Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fett vs Protein

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-07, 10:07   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Fett vs Protein

Hei!
Jeg har gått på et lavkarboliv med liv og lyst, og det er heldigvis lettere enn jeg trodde . Men mitt største problem hittil er proteinmengde i forhold til fett. Fordi når jeg spiser f.eks rene kjøttprodukter går fettmengden opp litt, mens jeg da blir sittende med for høyt proteininntak. Hvordan klarer dere å holde forholdsmengden riktig? Spiser dere smør eller drikker olje eller noe sånt ?
Jeg er som sagt nybegynner her, så kan hende spørsmålet mitt virker litt dumt, men håper på en god forklaring.

Klarer å holde karbomengden lav, så har heldigvis ikke noe problem med det. Er skikkelig motivert

Takk for de svar jeg måtte få.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 10:55   #2
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Fett vs Protein

Fett er relativt lett å få i seg. Feks tok jeg en proteinshake med fløte i går. Det var vel rundt 30-40g protein og 40-50 g fett

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:14   #3
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Fett vs Protein

Olje på salaten eller seterrømme til kan være et tips. Enig i at det ikke er så enkelt i starten.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 12:32   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::