Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

The Biggest Loser Norge

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-15, 22:52   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

The Biggest Loser Norge

Satt tilfeldigvis og så The Biggest Loser Norge nå, og da var det et lag (det blå) som gikk ned mye mindre enn det andre laget. Programlederen spør treneren hva han tror er årsaken, og treneren svarer at de har feilet på maten og spist for lite. Programlederen sier det høres litt merkelig ut, men treneren svarer at neida, det er enkelt: Fett forbrenner fett. Det høres jo ut som klassisk lavkarbofilosofi, så jeg lurer ut om det er noen som har fått med seg ernæringsprofilen i programmet?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 23:11   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Såvidt jeg har skjønt spiser de ikke lavkarbo nei. Rundt 1000-1100 kcal om dagen og menyen var typisk sånn:

Frokost - havregrøt på vann med kanel
Mellom: 5 mandler og 50 g banan
Lunsj: kyllingsalat med masse grønnsaker
Mellom: 10 druer eller en boks med tunfisk
Middag: rent kjøtt, fisk eller kylling med masse grønnsaker

Så ikke direkte lavkarbo, men ikke høykarbo heller akkurat. I minste laget med mat etter min mening, men dog... Å kjøre kroppen på så lite mat og så mye trening kan umulig være sunt?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 23:32   #3
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Hællan dussan, det var ikke stort med 5-8 timers trening om dagen Håper de får god oppfølging når de kommer hjem igjen. Fort gjort å gå på en smell kan jeg tenke meg.

Men, ser ut som en form for moderat lavkarbo, da, med lite fett.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 04:56   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Såvidt jeg har skjønt spiser de ikke lavkarbo nei. Rundt 1000-1100 kcal om dagen og menyen var typisk sånn:

Frokost - havregrøt på vann med kanel
Mellom: 5 mandler og 50 g banan
Lunsj: kyllingsalat med masse grønnsaker
Mellom: 10 druer eller en boks med tunfisk
Middag: rent kjøtt, fisk eller kylling med masse grønnsaker

Så ikke direkte lavkarbo, men ikke høykarbo heller akkurat. I minste laget med mat etter min mening, men dog... Å kjøre kroppen på så lite mat og så mye trening kan umulig være sunt?

Over lang tid er det nok ikke sunt nei, men i en periode kan man gjøre det meste uten altfor mange konsekvenser. Hvor lenge skal programmet gå?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 07:21   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Over lang tid er det nok ikke sunt nei, men i en periode kan man gjøre det meste uten altfor mange konsekvenser. Hvor lenge skal programmet gå?

Er ikke sikker på hvor lenge de er der, 10-12 uker?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 08:50   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

12 deltakere, så da er det vel 12 uker regner jeg med. Men så fortsetter man vel en stund hjemme også etterpå, før finalen?

Under oppholdet får de jo oppfølging av helsepersonell, men får da håpe at de har fått fortsatt god oppfølging etter oppholdet, og ikke minst at de får hjelp til å justere inntak etter hva som er fornuftig og sunt som livsstil.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 11:24   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Så også i går, og da var det en som gikk ut. Han fikk med seg et års abbonement på lokalt helsestudio, og pt-timer, for de som ryker ut konkurrerer om å vinne 100.000,- Så virker som om de har et opplegg for de som går ut underveis.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 12:04   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Frokost - havregrøt på vann med kanel
Mellom: 5 mandler og 50 g banan

Nice.... Med den starten og rett på trening hadde jeg gått i bakken etter ti min. Får håpe ingen av dem er insulinresistente eller har rekativt blodsukker. Men, det bllir det vel god tv av.

Men spiser alle det samme? På den amerikanskje hadde de vel hvertfall en runde hvor pt'ene bestemte litt mer retningen på sitt eget lag ift kosten?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 12:06   #9
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: The Biggest Loser Norge

Har sett endel på den amerikanske versjonen tidligere, og i intervjuer med tidligere deltagere var det mange som klaget på mangel av oppfølging etter kameraene var skrudd av, flere som endte opp like store igjen. Får håpe og tro de har tatt litt mer tak i det i denne versjonen!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 12:14   #10
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: The Biggest Loser Norge

De kunne godt ha fokusert litt mere på kostholdet også for oss seere
Men de skal vel helst ha oss til og tro at det er kun trening som gjelder

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 12:18   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

De er vel mest opptatt av å fokusere på de psykiske og miljømessige årsakene til overvekten. Det er det som gjør best TV og det som gjør at folk blir inspirerte til å se på. De vil se på at folk konfronterer problemene og endrer livet sitt. Kostholdet er jo bare en diett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 13:10   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nice.... Med den starten og rett på trening hadde jeg gått i bakken etter ti min. Får håpe ingen av dem er insulinresistente eller har rekativt blodsukker. Men, det bllir det vel god tv av.

Men spiser alle det samme? På den amerikanskje hadde de vel hvertfall en runde hvor pt'ene bestemte litt mer retningen på sitt eget lag ift kosten?

