Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dette selvbildet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-11, 11:51   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Dette selvbildet

Selvbildet, det bildet jeg har av meg selv i hodet mitt, det henger sånn igjen fra da jeg var overvektig!
Jeg har gått ned ca 25 kg på noen år, og bruker nå ca størrelse 40 mot størrelse 46+ før. Når jeg ser bilde av meg selv i hodet, ser jeg meg som litt smålubben, med mage som tyter ut og blubberygg.
Men så var jeg innom i en butikk i går og kjøpte meg en tunika, str M. Da jeg prøvde den, så jeg en slank og fin Vibeke og tenkte umiddelbart, dette må da være juksespeil?
Men slik er det alltid når jeg ser meg selv i et speil. Da ser jeg hvor slank og flott jeg har blitt, og tenker umiddelbart. Jøss, så fin jeg er? Dette kan da ikke stemme, det MÅ jo være noe feil på dette speilet.
Lurer på hvor mange år hodet bruker på å lære seg at kroppen faktisk har endret seg, at det ikke er juks....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:53   #2
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Dette selvbildet...

Vær flink å kjøpe klær som sitter riktig til kroppen din og nyt synet masse i speilet

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:56   #3
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet...

NYT det Vibeke! Aner ikke hvor lang tid det tar før du tror på at du er flott jeg, men fortsett å se på deg selv i speilet å kommenter hvor flink og fin du er, så kommer det nok.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 11:57   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet...

Må kanskje kjøpe meg et helspeil å se i hjemme hver dag
men er det noen andre som opplever det samme? At hodet bruker tid på omstillingen?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:06   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Dette selvbildet...

Hovudet brukar definitivt tid på å forstå at det er endringar på gong, ja. Kanskje like greit at eg brukar lang tid på det. Men det er viktig å finne kle som passar og som ein føler seg vel i, det hjelper på! Mamma kasta eit par bukser eg hadde med heim i sommar. Ho nekta meg å bruke dei fordi dei var så digre.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:11   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet...

Ja, jeg synes også det er vanskelig. Og så er det en slags double-think, jeg ser jo at fasongen min har endret seg betraktelig når jeg speiler meg i butikkvinduer og sånt, i det hele tatt er det som regel greit når jeg har klær på, men når klærne er borte klarer jeg ikke å se at kroppen min ser annerledes ut enn da den hadde 26 ekstra kilo på seg. Og som du sier, jeg visualiserer fortsatt meg selv som en hel del større enn jeg er.

...Og det hender jeg har rukket å gå helt til inngangspartiet til Zizzi, eller XLMT-avdelingen på KappAhl, før jeg "husker" at jeg trenger ikke å handle her lenger. Like forbløffet hver gang, hehe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:13   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dette selvbildet...

Det er vel et ordtak som går på at man er sin egens verste fiende, og det er nok rett.
Når vi ser oss i speilet, så ser vi alle våre "feil og mangler" og de kan vokse seg temmelig store. Andre ser det ikke, det er bare å spørre.
Bare det å si "takk" når noen kommer med et kompliment, kan være vanskelig for mange.

Litt på kanten av det du spør om, men, men...

Tror nok at det går en stund før hodet og hjernen oppdateres. Jeg snakket akkurat med ei venninne om dette, hvor mange år man har gått rundt og vært misfornøyd med kroppen sin, hvor mange år man har kastet vekk på nytteløse slankekurer og håpløse dietter.
Det er klart at det tar en stund å snu dette tankegodset, men du er nok på god vei!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:17   #8
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet...

Hihi, jeg kan ikke hjelpe DR Hetland på LIndbergklinikken synes det var morsomt å treffe noen som hadde det omvendt enn de fleste i hodet sitt. Jeg har nemlig aldri helt forstått at jeg er overvektig, i voksen alder,. Var et normalvektig og søtt barn, men ble kalt fet av mobbere i mange år, trodde på dette til jeg var rundt 19, da fikk jeg en tid daglig høre så mye pent om kropp og utseendet(og personlighet) at det satte seg faderullanmeg fast Har jo fulgt med på vekten i perioder og uuups oppdaget at her må det slankes, pga av dårlige tall på vekten, er jo ikke dum, vet hva jeg bør veie. Men inni meg har jeg ikke vært overvektig siden jeg var 19, nå er jeg 35. Bilder , tall på vekten og klær som ikke passer har fortalt meg noe annet. Snakk om raring jeg er altså. Håper jeg kan få holde meg på den vekten jeg tror inni hodet mitt jeg er når jeg er ferdig denne gangen.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:25   #9
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Dette selvbildet...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Litt på kanten av det du spør om, men, men...

