Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lompe til pølse/taco

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-12, 16:35   #1
Randy69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 11
Randy69 er på en erverdig vei

Lompe til pølse/taco

Lompe til pølse/taco
Denne oppskriften er en blanding av flere gode oppskrifter som jeg fant hos flinke lavkarbo folk.. Jeg hadde lyst på noe godt som ikke smaker for mye egg eller ost. Så det ble en blanding av selleri-ost røsti og omlett blanding. Lompene ble passe sprøe, smakte ikke utpreget egg eller ost. Brukte den til 2 saftige pølser som jeg surret rundt med bacon. Oppskriften ga meg 2 lomper på vanlige størrelser.
2 neve raspet selleri
2 neve raspet ost
1 egg
1 ss fløte (for å få litt mer veske)
Bittelitegranne salt og pepper (kan sløyfes)
Bland egg med salt og pepper og fløte. Bland inn ost og selleri, rør rund. Stek havparten i en liten stekepanne (15 cm diameter på bunnen, kjøpt på Nille), på middelsvarme, så snur den. Gjentar det med den andre halvparten av røre. I og med at ovnen sto på med pølsene så jeg har lagt lompene inn i ovnen i ca 5 min. Dette for å få ordentlig sprø, og det fungerte bra. Fikk to lomper som jeg kunne rulle rundt pølsene. Tror at hvis man vil bruke til taco så kan man forme det etter ønske til shell også (legge i en stor kopp til den stivner). Skal forsøke å lage flere og fryse ned til krise situasjoner. Blir da sikkert myk, men noen minutter i ovnen gjør nok susen.

Randy69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizzabunn, pitabrød, pølsebrød/lompe engasjert Oppskrifter 0 10-09-12 23:51
Rakfisklag, uten lompe og flattbrød? trude.lutt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 12-02-12 00:03
Mmm, pølse! MarensLille... Ketolysekuren 11 04-10-10 09:57
Lompe Kristian Mellommåltider 4 05-06-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no