De har sikkert litt valgmuligheter vil jeg tro, men måtte ligge på 1000-1100 kcal om dagen. Det er ca. 4-500 kcal mindre enn det jeg spiser og jeg veier nesten 1/3 av de største der! Synes ikke det høres noe særlig ut det der altså...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 13:44   #13
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Biggest looser er desverre mest opptatt av trenin, trening og atter trening. Har sett et par sesonger av den amerikanske versjonen og lest det tidligere deltakere har sagt om programmet, så derfor første episode av den norske. For min del syntes jeg det handlet mest om trening og få flest mulig fysisk dårlige i løpet av øktene, akkurat det samme som den amerikanske versjonen.

Trening er viktig, ingen tvil om det, men når man vet at kosthold tar kilo og trening tar gram, burde kanskje fokuset være mer på riktig kost over tid (ikke bare noen uker på slankecamp) og årsakene til at man overspiser (psyken) men det blir ikke bra tv av slikt. Mye bedre å se på noen som sliter og spyr og griner og raser unaturlig mye ned i vekt i løpet av uka. vet ikke om jeg synes det er riktig å piske folk som er så ekstremt overvektige gjennom så knallhard trening fra dag en, flere av de amerikanske deltagerne har jo fått varige helseplager som resultat av den knallharde treningen 8-10 timer til dagen.

Ikke et program for meg, men hver sin smak

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 13:48   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Men jeg skjønner ikke helt at de historiene til folka kan være ekte heller jeg. Er det mulig å vokse opp i verden i dag uten å kunne noe som helst om å ta vare på kroppen sin? Eller i det hele tatt ha skjønt at man er overvektig?

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 18-03-15 kl 00:43.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 18:17   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men jeg skjønner ikke helt at de histopriene til folka kan være ekte heller jeg. Er det mulig å vokse opp i verden i dag uten å kunne noe som helst om å ta vare på kroppen sin? Eller i det hele tatt ha skjønt at man er overvektig?

Samme grunn til at vi her på lavkarbo ble overvektige...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 22:03   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Jeg tenker det er greit at det ikke fokuseres så mye på kostholdet når det strengt tatt er et ganske ekstremt kosthold, i hvert fall i forhold til treningsmengdene. Mye mer interessant å se på hva slags mekanismer som ligger bak overvekten, hvorfor har man blitt overvektige, hvordan har man sabotert seg selv osv.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 22:09   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg tenker det er greit at det ikke fokuseres så mye på kostholdet når det strengt tatt er et ganske ekstremt kosthold, i hvert fall i forhold til treningsmengdene. Mye mer interessant å se på hva slags mekanismer som ligger bak overvekten, hvorfor har man blitt overvektige, hvordan har man sabotert seg selv osv.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 23:32   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men jeg skjønner ikke helt at de histopriene til folka kan være ekte heller jeg. Er det mulig å vokse opp i verden i dag uten å kunne noe som helst om å ta vare på kroppen sin? Eller i det hele tatt ha skjønt at man er overvektig?

Øh? Hvordan fikk du selv en bmi på 43? Skjønte du ikke at du var overvektig? Eller gjelder det ikke for deg, bare for de andre? Her skjønner jeg overhodet ikke logikken din...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 23:48   #19
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Øh? Hvordan fikk du selv en bmi på 43? Skjønte du ikke at du var overvektig? Eller gjelder det ikke for deg, bare for de andre? Her skjønner jeg overhodet ikke logikken din...

Jeg har ikke sett dette programmet, men hvilke historier blir fortalt her?
Noe av det jeg har lært gjennom selv å ha vært overvektig, men ikke minst gjennom folks historier her inne, er at det er en stor variasjon i årsaker til at folk blir overvektige.
Det kan være sykdomsrelatert, psykiske årsaker, eller man har bare spist seg tykk.
Noe annet jeg har lært meg, mest gjennom egne erfaringer, er en sterk mistro til min fortelling, til årsaken til min overvekt. At den kom pga overspising, at jeg måtte jo underrapporterer mengden mat jeg spiste og overrapportere treningen jeg gjennomførte. For folks og legers oppfatning var jo at det var på grunn av for mye mat og for lite trening st jeg la på meg.
Tykke mennesker er late og dumme. Fordommene sitter langt inne hos folk....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 23:52   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Ei la på seg når hun fikk fødselsdepresjon, noen er blitt mobbet mye i barndommen. Helt vanlige årsaker til at mennesker tyr til mat for å trøste og kompensere for tomrom i livet.

Overvektige er ingen homogen gruppe. Det finnes fysiske årsaker og det finnes psykiske årsaker. Verken det ene eller det andre trenger å bli trukket i tvil.. Folk vet da selv hvorfor de gikk opp i vekt og de fleste der sier selv at de har spist på seg overvekten pga slike faktorer som nevnt over.

Det er vel ingen som har nevnt lat eller dum.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 23:58   #21
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ei la på seg når hun fikk fødselsdepresjon, noen er blitt mobbet mye i barndommen. Helt vanlige årsaker til at mennesker tyr til mat for å trøste og kompensere for tomrom i livet.

Overvektige er ingen homogen gruppe. Det finnes fysiske årsaker og det finnes psykiske årsaker. Verken det ene eller det andre trenger å bli trukket i tvil.. Folk vet da selv hvorfor de gikk opp i vekt og de fleste der sier selv at de har spist på seg overvekten pga slike faktorer som nevnt over.