Tror nok at det går en stund før hodet og hjernen oppdateres. Jeg snakket akkurat med ei venninne om dette, hvor mange år man har gått rundt og vært misfornøyd med kroppen sin, hvor mange år man har kastet vekk på nytteløse slankekurer og håpløse dietter.

Jeg stod i kø på matbutikken da jeg hører to bak meg snakke om at de hadde vært så flinke å droppe kake til ettermiddagskaffen... Det var jo tross alt snart sesong for mindre klær...

Da jeg snudde meg så jeg at de begge var over 80 år...

Skal man virkelig aldri slippe å tenke på det?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:31   #10
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Dette selvbildet...

Opplever eksakt det samme, har siden mai gått ned fra 46/48 til 40/42 og muligens mindre enn det og. Men når jeg ser i speilet ser jeg bare at magen fortsatt er der, at lårene kunne trengt å være noen cm mindre. Jeg VET jo at jeg har blitt slankere, er 180cm høy så str. 40. er absolutt ikke ille. Men hodet mitt er fortsatt der jeg var i mai, da jeg ikke orket å se mitt eget speilbilde. Tar vel sin tid å omstille seg.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:12   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet ...

Jeg har jo en ganske lik histore som deg, Vibeke, med tanke på antall kilo ned, og hvor lang tid det har tatt. Jeg tror jeg virkelig har trukket veksel på det at det har tatt meg godt over fire år å ha gått ned de kiloene jeg har (23-24 kilo ca), og i løpet av denne tida har jeg jobba HARDT for å dra med meg selvbildet mitt. Jeg har studert kroppen min innstendig under hele prosessen (fra å ha nekta å se meg selv naken stort sett hele voksenlivet), jeg har kutta av hver eneste negative tanke jeg har gjort om mitt eget ytre så fort de har kommet, og gjort meg bevisst på at sånn skal jeg faktisk ikke tenke om meg selv. Så fort jeg ser meg i speilet og det begynner å forme seg et "huff, jeg ..." i hodet mitt, så stopper jeg meg selv, og prøver å endre fokus. Jeg har tillat meg selv å ta i mot komplimenter uten å plukke dem fra hverandre, og er heldigvis velsignet med mennesker rundt meg som er rause med godordene!
Dette har gjort utrolig mye for meg. Jeg vil si jeg stort sett klarer å holde tritt mentalt med hvordan jeg faktisk ser ut i dag, kontra da jeg veide nesten hundre kilo. Tjukkasdagene er det veldig langt i mellom, og jeg nyter tilværelsen som slank, og til tross for at jeg fortsatt har en sju åtte kilo å gå på, så opptar ikke det meg i like stor grad som hva jeg faktisk har lagt bak meg. Jeg er meget stolt
Men det har ikke alltid vært så lett, det har vært en lang og vanskelig vei. Synes det er så trist med folk som er flotte fra innerst til ytterst som til stadighet må rakke ned på seg selv, og svarer komplimenter med "joda, men se på magen min" etc .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:48   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Dette selvbildet...

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg stod i kø på matbutikken da jeg hører to bak meg snakke om at de hadde vært så flinke å droppe kake til ettermiddagskaffen... Det var jo tross alt snart sesong for mindre klær...

Da jeg snudde meg så jeg at de begge var over 80 år...

Skal man virkelig aldri slippe å tenke på det?

Mamma har ei tante på godt over 80 som også er litt slik. Ja, ho skjer jo vekk fettet på kjøtet, og et magert... Må passe vekta veit du.. Sjølv om dama er slank som ein sykkel. Trur ting ligg veldig djupt i folk, korleis ting SKAL vere...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:29   #13
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet ...

Heldigvis har jeg det ikke slik at når jeg ser meg i speilet ser jeg bare bublemage og lår. Da ser jeg jo en flott Vibeke, så det har ikke noe med selvtilliten å gjøre. Det er bare at bildet fra meg før henger igjen!
Så jeg tror Photometoden må til her altså. Et stort speil hjemme som jeg kan studere meg i hver dag slik at jeg blir kjent med denne Vibeke.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:38   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Dette selvbildet ...

Trur det er lurt med ein slik spegel ja. Eigar eller tidlegare leigebuar i leiligheita vår har jo gjort det heilt store på badet hos oss, og sett opp ein digert spegel rett framfor do. Så då har ein jo ikkje anna valg enn å sjå på seg sjølv. Ein kan jo alltids sitte på do med auga attlatne, men...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 14:43   #15
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Dette selvbildet ...

