Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Problemer med dobesøk ... treg mage!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-11, 19:56   #1
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Problemer med dobesøk ... treg mage!

Jeg har i de siste dagene hatt veldig hard avføring, men ikke så ille. Men nå har det blitt verre. Jeg føler at jeg må på do, men det er så hardt og tregt...Er det noen her som vet om dette er vanlig når med er i ketose og spiser lavkarbo?

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:16   #2
LivingDeadDOll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 23
LivingDeadDOll er på en erverdig vei

Sv: Problemer med dobesøk..treg mage!!!

det kan hende du ikke får nok fiber i deg, noe som er fort gjort når man begynner på lavkarbo, og det eneste man spiser er ost, egg og kjøtt (sier ikke at det er noe du gjør, men var ihvertfall slik jeg begynte min lavkarbo periode). Du kan prøve å spise flere "lovlige" grønnsaker, eller bake brød/knekkebrød substitutt med mye fiber.
Jeg selv spiser daglig lavkarbo briks, som er laget av blant annet sesamfrø, solsikkekjerner og linfrø som alle er fiberrike.

LivingDeadDOll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:33   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Problemer med dobesøk..treg mage!!!

Opprinnelig lagt inn av LivingDeadDOll, her.

Du kan prøve å spise flere "lovlige" grønnsaker, eller bake brød/knekkebrød substitutt med mye fiber.
Jeg selv spiser daglig lavkarbo briks, som er laget av blant annet sesamfrø, solsikkekjerner og linfrø som alle er fiberrike.

jepp, veldig lurt. Kan anbefale Nannah sin oppskrift for knekkis (sikkert mangen gode oppskrifter her inne forresten)..

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:36   #4
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Problemer med dobesøk..treg mage!!!

Opprinnelig lagt inn av LivingDeadDOll, her.

det kan hende du ikke får nok fiber i deg, noe som er fort gjort når man begynner på lavkarbo, og det eneste man spiser er ost, egg og kjøtt (sier ikke at det er noe du gjør, men var ihvertfall slik jeg begynte min lavkarbo periode). Du kan prøve å spise flere "lovlige" grønnsaker, eller bake brød/knekkebrød substitutt med mye fiber.
Jeg selv spiser daglig lavkarbo briks, som er laget av blant annet sesamfrø, solsikkekjerner og linfrø som alle er fiberrike.

Har nok blitt mye fløte, rømme, egg, kjøtt og ost. har bakt lavkarbobrød, men ble så lei...skal prøve meg på noen rundstykker...men linfrø og solsikkekjerner. Takk for tips.

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:39   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Problemer med dobesøk..treg mage!!!

Ett par ss med linfrø i et glass vann, la det stå noen timer, gjerne natta over - og tøm innpå! Pleier å funke gull....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 20:39   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Problemer med dobesøk..treg mage!!!

Hard mage kan også være for lite vann.
Drikker du nok i løpet av dagen?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 23:35   #7
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Problemer med dobesøk..treg mage!!!

Av en eller annen grunn funker et daglig måltid (frokost) cottage cheece for meg! Aner ikke hvorfor, men har oppdaget at det er en sammenheng her som kanskje er verdt å teste for flere?

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treg mage GKS Ketolysekuren 22 03-03-11 10:02
Treg mage LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 22-07-10 19:36
Treg mage! matitt Lavkarbo generelt 5 08-07-09 13:56
Treg mage ... emma1 Spørsmål og svar 3 15-05-09 14:33
Treg mage? safran Ketolysekuren 4 25-09-07 10:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no