Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett vs Protein

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-07, 10:07   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Fett vs Protein

Hei!
Jeg har gått på et lavkarboliv med liv og lyst, og det er heldigvis lettere enn jeg trodde . Men mitt største problem hittil er proteinmengde i forhold til fett. Fordi når jeg spiser f.eks rene kjøttprodukter går fettmengden opp litt, mens jeg da blir sittende med for høyt proteininntak. Hvordan klarer dere å holde forholdsmengden riktig? Spiser dere smør eller drikker olje eller noe sånt ?
Jeg er som sagt nybegynner her, så kan hende spørsmålet mitt virker litt dumt, men håper på en god forklaring.

Klarer å holde karbomengden lav, så har heldigvis ikke noe problem med det. Er skikkelig motivert

Takk for de svar jeg måtte få.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 10:55   #2
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Fett vs Protein

Fett er relativt lett å få i seg. Feks tok jeg en proteinshake med fløte i går. Det var vel rundt 30-40g protein og 40-50 g fett

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:14   #3
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Fett vs Protein

Olje på salaten eller seterrømme til kan være et tips. Enig i at det ikke er så enkelt i starten.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:32   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fett vs Protein

Saus te maten; fløtesaus, bernais, hollandais, smørsaus etc....

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:38   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fett vs Protein

Udos Choise feks til kosttilskudd (og cocosa), begge disse, samt oljer er ok å ha i smoothie. Steke maten i godt smør, ha smør på skiver og knekkebrød om du spiser det, ha olje over maten når den er ferdig tilberedt. Bruke fløte og rømme i maten. Mulighetene er mange.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:41   #6
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fett vs Protein

Feite kjøttstykker og feite sauser, og rømme på salaten!

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:41   #7
Fluffy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 58
Innlegg: 9
Fluffy er på en erverdig vei

Sv: Fett vs Protein

Krydderost smeltet over kjøtt smaker nydelig, det samme gjør kryddersmør. Bruker majones som dipp til grønnsaker. Lager eggsalat og tunfisk salat bestående av egg eller tunfisk, purre og majones. Smaker kjempegodt bladet med issalat og tomat! Spis fete oster som babybel. Spiser også krydderost eller hvitløksost på agurk skiver. Nesten som ost og kjeks.. hehe, men alvorligtalt.. det smaker jo godt da!

Lykke til...

__________________
Fluffy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 21:48   #8
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Smører på ...

Jeg smører tjukt på med kokosfett på omtrent alt mulig. Kokosfett merkes ganske lite, sånn unntatt på methetsfølelsen. Unntaket for når jeg hiver på kokosfett er når jeg har tilgang på godt smør. Vet ikke om du spiser grøt (jeg tror ekte rømmegrøt om ikke annet kommer innenfor rubrikken lavkarbo), men tar du på godt med godt smør vil du ikke savne sukkeret.

Egentlig litt forbauset over at du synes det er vanskelig å få nok fett i forhold til protein; jeg har det motsatte problemet.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 10:29
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 14:37
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 01:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no