Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva har du gjort for miljøet i dag?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-05, 15:24   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Hva har du gjort for miljøet i dag?

Titt på denne:
http://www.aftenposten.no/nyheter/mi...cle1005356.ece

Vi trenger alle å gjøre vårt, for å skåne miljøet.

Pante flasker, levere papir til retur, melkekartonger.. skru av strøm vi ikke bruker, bruke kollektiv transport.. Listen er lang!

Hva har du gjort for miljøet i dag?

Jeg tenkte vi kunne samle alle mulige slags ting vi gjør for miljøet her.. Også gjerne tips!

Er dere med?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 15:27   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg har kastet en bunke med papirer vi har fått i retur fra trykkeriet...men jeg var flink og fjernet alle bindersene først...ca 2 store fulle bokser....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 15:29   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Så bra, Anne!!

På hybelen, så sorterer vi papir, biologisk avfall, glass og hermetikk.
Her hos kjæresten.. så går alt rett i søpla, fordi det finnes ikke noe sted hvor man kan levere i nærmeste omkrets..

Når jeg får meg hus med hage, skal jeg opprette kompost med en eneste gang
--


Her er forresten Aftenpostens miljølink:
http://www.aftenposten.no/nyheter/miljo/

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 15:32   #4
Vippa
Medlem
 
Vippa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 51
Innlegg: 73
Vippa har en fantastisk aura rundt segVippa har en fantastisk aura rundt seg

Her har vi to kompostdunker hvor alt matavfall går, papir til resirkulering; det samme med glass og flasker. Målet nå er i tillegg å sende tomme hermetikkbokser til resirkulering. Prøver å gjøre litt som er enkelt å integrere i en travel hverdag.

__________________
Blondes have more fun
Vippa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 16:56   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Og der har jeg vært og pantet masse flasker, gitt!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 16:56   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vi sorterer mat, papir, glass/flasker og bokser + muljøfarlig avfall. Vi har brun dunk med selvdestruktive poser (husker ikke hva det heter men syns mitt ord var et flott ord) inne i kjøkkenskapet (guri så full den blir av alt grønnsakavksjæret mitt). Hiver ut i brun svær dunk ute. Vi har kompostbinge i hagen som vi bruker om sommeren.

Vi panter flasker eller hiver flasker/glass i egnet kontainer på miljøstasjon. Samme med store plastting og en skjelden boks (bruker lite boksemat). Små plastting (innpakning etc) går i vanlig søppel (svart dunk) inne og ute. Og ALT papir går i papirdunk (grønn dunk).

Også har vi rød dunk for miljøfarlig avfall som maling etc.

Syns vi er flinke jeg.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:03   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg er imponert, Nille!

Selvdestruktive!! Lo høyt da jeg leste det Kanskje du mener selvdestruerende, ellernoesånt? Biologisk oppløsbare? (Wah, nå holdt jeg på å skrive biologisk oppblåsbare..)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:26   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Selvdestruktive!! Lo høyt da jeg leste det Kanskje du mener selvdestruerende, ellernoesånt? Biologisk oppløsbare? (Wah, nå holdt jeg på å skrive biologisk oppblåsbare..)

Jaaaaaa, sånne biologisk nedbrytbare var det !! BIO-poser ! *fniiiiiiiiis*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:33   #9
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Vi sorterer også søppel i "hytt og gevær" Samme system som Nille har høres det ut som.

....også promper jeg ute.... ...men det er kanskje ikke miljøvennlig? ....kanskje mer medmenneske-vennlig det.......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:37   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nei FEDONISTEN DA!!! Det er jo co2 deeet! FYSJ! Er det DU som ødelegger ozonlaget altså!


(er det ikke co2 da?)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:47   #11
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

(er det ikke co2 da?)

*fnis*

- joda, det er det! Men vettu - det er det i brus også!! Så all den kullsyra du har fått i deg i dag når du har drukket 1-2 liter Pepsi-Max - det er egentlig promp det!!