Jeg har det litt slik jeg også.
Men spesielt når jeg går i klær som er litt tettsittende, men på feil steder for meg.
Om går i bukse og genser, så ser jeg bare en mage som tyter over buksekanten og føler litt at jeg burde ikke vært ute blandt folk.

Men så har jeg dager som i dag!
Da jeg går i yndlingsklesplaggene mine(skjørt med pene bluser og kjoler) og da pleier jeg å studere meg litt ekstra nøye, for jeg føler at jeg ser meg selv SKIKKELIG da.
Da ser jeg at figuren min har blitt litt smalere, og at magen ikke henger like mye lenger.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:02   #16
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Dette selvbildet ...

Jeg har det motsatt. Tror at jeg er så mye slankere enn jeg er og kommer nesten på gråten hver gang jeg ser speilbildet mitt, eller bilder av meg selv. I tillegg så sier alltid hodet mitt en mye lavere vekt som første forslag når jeg skal komme på hva jeg veier..... Og nå synes jeg jo at jeg jeg er blitt supertynn etter at jeg har gått ned 3 kg, men så kvepper jeg da når jeg ser meg i speilet... Har vært overvektig og økende til fedme de siste 10-12 årenene spesielt ....

Og prøverom og det å kjøpe klær.... Jeg blir like sjokka hver gang jeg ser hvor store klær jeg faktisk må ha, og det ender nesten alltid med at jeg ikke kjøper noe som helst for alt ser like grusomt ut.

Snåle greier.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:12   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Heldigvis har jeg det ikke slik at når jeg ser meg i speilet ser jeg bare bublemage og lår. Da ser jeg jo en flott Vibeke, så det har ikke noe med selvtilliten å gjøre. Det er bare at bildet fra meg før henger igjen!
Så jeg tror Photometoden må til her altså. Et stort speil hjemme som jeg kan studere meg i hver dag slik at jeg blir kjent med denne Vibeke.

Jeg har aldri hatt helfigursspeil før (men det var på de to siste stedene jeg bodde store speil på badet hvor man ser alt fra hofta og oppover, forsåvidt), men jeg bestemte meg da jeg flytta nå sist for at nå skulle det til! Jeg vil se HELE meg når jeg prøver klær etc. Så jeg kjøpte meg mitt aller første helfigursspeil, og det har jeg hengt sånn at jeg går forbi det dagen lang, i gangen på vei til både do og kjøkken .
Men selv om jeg ikke tenker på meg selv som tjukk lenger, så blir jeg ofte litt overraska når jeg prøver klær i butikker, og det har hendt jeg har spurt om det er juksespeil, for SÅ slank er jeg da ikke .
Men jeg tror det ligger veldig mye i det å tørre å konfrontere sitt eget selvbilde. Står du foran speilet og bare ser elendigheten, se en gang til! Legg merke til hva som er fint ved akkurat din kropp, og fokuser på det. Og hold fokus! Har du stor mage, så har du kanskje flotte pupper! Og er det dager jeg synes jeg at jeg ser litt stor ut i speilet eller på et bilde, så er det faktisk ofte så enkelt som at jeg må se hodet i forhold til kroppen, og da er jo ting som de skal være! Og det å kle seg flatterende er et must! Fremhev det som er pent. Da både ser og føler man seg bra ut, og det er en hvers privilegium og rett, å føle seg flott uansett størrelse .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:40   #18
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dette selvbildet ...

Tror også at dette tar lang tid, veldig lang tid.
Selv så jeg nesten ikke at jeg gikk ned 30 kg (gått opp endel av de igjen og de ser jeg)
Så må innrømme at det skal bli spennende nå etter Gatric Bypass å se om jeg går ned og hvor fort det går, for jeg er hellig overbevist om at hodet ikke har sjans til å følge med hvis vekta går fort nedover.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:52   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Tror også at dette tar lang tid, veldig lang tid.
Selv så jeg nesten ikke at jeg gikk ned 30 kg (gått opp endel av de igjen og de ser jeg)
Så må innrømme at det skal bli spennende nå etter Gatric Bypass å se om jeg går ned og hvor fort det går, for jeg er hellig overbevist om at hodet ikke har sjans til å følge med hvis vekta går fort nedover.

