatt - når en legger en lenke til en nyhet eller en artikkel i et diskusjonsforum, så går jeg ut ifra at den legges der fordi den som har lest artikkelen ønsker å dele den og/eller dra igang en diskusjon.
  • Når noen lenker til en nyhet/artikkel liker jeg å vite hvorfor.
  • Av hensyn til brukerere - journalister skriver så mye rart, på mange rare måter. Alt som står i avisen er ikke riktig, og det som står referer gjerne til gammel forskning.
  • En annen ting er at ikke alle liker å lese avisen, for eksempel jeg - jeg er opptatt av nyheter, og holde meg oppdatert, men jeg liker å velge selv hva jeg blir eksponert for - derfor besøker jeg sjelden VG, fordi der er det alltid en overskrift jeg kommer til å "angre på" at jeg leste - ofte flere
Tekniske grunner:
  • Nøkkelord - beskrivelsen av lenken vil gi oss høyere søkemotorrangering.
  • Lenken gir VG høyere rangering
  • Mange lenker ut gir lavkarbo.no lavere rangering
  • Mange lenker ut gjør at folk bruker kortere tid på www.lavkarbo.no
  • Moderering og kontroll med lenker - mange adresser er dynamiske, det vil si at det som ligger på en adresse idag, behøver ikke være det samme som ligger der i morgen. Eksempel: http://forum.lavkarbo.no/search.php?do=getdaily gir dagens innlegg, men disse endres jo fra dag til dag
Noen eksempler på hva jeg mener:



Sitat:

Tittel: Satser på sukkerfrykt
Innlegg: http://www.sandefjords-blad.no/apps/...ETER/102150013


Sitat:

Tittel: Satser på sukkerfrykt
Innlegg: Endelig kommer Cola med fruktose, les her:
http://www.sandefjords-blad.no/apps/...ETER/102150013



Sitat:

Tittel: Satser på sukkerfrykt
Innlegg: Cola med fruktose! Hva mener dere?
http://www.sandefjords-blad.no/apps/...ETER/102150013



Sitat:

Tittel: Satser på sukkerfrykt
Innlegg:

Fruktosebrus skal sikre brussalget til Grans.

http://www.sandefjords-blad.no/apps/...ETER/102150013



Sitat:

Tittel: Satser på sukkerfrykt
Innlegg:


Opprinnelig lagt inn av Sandefjords-blad

Fruktosebrus skal sikre brussalget til Grans.
– Fedon Lindberg har markedsført dette med fruktose og viktigheten av å tenke på den glykemiske indeksen. Derfor har vi utviklet denne brusen, sier administrerende direktør Trygve Christophersen.

http://www.sandefjords-blad.no/apps/...HETER/10215001



Sitat:

Tittel: Fruktosebrus i salg!
Innlegg:

Opprinnelig lagt inn av Sandefjords-blad

Fruktosebrus skal sikre brussalget til Grans.
– Fedon Lindberg har markedsført dette med fruktose og viktigheten av å tenke på den glykemiske indeksen. Derfor har vi utviklet denne brusen, sier administrerende direktør Trygve Christophersen.


Men en ting er hvordan brusen blir mottatt av forbrukerne, hvordan den blir mottatt av ernæringsseksperter og livsstilsguruer er et annet spørsmål.

http://www.sandefjords-blad.no/apps/...HETER/10215001

----

Hva synes dere? Er dette et skritt framover?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 16:09   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

beklager at jeg ikke gjorde det da jeg la inn i natt, Hp

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 16:12   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ingen grunn til å beklage mofe

Inntil idag så har vi ikke hatt noe policy på dette, nå har vi det

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 02:06   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Les her ang.: Nyheter fra eksterne nettsted

Drar denne opp til påminnelse, synes det har vært litt sløvt med dette i det siste

(Takk for at du dro frem tråden for meg Quippini )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Info Fra Maarud Ang Baconsvor/gull Næringsinnhold Nille Lavkarbo generelt 15 24-02-05 13:37
Ang Gjester! Viktig Les Her! HP Informasjon 2 10-02-04 16:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no