Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

For mye protein, for lite fett

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-12, 20:45   #1
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

For mye protein, for lite fett

Hei alle sammen!

I dag,ifølge diett.no har jeg fått i meg 68% fett,28% protein og 4% karbo.
Skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg mer fett,men har en mistanke om hvorfor det blir så mye protein...Er fryktelig glad i cottage cheese og tunfisk.
I tillegg spiser jeg grønnsaker,egg,ost,smør,fløte,avocado og bruker majones og rømme.Og cocosa!

Har dere noen mat-tips til fettrike måltider,som jeg evt kan bytte ut med proteinrike måltider?

Redd for å gjøre noe feil her.Men trooor jeg er i ketose,svetter som bare f!
Og veldig vondt i hodet.

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 22:43   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: For mye protein,for lite fett

Ha fløte/krem i cottage cheesen, majones i tunfisken...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 23:26   #3
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein,for lite fett

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ha fløte/krem i cottage cheesen, majones i tunfisken...

Gjør det allerede,haha men takk!

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 23:38   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Hvor mange gram protein ble det tilsammen?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 10:09   #5
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hvor mange gram protein ble det tilsammen?

262 gram

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 10:21   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

262 gram

Hvordan er er typisk dagsmeny for deg?

Du bør få ned protein inntaket ditt ganske mye. Hva er vekten din nå?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 01:28   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Jeg spiser mye protein men ligger 100 g under deg dgl. Kanskje du skulle spise mer grønnsaker? Kutte ut cc, ja velge andre matvarer. Om du f.eks i måltider tar max 130 g kjøtt + grønnsaker og litt fett + litt ost f.eks. Du trenger nok ikke øke fettinntaket men redusere proteininntaket og øke mengde grønnsaker.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:42   #8
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg spiser mye protein men ligger 100 g under deg dgl. Kanskje du skulle spise mer grønnsaker? Kutte ut cc, ja velge andre matvarer. Om du f.eks i måltider tar max 130 g kjøtt + grønnsaker og litt fett + litt ost f.eks. Du trenger nok ikke øke fettinntaket men redusere proteininntaket og øke mengde grønnsaker.

Ok,tar til meg den informasjonen,du har nok helt rett men hva skal proteinnivået ligge på,prosent og gram-messig

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:56   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: For mye protein, for lite fett

Hvordan klarer du å få i deg så mye proteiner daglig? Jeg sjekket på svinestrimler som jeg spiser en hel del av, og der må jeg opp i 1,2 kg daglig for å komme opp på ditt nivå! Mye kjøtt det....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:56   #10
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hvordan er er typisk dagsmeny for deg?

Du bør få ned protein inntaket ditt ganske mye. Hva er vekten din nå?

Vil ikke ut med vekten min...

Men ja,jeg må nok det.Er i andre uka nå,og ser at jeg må få det ned ja.Problemet ligger i tunfisken og cottage cheesen,som jeg føler at jeg ikke kan leve uten.
Men mindre og skjeldnere må vel gå ann!

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:56   #11
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Vil ikke ut med vekten min...

Men ja,jeg må nok det.Er i andre uka nå,og ser at jeg må få det ned ja.Problemet ligger i tunfisken og cottage cheesen,som jeg føler at jeg ikke kan leve uten.
Men mindre og skjeldnere må vel gå ann!

Sånn prosentmessig føler jeg ikke at du ligger så ille an. Jeg ligger selv noe rundt der når jeg spiser ketogent, men alt på over 60% fett er jo flott hvis man spiser lchf. Fortsatt sinnsyke mengder proteiner da. Så hvis du føler du spiser for mye proteiner, da spiser du vel generelt for mye mat i forhold til vekta. Og da må du redusere matinntaket i seg selv.

Nå tar jeg bare utgangspunktet i at du sier du spiser for mye proteiner når jeg drar den konklusjonen.


Men kan du ikke bare se an om du går ned i vekt da hvis du mener at matinntaket ikke er for stort? Man forbrenner også energi på å skille ut proteinene, bare drikk massemasse vann.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:18   #12
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Sånn prosentmessig føler jeg ikke at du ligger så ille an. Jeg ligger selv noe rundt der når jeg spiser ketogent, men alt på over 60% fett er jo flott hvis man spiser lchf. Fortsatt sinnsyke mengder proteiner da. Så hvis du føler du spiser for mye proteiner, da spiser du vel generelt for mye mat i forhold til vekta. Og da må du redusere matinntaket i seg selv.

Nå tar jeg bare utgangspunktet i at du sier du spiser for mye proteiner når jeg drar den konklusjonen.


Men kan du ikke bare se an om du går ned i vekt da hvis du mener at matinntaket ikke er for stort? Man forbrenner også energi på å skille ut proteinene, bare drikk massemasse vann.

