Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tørketrommel

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-09, 22:48   #1
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Tørketrommel

Jeg ønsker meg en tørketrommel, men vet ikke hva slags jeg skal kjøpe...

Noen som har tips om noen som er bra?

Den må tørke slik som man vil den skal tørke, som f.eks. vil man ha det skaptørt, så skal det bli skaptørt, og ikke rått så man likevel må henge det opp.
Det bør også være en grei pris - ikke altfor dyr i alle fall.

Og hva er best av kondens eller utlufting?

Nå er jeg lei av klesstativ i stua...

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-09, 22:52   #2
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Tørketrommel

Vet ikke om jeg har noen spesiell å anbefale, men jeg ville iallefall ha kjøpt meg en kondenstørketrommel. Jeg har det nå og de fungerer utmerket her. Har egentlig det meste av klær jeg vasker i tørketrommelen jeg selv om det står at det ikke skal dit. Aldri mer stiv dongri!!!
Se etter en tørketrommel du kan velge tørketemp på! Da kan du tørke klærne på den tempen klærne tåler å bli vasket!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 11:28   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tørketrommel

Jeg ville aldri kjøpt meg k0ndenstr0mmel, med mindre jeg hadde veldig g0d råd 0g driter i miljøet, f0r den bruker altså d0bbelt så mye strøm s0m utluftningstr0mmel 0g er s0m regel 0gså dyrere.
Vi har en fra arist0n 0g den er super, men det finnes n0k mange andre g0de merker 0g jeg har ikke prøvd så mange andre merker..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:28   #4
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Tørketrommel

Takk for svar

Vi hadde engang en kombinert vaskemaskin og tørketrommel som vi fikk av en bekjent. Den tørket ikke tørt, og vi hadde den heller ikke så lenge før hele saken brant!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:40   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tørketrommel

K0mbimaskiner er 0fte lite lurt ja.

Kanskje vente til januarsalget 0g se hva du finner da? Det kan 0gså være lurt å se på sidene til feks elkjøp 0g se på hva 0ppgitt strømf0rbruk er.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 18:48   #6
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg ville aldri kjøpt meg k0ndenstr0mmel, med mindre jeg hadde veldig g0d råd 0g driter i miljøet, f0r den bruker altså d0bbelt så mye strøm s0m utluftningstr0mmel 0g er s0m regel 0gså dyrere.
Vi har en fra arist0n 0g den er super, men det finnes n0k mange andre g0de merker 0g jeg har ikke prøvd så mange andre merker..

Vi har kondenstrommel, og det er ikke mer miljøskadelig. Varmen kan du jo nyte godt av. Åpner du døren til til vaskerommet/badet der trommelen står siger jo varmen rundt i huset. Det gjør igjen at luftfuktigheten ikke blir så lav, dette speselt under fyringsperioden

Det fins også kondenstromler i dag som har varmepumpeteknologi, og den bruker mindre strøm.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 19:56   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Vi har kondenstrommel, og det er ikke mer miljøskadelig. Varmen kan du jo nyte godt av. Åpner du døren til til vaskerommet/badet der trommelen står siger jo varmen rundt i huset. Det gjør igjen at luftfuktigheten ikke blir så lav, dette speselt under fyringsperioden

Det fins også kondenstromler i dag som har varmepumpeteknologi, og den bruker mindre strøm.

Nå er det 3 år siden vi kjøpten tørketr0mmel, men den gangen brukte abs0lutt alle k0ndenstr0mlene d0bbelt så mye strøm s0m utluftningstr0mlene 0g f0r 0ss er det viktig å spare strøm, siden N0rge faktisk imp0terer strøm. I tillegg til at tørketiden var en del lengere på k0ndenstr0mlene.
Jeg sier IKKE at man er et miljøsvin ved å bruke k0ndenstr0mmel, men at det kan være lurt å tenke på strømf0rbruket 0g velge en tr0mmel s0m bruker mindre strøm.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 20:03   #8
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Tørketrommel

Her varmer også tørketrommelen opp huset vi bruker nesten ikke strøm på oppvarming i det hele tatt..

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 20:45   #9
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Tørketrommel

En utluftingstrommel suger varm luft ut av huset, og ny kald luft kommer inn og må varmes opp, i motsentning til en kondenstrommel som varmer lufta i rommet.