Det er vel ingen som har nevnt lat eller dum.

Ok, skjønner jeg begynte å lure litt etter å ha lest Carismas kommentar, om det var noen helt andre historier enn det vi leser mye om her inne f eks.
Håper de får hjelp og klarer seg bra da, at de har et godt apparat rundt deltagerne, også de som ikke lykkes helt inn til mål,

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 00:57   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Øh? Hvordan fikk du selv en bmi på 43? Skjønte du ikke at du var overvektig? Eller gjelder det ikke for deg, bare for de andre? Her skjønner jeg overhodet ikke logikken din...

Jeg har forsøkt å slanke meg siden barnehagen, og jeg har forsøk alle tenkelige og utenkelige varianter. Det tok dessverre nesten 30 år før jeg fant Fedon, brikkene falt på plass og jeg fant ut at jeg faktisk bare hadde gjort det verre ved å følge råd som overhodet ikke passet kroppen min. Med PCOS burde jeg gjort stikk motsatt av det leger og andre "hvitfrakker" lærte meg i oppveksten. Det var langt fra noe som plutselig skjedde og det skjedde definitivt ikke frivillig! Jeg har slåss mot kroppen min hver eneste dag i hvertfall 30 år. Så spar sarkasmen.
Og alle jenter/damer jeg kjenner har alltid slanket seg. Alltid! Noen har vanlige råd fungert på, andre har blitt syke slik som meg. (Og mange har dessverre blitt ganske spiseforstyrret) Men ingen av dem vil noen gang si "og plutselig merket jeg at jeg ikke fikk plass til barna på fanget" som hun ene i serien sa! Det er det jeg reagerer på. Slikt skjer ikke plutselig. Og hvertfall ikke i dagens samfunn.
At noen av mennene ikke har skjønt det før de så tallet på vekta er litt mer sannsynlig selv om jeg har veldig vondt for å tro på det også, tross at det fra tid til annen skjer med kollegaer. (Sier de...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 07:09   #23
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

At man får åpenbaringer betyr jo ikke at man ikke har vært klar over tingenes tilstand tidligere. Jeg har da også vært mer enn klar over min overvekt i "alle" år og vært på slankern siden jeg var 10 år, men har også hatt åpenbaringer. Blant annet hadde jeg en når det gjaldt å ta på seg sko, at det var tungt. Selvsagt skjedde ikke dette over natta, og det hadde vært tungt lenge, men det er rutine man ikke tenker så mye over til vanlig, og så stopper man opp en dag og tenker over det. Eller da jeg for to år siden etter en vanskelig periode "plutselig fant meg selv dypt i en pose potetgull foran tv'n full av selvmedlidenhet". Det var jo ikke som om jeg ikke forsto før den tid at jeg både trøstespiste og var sykelig overvektig, men det er øyeblikk hvor man stopper opp og tenker over det man bare lar gli videre i hverdagen. Det er en talemåte. Disse sitter i en intervjusituasjon, de har garantert blitt spurt om hvilke situasjoner og øyeblikk de har merket overvekten, når de skjønte hvor stort problemet var og så videre. Og da er det jo nettopp sånne svar som er det man er på jakt etter, åpenbaringene. Det er det som gir god TV.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 09:05   #24
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Og før denne diskusjonen også utarter seg til en gedigen krangel: Husk at dette er et tv-program der de klipper og editerer for å få best mulig tv. Vi får ikke vite alt som blir sagt og gjort, og mye er tatt ut av sin sammenheng og tatt opp flere ganger for å få "bra tv". Alt handler om å få flest mulig seere og det tviler jeg på om de får dersom det blir for mye fokus på hvorfor man er blitt overvektig og om følelser og sånt. Folk vil ha action, krangling, spying, maksimalt vekttap og gjerne litt slåssing og helst en skikkelig drittsekk (som egentlig ikke er drittsekk men blir fremstilt slik). Jeg kjenner flere som har deltatt i ulike "reality show" og etter å ha hørt hva de forteller stiller jeg store spørsmål hvor "virkelig" dette faktisk er. Ser heller på en reinspikka fiction serie jeg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 09:46   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Slike oppvåkninger kan man vel kalle å få motivasjon. Det er mye man vet man burde gjøre her i livet, men som man ikke gjør. Ofte fordi at man ikke har motivasjon nok eller fordi at man får noe ut av det man gjør isteden for dette man burde gjort. Men plutselig så skjer der kanskje noe som gir denne motivasjonen. Ihvertfall for en stund.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Norsk "biggest loser"? Lava Generell diskusjon 39 16-12-11 18:48
The biggest loser folka - Hvor blir det av all huden? Tutta87 Ketolysekuren 13 14-03-11 21:12
Biggest loser US season 10 Queen of Wands Generell diskusjon 1 10-10-10 21:35
The biggest looser-utfordring Sivi Lavkarbo generelt 1 09-08-10 23:38
Slankekrigen/The biggest looser Lotusia Generell diskusjon 30 05-06-07 13:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no