Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-08, 11:46   #101
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Takk for gode tips!
Min favoritt til nå er definitivt madarin og ananas kremost.
Man kan lage lavkarbo eggekrem, ikke sant? Jeg tenker eggekrem "rørt" i en spiral i disse etter halve steketiden.. wienerbrød/skolebrød... Hva tycks og tror?

Her er forresten noen bilder. med og uten sesamfrø (legg merke til hvor flat det siste er! Også hjemmelaget greasy, høyere-en-man-kan-spise-hamburger! (den var god, men jeg er kanskje ikke like flink til å dandere som mat-fotografer)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg iphone 036.jpg (397,5 KB, 133 visninger)
Filtype: jpg iphone 038.jpg (495,3 KB, 147 visninger)
Filtype: jpg iphone 090.jpg (410,0 KB, 216 visninger)
__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 12:51   #102
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Åååh - kan jeg få en slik burger?

Morgen , forresten.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 14:26   #103
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det er også veldg viktig og ikke blande det for mye. Bland forsiktig med en slikkepott. Du skal blande rundt 4-5 ganger, liksom. Heller for lite enn for mye! Den siste rundingen jeg legger på plata blir gjerne litt flatere, fordi jeg ikke blander "godt nok". Men de er best luftige, så da tåler jeg èn flat en

Ahhh, der er nok feilen ja. Jeg har brukt miksmaster!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 14:33   #104
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

med eggekrem, ja! Gerd har oppskrift på det til nøttebunn med eggekrem- oppskriften sin! Der er god!!!!!

Men hvorfor fordeler du ikke den våte slumpen så vidt på toppen av de andre? Det går bra for meg...

har fått dilla på Vannbakkelsoopsie jeg da, men den wienerbrødideen din skal jeg forfølge!

Ellers har jeg en plan om å prøve å lage foccacia av den...en dag...i morgen kanskje?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:04   #105
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

oopsies i ovnene:gledeseg:

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:09   #106
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

Samme her....veldig spent

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:38   #107
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

urk...ser fine ut...smakte noe av det som lå igjen p brettet etter at jeg hadde tatt dem av; ikke godt...this better be good med pålegg!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 19:39   #108
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Menne..når de er nystekte...skal de egentlig være tørre helt gjennom? Lurer på om jeg har laget de litt for store i forhold til steketiden på 25 minutter. Tok de ut da de var begynt å bli gylne, men ser Areola sine er mye mørkere enn mine... hmmmm...

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 21:33   #109
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

Mine var litt fuktige inni. Vet ikke om jeg likte dem eller ikke...litt kjedelige kanskje. Men jeg spiste opp alle sammen. Mett jaaa.
2 med majones, skinke og ost. Resten med lettsyltetøy. Sånn passe godt. Men jeg var sulten, så alt gikk med

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 15:18   #110
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Jeg laget en porsjon nå med halvt om halvt hvitløksost og cottage cheese, pluss litt hakket purre... Nammenam!

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:35   #111
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Og så lagde jeg småpizzaer av dem til middag. Perfekt dagen derpå mat!!!

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 10:38   #112
Liidama
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 21
Liidama er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Disse var jo steingoe!!!!! Lagde i går og skal lage i dag også tror jeg. Gleder meg til å prøve ut nye smaker. Jeg lagde noen rett på langpanna (som beskrevet i oppskriften) og noen i muffinsformer. De i muffinsformene så helt fantastiske ut helt til jeg åpnet døra for å ta dem ut, da falt de helt sammen. Kanskje det går bedre med litt mer smøring. Skal prøve det. De var gode alikevel. Med ost. Nam.

Noen som vet hvordan disse fungerer rett i vaffeljernet eller direkte på lappe takke? Jeg har ingen av delene ennå så jeg kan ikke prøve, men ønsker meg vaffeljern viss noen har god erfaring med dette.

Liidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, med egne tilpassninger Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 11:33   #113
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Det hjalp seg når jeg vendte eggeplommene og osten i forsiktig! Disse skla jeg bake i kveld, så jeg har til i morgen

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 21:17   #114
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Moser dere philadelpa'en? Jeg moste alt sammen, og resultatet ble veldig "eggedosis" aktig. Men kanskje de blir bedre når de stekes... står i ovnen nå! Tenkte å lage meg hamburger :P

Jeg har lest feil, og tok oppi 1,8 ts bakepulver istedet for 1/8!! Håper det ikke ødelegger smaken :O Men pokker som de har hevet seg til nå! ;P

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:12   #115
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

mine ble ikke sprø i det hele tatt... Minner veldig om hamburgerbrødet fra mcdonalds, men den som er under burgeren! :P samme konsistens...

Og jeg piska eggehvitene helt stive... merkelig :/

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:22   #116
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

Samme her...ble bløt i midten. Men jeg har tenkt å prøve igjen da, gir ikke opp så lett. Da tenkte jeg å bruke urte/krydder-smøreost. får jo bare prøve meg fram. Kanskje det blir bra

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:29   #117
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Hehe, ja de ble også myke i midten... Men jeg prøver igjen, har andre ladning i ovnen, og disse var mye fastere! (brukte mer philadelpia i, og pisket eggehvitene extra godt). Så jeg håper at disse bler mer crispy!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:32   #118
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Mine har aldri blitt veldig crispy.. Ikke rett ut av ovnen ihvertfall.. la de tørke på kjøkkenbenken over natta, kanskje?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:36   #119
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

Aha..!! Det er trikset kanskje ja..Da bør de kanskje også ganske fort over på rist i fra ovnen også, ikke bli på bakeplata, og så stå framme en stund og "tørke" seg.
Det skal jeg gjøre neste gang. Skal jeg kanskje prøve med 150 gr. smøreost, ble de fastere da scartz?

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 22:45   #120
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

jeg brukte 140-150 g philadelphia, og da ble de fastere! De trenger 15 min til i ovnen, men foreløbi ser de ganske like ut som bildene!

Mener å ha lest i denne tråden en plass at de skal bli litt sprøe...
Den første ladningen min ble kjempemyke, akkuratt som vafler lissom

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 00:13   #121
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Gode uansett, spør dere meg !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 00:19   #122
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Den siste ladningen ble bedre, men fortsatt ikke litt sprøe...

Men ja, veldig gode! De skal jeg lage masse av frammover !

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 11:10   #123
Liidama
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 21
Liidama er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Tror ikke det er meningen at de skal bli sprøe nei. Mine har iallefall ikke blitt det. De blir myke, men veldig gode. Jeg legger dem over på rist med en gang så de ikke blir bløte/soggy, men forblir luftige. Jeg synes orginalen var så god at jeg ikke har klart å begynne å eksperimentere ennå. Jeg hadde opsies til middag og kvelds i går og frokost og snacks i dag. med pålegg. Nam.

Liidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, med egne tilpassninger Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 13:58   #124
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Hehe, ok, men da er nok mine blitt som de skal. Men de er litt myke inni, akkuratt som om de ikke er helt gjennomstekt, noen andre som har opplevd det? Jeg har de inni 30 min, om ikke mer.
Jeg tenkte å hive på remulade, løk og roastbiff!! nam nam
Igår lagte jeg hamburger, og brukte dem som hamburger brød. Funka dødsbra!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:10   #125
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

Genial oppfinnelse det her, laget oopsie roll to ganger nå, og de går som varmt hvetebrød (fyyy) og jeg blir METT!!
Samboern syntes og det smakte godt, mens barna var litt mer tilbakeholdne.

Nå skal jeg straks på butikken og handle inn mer egg, og kremost så jeg kan lage mer..

Første ladningen jeg laget brukte jeg mager baconost, siden det var det jeg hadde tilgjengelig... litt sånn så som så smak, men absolutt greie nok..
Andre ladning lagde jeg med naturell kremost, og de smakte absolutt bedre.
Skal lage med krydderost idag, og kanskje en ladning med philadelphia.. får se..
Jeg lar de forresten bare stå på kjøkkenbenken, og konsistensen er upåklagelig samme når tid jeg spiser de etter steking.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no