Du må øve masse, Fungirl! . Studer deg i speilet så ofte du kan, ta bilder fra alle bauger og vinkler og kjenn på klærne! Detta går så bra, jeg heier på deg med armer og bein !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:57   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Tror også at dette tar lang tid, veldig lang tid.
Selv så jeg nesten ikke at jeg gikk ned 30 kg (gått opp endel av de igjen og de ser jeg)
Så må innrømme at det skal bli spennende nå etter Gatric Bypass å se om jeg går ned og hvor fort det går, for jeg er hellig overbevist om at hodet ikke har sjans til å følge med hvis vekta går fort nedover.

Min datter gikk ned over 50 kilo på 10 mnd.... Hun mener hun kanskje kan se det i speilet, men hodet har ikke hatt nubbsjans til å henge med...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:09   #21
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Dette selvbildet ...

Jeg har det litt på samme måten, har gått ned 23 kilo nå, men føler egentlig ikke at jeg er noe tynnere, kanskje litt i ansiktet og har fått mindre (og mer hengete) pupper. Men klærne merker man det på.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:18   #22
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Dette selvbildet ...

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Jeg har det motsatt. Tror at jeg er så mye slankere enn jeg er og kommer nesten på gråten hver gang jeg ser speilbildet mitt, eller bilder av meg selv. I tillegg så sier alltid hodet mitt en mye lavere vekt som første forslag når jeg skal komme på hva jeg veier..... Og nå synes jeg jo at jeg jeg er blitt supertynn etter at jeg har gått ned 3 kg, men så kvepper jeg da når jeg ser meg i speilet... Har vært overvektig og økende til fedme de siste 10-12 årenene spesielt ....

Og prøverom og det å kjøpe klær.... Jeg blir like sjokka hver gang jeg ser hvor store klær jeg faktisk må ha, og det ender nesten alltid med at jeg ikke kjøper noe som helst for alt ser like grusomt ut.

Snåle greier.


DER ja, en til som meg, som henter alt for små klær og blir forbauset når de ikke passer he he. Men tror ikke det er negativt å tro seg litt slankere enn man egentlig er da.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:35   #23
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dette selvbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du må øve masse, Fungirl! . Studer deg i speilet så ofte du kan, ta bilder fra alle bauger og vinkler og kjenn på klærne! Detta går så bra, jeg heier på deg med armer og bein !

Skal gjøre det Photo, men tror det vil ta tid

Tusen takk søta

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:36   #24
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dette selvbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Min datter gikk ned over 50 kilo på 10 mnd.... Hun mener hun kanskje kan se det i speilet, men hodet har ikke hatt nubbsjans til å henge med...

Det forstår jeg godt, 50 kg er jo kjempemye. Hun har vært utrolig flink, håper hodet følger etter snart

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 17:05   #25
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Dette selvbildet ...

Har egentlig motsatt problem jeg da, en tilstand kroppsbyggere kaller "megarexi". Uansett hvor bra treninga går ser man den samme bleikfeite, triste nerden i speilet. Var i forholdsvis god form sommeren 2010, altså overvektig i følge BMI på tross av en fettprosent på rundt 9-10 (altså, blodårer og mageruter). Så alikevel svææært liten forskjell på kroppen fra jeg var utrent og veide rundt 85kg, til jeg var litt trent og veide 93kg, til jeg på sommeren var enda sterkere og veide rundt 75kg på det minste.

Holy hell, den hjernen kan dette med å kødde med oss. Oo

Gikk litt opp for meg da jeg på en vennefest i januar møtte ei venninne som *host* fikk.. ahem.. ganske grundig inntrykk av formen min sensommeren 2010, og det datt ut av henne "Jøss... trener du ikke mer? Du hadde jo muskler og sånt sist jeg så deg!" mens hun flekset litt og gjorde seg "stor" for å demonstrere hva hun mente. Vel.. da vet jeg i allefall at sommerformen foregående år faktisk er et mål jeg kan være fornøyd med og ikke bare en ubetydelig veipinne på veien mot den dagen der jeg faktisk kanskje blir skikkelig, et-hundre-prosent fornøyd med speilbildet!

Nå tror jeg at jeg skal gå hjem og snufse litt mens jeg spiser noe rødt og animalsk, stekt i overgenerøse mengder meierismør, før jeg tusler bort på treningssenteret og piner livet av meg med et helt grusomt hypertrofi-program! Du vet.. for å få den fantastiske følelsen etterpå, ^^


Sist redigert av plastbox : 10-02-11 kl 17:10.
plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette bra som mat? @maritamor Mer enn 30 kg overvekt 13 29-03-10 15:24
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no