Her har du tatt meg på kornet

Tingen er at jeg vet at jeg spiser for mye.Har slitt med overspising/bulimi hele livet,i tillegg til diabetesen,så det å være sulten og være mett er litt nytt for meg.Merker jo at lchf-kostholdet er bra for meg!Myye jevnere blodsukker.og økt metthetsfølelse etter måltid.Greia er at jeg må lære meg å stoppe-og når jeg ikke har greid å stoppe så har jeg tydd til proteinkilder..:/ men hey,da må det litt skjerpings til!Jeg skal holde meg unna en stund (må uansett begynne å variere dagsmenyene mine litt) og tilfører med det samme flere grønnsaker
Nå ligger jeg på ca 50 karbohydrater pr dag,men burde ned på 30-tallet da jeg har diabetes,og et ønske om å ned i vekt

Uten _alle_ de "ekstra" måltidene mine som er rike på proteiner så er matmengen helt ok,i forhold til hva jeg har lest og kjent på kroppen.
Handler nok om tilpassing

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:53   #13
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Her har du tatt meg på kornet

Tingen er at jeg vet at jeg spiser for mye.Har slitt med overspising/bulimi hele livet,i tillegg til diabetesen,så det å være sulten og være mett er litt nytt for meg.Merker jo at lchf-kostholdet er bra for meg!Myye jevnere blodsukker.og økt metthetsfølelse etter måltid.Greia er at jeg må lære meg å stoppe-og når jeg ikke har greid å stoppe så har jeg tydd til proteinkilder..:/ men hey,da må det litt skjerpings til!Jeg skal holde meg unna en stund (må uansett begynne å variere dagsmenyene mine litt) og tilfører med det samme flere grønnsaker
Nå ligger jeg på ca 50 karbohydrater pr dag,men burde ned på 30-tallet da jeg har diabetes,og et ønske om å ned i vekt

Uten _alle_ de "ekstra" måltidene mine som er rike på proteiner så er matmengen helt ok,i forhold til hva jeg har lest og kjent på kroppen.
Handler nok om tilpassing

Det viktigste er at dette faktisk er noe du vil, og jeg tror etter en liten stund på høy fett vil fettet mette deg så mye at du gradvis vil gå ned på proteiner automatisk.
Kanskje du rett og slett skal prøve ketolysekuren? Grunnen til at den passet meg så bra var at det var veldig klare og "strenge" regler, og hvis man følger de til punkt og prikke er man nesten dømt til å lykkes.
Jeg er sånn som ikke kan ha godis eller annet liggende for å ta en liten bit nå og da, er det her så går det rett ned uavhengig om det er 100gram eller 2 kg. Så derfor har jeg bare måtte la være å ha namnam her. Hehe, idiotiske svakheter vi mennesker har.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:59   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Ja jeg også trengte mindre protein når jeg økte fettmengden. Jeg byttet litt om og det føles mye bedre for kroppen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:46   #15
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Det viktigste er at dette faktisk er noe du vil, og jeg tror etter en liten stund på høy fett vil fettet mette deg så mye at du gradvis vil gå ned på proteiner automatisk.
Kanskje du rett og slett skal prøve ketolysekuren? Grunnen til at den passet meg så bra var at det var veldig klare og "strenge" regler, og hvis man følger de til punkt og prikke er man nesten dømt til å lykkes.
Jeg er sånn som ikke kan ha godis eller annet liggende for å ta en liten bit nå og da, er det her så går det rett ned uavhengig om det er 100gram eller 2 kg. Så derfor har jeg bare måtte la være å ha namnam her. Hehe, idiotiske svakheter vi mennesker har.

Håh,da har vi noe til felles!
Veeet at enkelte ting ikke burde finnes i skapene her,være det seg godis eller sunn mat som naturligvis ikke blir sunn når man spiser for mye av det

Hmmm,ketolyse ja.Det har jeg faktisk ikke satt meg helt og totalt inn i.Hva er det eksakt det går ut på?Der er det veeeldig få karbohydrater,sant?
Du sier noe tror jeg må teste dette litt først,og ja,det er definitivt noe jeg virkelig vil trenger å bli friskere og føle meg bedre rett og slett

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:47   #16
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja jeg også trengte mindre protein når jeg økte fettmengden. Jeg byttet litt om og det føles mye bedre for kroppen.

Ikke sant!Spiser ganske mye fett nå,altså,men ja,vil vel trenge mindre proteiner etterhvert har jeg forstått ja

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 23:58   #17
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

lån boka på bib: ketolysekuren av torkil http://ketolyse.no/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 01:09   #18
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: For mye protein, for lite fett

Tror du garantert vil merke det på blodsukkeret når du får proteinmengden ned på et normalt nivå. Proteiner vil bli omdannet i kroppen......
Normalt rekner man mellom 1 og 2 gram protein pr kilo kroppsvekt alt etter hvor aktiv man er.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:19   #19
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Tror du garantert vil merke det på blodsukkeret når du får proteinmengden ned på et normalt nivå. Proteiner vil bli omdannet i kroppen......
Normalt rekner man mellom 1 og 2 gram protein pr kilo kroppsvekt alt etter hvor aktiv man er.

Men altså,jeg spiser 3 egg til frokostomeletten min.Tilsammen utgjør den omeletten(altså,egg,ost,litt skinke(100 g av begge),tomat og smør)68 gram proteiner eller noe

Detta ble avansert!