Tenk på det du! Nå fikk du god smak i munnen tenker jeg.....





*burp*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:48   #12
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Æææææææææsj!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:53   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

*knis*

Der forsvant min lyst på brus for godt...
kansje vi kan lage egen slutte å drikke brus tråd..

Men det jeg var innom for å si var at det er en kjempesøt avatar du har fått deg mofe!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 17:59   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Men det jeg var innom for å si var at det er en kjempesøt avatar du har fått deg mofe!

Det var visst ikke her jeg skulle si det heller.... det var i journalen din....

Hva jeg har gjot for miljøet i dag var det jeg skulle skrive om her ja....
Jeg har forflyttet meg til bens, ikke spist gassdannende mat...., sortert søppelet,(gjør vi hver dag, hermetikk og glass for seg, papir for seg, nedbrytbart for seg, annet boss for seg og plast for seg selv....*phu* er faktisk litt lei...) jeg har brukt rene naturprodukter til hud og hårpleie...jah, det var det jeg kom på...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 18:04   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har ikke gitt etter for trangen til å myrde opptil flere skolekorpsmusikanter som jeg har hatt den tvilsomme gleden av å dirigere i dag. Tenk for et søl det hadde blitt hvis jeg hadde revet av dem hodet en etter en, som jeg har lyst til å gjøre.

  Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 18:14   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg har ikke gitt etter for trangen til å myrde opptil flere skolekorpsmusikanter som jeg har hatt den tvilsomme gleden av å dirigere i dag. Tenk for et søl det hadde blitt hvis jeg hadde revet av dem hodet en etter en, som jeg har lyst til å gjøre.

Hm......? Hva har det med miljøet å gjøre?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 18:18   #17
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hm......? Hva har det med miljøet å gjøre?

Det skjønner du vel, Mofe???

Hvis noen kaster søppel i naturen - så kaller vi dem natursvin, ikke sant?

Hva skulle vi da kalle noen som slenger kroppsdeler rundt om i naturen - bare på grunn av en korpsøvelse???

Det skjønner du vel at er bra at Albertine IKKE gjør?


*fniiiiiiis*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 18:22   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk



godt for både det fysiske og mentale miljøet at du behersket deg albertine!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 18:26   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk





__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 22:34   #20
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Vi sorterer også søppel i "hytt og gevær" Samme system som Nille har høres det ut som.

....også promper jeg ute.... ...men det er kanskje ikke miljøvennlig? ....kanskje mer medmenneske-vennlig det.......

hehe, nå lo jeg godt, nå
jeg liker best å prompe inne, for så å snike meg ut...

i kollektivet vårt sorterer vi papir, glass, metall, flasker og sånnt.
også har jeg ikke bil

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 08:13   #21
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg må bare skryte av meg selv og si at jeg er veldig flink til å lukke dører (spare på varmen i stuen) og slå av lys i rom som ikke blir brukt. Dette er noe jeg fikk med meg fra Nederland, hvor strøm og gass er kjempe dyrt! (Også liker jeg hverken kattene eller hunden på soverommet mitt... )

Ellers så er jeg ikke så flink til det bio avfall greiene, men det er fordi leiligheten er så knøtt liten at vi ikke har plass til en til bosspose i skapene. (Den MÅ være godt gjømt vekk, ellers så tar kattene og "inspiserer" den.) Men bokser, glass og papir sorterer jeg! *stolt*

Ellers så legger jeg planer til økologisk planteskole drift. Har skrevet et helt fordypningsprosjekt om det.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 09:09   #22
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Vi har også søppelsortering a la Nille & co.....


....og Fedonisten.....den der er ihvertfall familievennlig

Albertine....jeg hører noe forferdelig på nyhetene om dagen....

I dag har jeg tatt med meg en plante til kontoret........for å bedre luften litt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no