Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

En artikkel fra sott.net

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-13, 11:01   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

En veldig bra artikkel fra sott.net

En hjertelege innrømmer feil angående kosthold og sykdommer.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 02-08-13 kl 11:59.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 11:13   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: En artikkel fra sott.net

Kanonbra!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 11:56   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En artikkel fra sott.net

Kanonbra artikkel!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:30   #4
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: En artikkel fra sott.net

Svært tankevekkende......
Jeg har en kronisk betennelse i hælen (plantar fascitt), og nå når det har vært ferie (les: fri flyt på kosthold ) ble jeg mye dårligere. Etter 5 dager med strikt kosthold og litt mosjon er jeg mye bedre.

Kan det virkelig slå ut SÅ raskt?!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 01:02   #5
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Sv: En artikkel fra sott.net

Vær litt varsom, selv om det ved første øyekast ser fornuftig ut.

Han er trolig ikke den beste personen som en ønsker å ha som proponent for vårt kosthold, der er mye bagasje involvert - F.eks:

http://www.quackwatch.org/11Ind/lundell.html

__________________
-Silvandar-
Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 01:15   #6
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: En artikkel fra sott.net

Tja, en kan vel ikke stole helt på quackwatch.org heller - ref.
http://www.stevepavlina.com/forums/h...uackwatch.html
og
http://www.quackpotwatch.org/quackpo...ts/barrett.htm

Tror mer på Dr. Ludell, hans observsjoner er tross alt fra en lang erfaring med hjerteoperasjoner.
De stemmer også med det Dr. Lustig forfekter.
Og han ble først fratatt lisensen etter at han gikk av med pensjon....
Stephen Barrett har tilsynelatende tette bånd til bl.a. FDA (Food & Drug Administration)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 01:46   #7
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Sv: En artikkel fra sott.net

Jeg har ingenting å utsette på konklusjonene i artikkelinnholdet i seg selv, det er personen som sier det jeg er skeptisk til, samt at artikkelen gir inntrykk av at dette er noe han står frem med i 2012, flere år etter at han begynte å tjene penger på å markedsføre og selge produkter relatert til vårt kosthold.

Derav følger oppfordringen om å være varsom. Dette er ikke en hjertekirurg som plutselig har gått i seg selv, men en tidligere kirurg med en brokete historikk som på meg fremstår som bare å ønske å melke lavkarbobølgen - ikke at det er så mye galt i det om man spiller med åpne kort..

Det finnes så utrolig mange andre gode rollefigurer og og autoriteter på området uten å trekke frem slike som dette

__________________
-Silvandar-
Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rå artikkel Yrla Kosttilskudd 12 25-01-12 18:44
Artikkel fra KK annama Spørsmål og svar 3 15-11-09 12:28
Artikkel fra Tv2 sma Artikler 14 01-05-08 23:16
Artikkel i VG silje Atkins kosthold 2 01-05-05 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no