Men ja,BenteR,tipper det jeg også.Er helt klare sammenhenger her.
Men jeg tar 10 IE novorapid til denne frokosten og da er blodsukkeret vanligvis ganske jevnt utover dagen altså,pluss at jeg blir mett.
Men betyr dette at jeg ikke kan spise mer protein resten av dagen?

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:24   #20
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Men altså,jeg spiser 3 egg til frokostomeletten min.Tilsammen utgjør den omeletten(altså,egg,ost,litt skinke(100 g av begge),tomat og smør)68 gram proteiner eller noe

Detta ble avansert!

Men ja,BenteR,tipper det jeg også.Er helt klare sammenhenger her.
Men jeg tar 10 IE novorapid til denne frokosten og da er blodsukkeret vanligvis ganske jevnt utover dagen altså,pluss at jeg blir mett.
Men betyr dette at jeg ikke kan spise mer protein resten av dagen?

Øk fett mengden i omeletten, eks 1 egg mindre og 2 ss fløte mer.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 08:34   #21
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Øk fett mengden i omeletten, eks 1 egg mindre og 2 ss fløte mer.

Lurt! Nå har jeg allerede spist dagens,men imorra den dag!

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 10:16   #22
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Lurt! Nå har jeg allerede spist dagens,men imorra den dag!

Kort fortalt om ketolysekuren: For jenter 15karbo om dagen, gutter 20.
Det kan man teste litt rundt litt utti dietten.
Sånn generelt er det en 6måneders kur, mens flere lever etter den over lenger tid.

Jeg spiste rundt 2% av energiinntaket mitt fra karbo på den. Rett og slett myyyye fett, en god del proteiner og lite karbo.
I boka står alt du trenger å vite, det er veldig enkelt forklart og her på forumet har vi en egen ketolyseseksjon hvor folk er veldig aktive og hjelpsomme.

Liiiitt tungt med trening i starten hvis du trener hardt, men det tilpasser man seg.

Jeg spiste etter ketolyse i 6mnd og gikk ned et sted mellom 38 og 40kg. Fra 37 i bmi til under 25. Så jeg vet at det fungerer i alle fall

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 14:42   #23
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Kort fortalt om ketolysekuren: For jenter 15karbo om dagen, gutter 20.
Det kan man teste litt rundt litt utti dietten.
Sånn generelt er det en 6måneders kur, mens flere lever etter den over lenger tid.

Jeg spiste rundt 2% av energiinntaket mitt fra karbo på den. Rett og slett myyyye fett, en god del proteiner og lite karbo.
I boka står alt du trenger å vite, det er veldig enkelt forklart og her på forumet har vi en egen ketolyseseksjon hvor folk er veldig aktive og hjelpsomme.

Liiiitt tungt med trening i starten hvis du trener hardt, men det tilpasser man seg.

Jeg spiste etter ketolyse i 6mnd og gikk ned et sted mellom 38 og 40kg. Fra 37 i bmi til under 25. Så jeg vet at det fungerer i alle fall

Wow!Gratulerer med det store vekttapet ditt!Det er jo helt supert!

Tror jeg skal låne boka ja,absoulut!!!
Men må jo sjekke om det passer ang diabetesen min(type 1).
Huff,og ikke for å være negativ,for jeg har stor respekt for dere som lever etter ketolyse,men,jeg synes 15 karbohydrater pr dag høres fryktelig lite ut
Sikkert fordi jeg er så glad i mat men tenker også på hvis jeg skulle få føling og slikt,da må jeg jo spise!
Men jeg skal virkelig sjekke det ut,tusen takk for tipset

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 15:30   #24
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av doLL, her.

Wow!Gratulerer med det store vekttapet ditt!Det er jo helt supert!

Tror jeg skal låne boka ja,absoulut!!!
Men må jo sjekke om det passer ang diabetesen min(type 1).
Huff,og ikke for å være negativ,for jeg har stor respekt for dere som lever etter ketolyse,men,jeg synes 15 karbohydrater pr dag høres fryktelig lite ut
Sikkert fordi jeg er så glad i mat men tenker også på hvis jeg skulle få føling og slikt,da må jeg jo spise!
Men jeg skal virkelig sjekke det ut,tusen takk for tipset

torkil skriver at ketolyse ikke passer diabetes 1,kun 2

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 16:18   #25
doLL
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 66
doLL er på en erverdig vei

Sv: For mye protein, for lite fett

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

torkil skriver at ketolyse ikke passer diabetes 1,kun 2

Oida,nei,dA er det vel ikke den beste løsningen:/

__________________
ágætis byrjun,this is a pretty good beginning
doLL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes 1 på egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner knut1969 Lavkarbo generelt 23 03-08-13 01:19
Yrlas protein-kakaokjeks med lite karber og fett Yrla Bakst 2 12-02-12 13:26
Mye fett og protein, men lite trening Mileyme Ketolysekuren 12 08-02-10 21:33
For lite protein og for mye fett? ned Ketolysekuren 3 22-05-09 21:57
Fett vs Protein Nynne Lavkarbo generelt 7 07-02-07 21:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no