Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

LCHF uten melkeprodukter

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-11, 17:23   #1
Bente_me
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
Bente_me er på en erverdig vei

LCHF uten melkeprodukter

Har vært på lavkarbo nå i 1 mnd. Syns det har gått veldig greit. Men de to-tre siste dagene har eg hatt mye vondt i hode og mage. Legger meg med vondt i hode og mage og står opp med enda verre hodepine og mageverk.
Har påvist laktoseintoleranse og fått diagnosen irritabel tarm. Var og å testa meg for melkeprotein allergi, men var ikkje allergisk (Selv om legen sa det ikkje utelukka at eg kunne være allergisk....kjekt!)

Føler eg blir dårligere i magen av mye fløte og rømme, så mistenker litt melkeproteinen. Har lyst å fortsette på lavkarbo, men ser ikkje heilt for meg kossen eg skal få i meg nok fett uten rømme og fløte.
Er det noen som har noen gode tips?

Spiser bacon og egg til frokost, knekkebrød med makrell og majones eller salat med rømmedressing til lunsj, kjøtt med feks brokkolistuing til middag og smoothie med fløte eller lapper e.l lign til kvelsmat. Nøtter og ost som mellommåltid

Alle tips godtas med STORT takk

Bente_me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 17:25   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: LCHF uten melkeprodukter

Scroller du helt nederst på siden ser du at du er langt fra den eneste som ikke skal ha melkeprodukter!
Mange tråder om temaet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 19:25   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF uten melkeprodukter

Jeg har melkeproteinintoleranse, og jeg får fint i meg nok fett uten! Jeg bruker mye smør i maten (tåler fint det bittelille som er av protein i smør, om du ikke tåler det, finnes ghee eller kokosfett (både med og uten smak) som alternativ). Jeg velger ellers fetest mulig kjøttyper -ser etter godt marmorert kjøtt f.eks, jeg lager diverse emuleringsauser (bearnaise og choron), og spiser mye egg. Kokosmelk er en god fettkilde, og i mange tilfeller en god erstatning for meieriprodukter, ellers går det en del avocado og røkt laks.
Om du tåler det, så er det enkelte som kan spise ekte feta (av geitemelk) og ekte mozarella (av bøffelmelk), ettersom proteinet i disse melkeproduktene skiller seg fra de i kumelk, og kroppen klarer å håndtere det. Ikke for alle, men for mange.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 20:40   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF uten melkeprodukter

Jeg er uten gluten, melk, egg, soya, mais og tja mye annet..

Bruker mye kokos, avokado og oljer

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:52   #5
Bente_me
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
Bente_me er på en erverdig vei

Sv: LCHF uten melkeprodukter

Tusen takk for svar. Det er vel bare å hoppe i det og teste det ut. Håper egentli eg tåler melkeprotein og at det bare er magen som skaper seg Men eg håper å finne ut av det
Dåkk bruker ikkje noge av soyaprodukter som erstatning?
Kokosmelk hørres jo greit ut

Bente_me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:56   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av Bente_me, her.

Tusen takk for svar. Det er vel bare å hoppe i det og teste det ut. Håper egentli eg tåler melkeprotein og at det bare er magen som skaper seg Men eg håper å finne ut av det
Dåkk bruker ikkje noge av soyaprodukter som erstatning?
Kokosmelk hørres jo greit ut

Fermentert soya er det masse østrogen i. Det gir meg puppespreng! Det er ikke uten grunn at enkelte munker brukte soya for å holde sexdriften nede. Hold soyainntaket på et så lavt nivå som mulig, er min anbefalning.

Mandelmelk er visst ok. Har ikke kommet så langt som å bruke det. Men det er visst veldig enkelt å lage selv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:05   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF uten melkeprodukter

Jeg er litt soya negativt pga østrogen, goitrogen og fytat nivået så jeg bruker det ikke. Og syns ikek andre heller skal bruke ufermentert/ugjæret soya (altså soya melk, mel o.l.), soya saus i små mengder tenker jeg er ok.

Soya og melk er velidg likt i protein oppbyggning så derfor er det en del som ikke tåler soya når de ikke tåler melkeprotein (meg selv inkludert)

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød uten melkeprodukter? Peppa Gris Bakst 5 25-04-11 19:13
Skaldeman uten melkeprodukter ??? JeanneJ Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-10 14:32
Dip uten melkeprodukter? guro Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 10-11-09 15:39
Ketolyse uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 20 08-01-08 20:59
Uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 3 26-08-07 08:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no