Med god vaskemaskin med f.eks 1600 omdreininger er det ikke lenge trommelen må gå.....min man er en hund etter å spare strøm.
Han hadde ikke gått med på å kjøpe utluftingstrommel.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:06   #10
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Tørketrommel

Takk for flere svar
Jeg må nok prøve meg på januarsalg ja

Det er3 ting som spiller en stor rolle for oss - ikke for høy pris, ikke altfor høyt strømforbruk, og at den tørker som den skal.

Må nok studere litt mer

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-09, 00:23   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Må nok studere litt mer

Forsøk å google test tørketrommel/tørketromler eller lignende. TV2 hjelper deg, Dinside.no og lignende tester ofte slike ting så det ligger helt sikkert noe på nett en plass.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 12:38   #12
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tørketrommel

Heisann!
Jeg jobber på en elektrokjede og har litt erfaring med hvitevare avdelingen

-Hvis du har en familie som vasker mye klær anbefaler jeg kapasietet på over 6 kg. Ellers kan du tørke og tørke i evigheter.

-Vær obs på at mange tørketromler under 5000kr ruster! Husk å spørre selgeren om dette. Er det tilfellet, må man være veldig forsiktig med klær som har knapper og glidelåser...

-Ta også en titt inni tørketrommelen, se om at "veggen" inderst roterer sammen med selve trommelen når den er på! Hvis den ikke gjør det, kan klær veldig lett sette seg fast imellom bakveggen og trommelen, og da rives klærene i stykker...

-Sjekk at vanntanken på tørketrommelen er montert oppe, og ikke nede. Da kan den kobles til avløp, og du slipper å tenke på å tømme den selv. Kjøper du en som må tømmes selv og glemmer det, stopper gjerne hele maskinen opp under tørking. Dette gjelder kun kondenstørketrommel. Det er det mest vanlige med mest utvalg, men med avtrekk sparer man gjerne litt mer strøm, og disse maskinene er gjerne billigere. Viktig at den monteres riktig, ellers blir det dårlig tørking.

- Kjøp en med LCD display! Er selvfølgelig ingen nødvendighet, men bare luksus! Har du display er den så sykt mye lettere å ha med å gjøre, mye mer oversiktlig.. Jeg bor i hybel og har en gammel kombimaskin (som ikke anbefales!), har hatt den i over ett år og sitter enda og tyder/tolker de 40 symbolene på greia.

-Ikke vær redd for å se på produktet i butikken, kjenn på knappene, prøv deg på programmene, kjenn på døra om den er solid osv osv. Du merker raskt kvalitet fra de aller billigste til de litt dyrere.

-Når du ser på tromler på 5000kr klassen eller mer er det OFTE mulighet for å prute litt på prisen

Her er en maskin vi gjerne anbefaler i vår butikk:
Hotpoint Ariston - TCDG51BSK
bilde:Hotpoint Ariston

7.5kg kapasitet, 1600 omdreininger (om jeg husker rett!), fantastisk oversiktlig display, med mulighet for å koble til avløp Vi har fått tilbakemelding om at denne maskinen er en av dem med minst reklamasjonsproblemer, og de fleste kunder blir storfornøyde! Litt ukjent merke for nå, men de vokser! over 40% av husholdninger i Storbritannia har en Hotpoint maskin. Det er mye det

Nå i julen ligger denne maskinen på ca 5500kr om jeg husker rett. Ikke se bort i fra at den går ned i pris i januar, og du har gode muligheter til å forhandle deg til en lavere pris enn dette!

Håper dette var noe til hjelp Der er selvfølgelig mange andre bra tørketromler enn den jeg nevnte, bare greit å ha noe å titte på!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 13:03   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tørketrommel

woop di doo, haha jeg er teit. Glem det jeg sa om 1600 omdreininger, for det gjelder jo bare vaskemaskiner! ;p Haha, kunne ikke forstå hvorfor omdreininger ikke var nevt liksom.. huff!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 00:10   #14
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Tørketrommel

Tusen takk Scartz! Her var det jo masse med informasjon som jeg ikke ante noe om... Dette må studeres nøye

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no