Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Laks i fløte (med bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-10, 22:50   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Laks i fløte (med bilder)





I dag hadde jeg virkelig lyst på fisk og fikk kjøpt fire flotte laksestykker , skinn og beinfri. Opprinnelige plan var grillen, men kom plutselig på en tilberedingsmåte jeg ikke har brukt en stund, nemlig koke laksen i fløte.

Utolig enkelt og utrolig godt.

1 boks med fløte helles i en gryte og gis et oppkok, laksefiletene legges i og godt fiskekrydder drysses på. Det hele småkoker til laksen er gjennomkokt. Jeg pleier snu fisken etter en stund og la det putre videre.



I dag ble laksen servert med en grønnsakblanding av brekkbønner, sopp, tomat, løk og noen få babygulterøtter



Enkelt raskt og ikke minst godt. Jeg tror jeg begynner miste grepet her -Idag glemte jeg ta bilde da maten var ferdig og på tallerkenen.....................

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:59   #2
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laks i fløte (med bilder)

Hørtes godt ut *skrive opp i oppskriftsboka*. Steker du grønnsakene med noe spesielt? Eller er det bare saften fra tomaten som gjør at de ser så sausete og god ut de grønnsakene?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 23:00   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Laks i fløte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Makronella, her.





I dag hadde jeg virkelig lyst på fisk og fikk kjøpt fire flotte laksestykker , skinn og beinfri. Opprinnelige plan var grillen, men kom plutselig på en tilberedingsmåte jeg ikke har brukt en stund, nemlig koke laksen i fløte.

Utolig enkelt og utrolig godt.

1 boks med fløte helles i en gryte og gis et oppkok, laksefiletene legges i og godt fiskekrydder drysses på. Det hele småkoker til laksen er gjennomkokt. Jeg pleier snu fisken etter en stund og la det putre videre.



I dag ble laksen servert med en grønnsakblanding av brekkbønner, sopp, tomat, løk og noen få babygulterøtter



Enkelt raskt og ikke minst godt. Jeg tror jeg begynner miste grepet her -Idag glemte jeg ta bilde da maten var ferdig og på tallerkenen.....................


Ser herrlig ut! Nå er jeg mer tilhenger av rømme i stedet for fløte, men oppskrifta blir jo ellers den samme! Så i morgen blir det laks i rømme!
Takk for oppskrift!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 15:18   #4
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laks i fløte (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Hørtes godt ut *skrive opp i oppskriftsboka*. Steker du grønnsakene med noe spesielt? Eller er det bare saften fra tomaten som gjør at de ser så sausete og god ut de grønnsakene?


Det er nok saften av tomatene som gjorde den så sausete, kan og ha oppi en liten skvett rømme eller fløte.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 12:22   #5
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laks i fløte (med bilder)

Jeg lagde dette i går, bare at jeg brukte rømme i stedet for fløte. Stekte først en god del sopp, før jeg hadde over en boks rømme og bittelitt soyasaus (for smakens skyld). Woket grønnsakene (cherrytomat, brokkoli, paprika og sopp) så de ble sausete og hadde over omlag 2 ss fløte. Det ble strålende godt. Kjæresten åt seg nesten fordervet og ønsket seg dette igjen. Takk for fin oppskrift. Noen ganger er det enkleste det beste

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
laks i ovn magdalena Middag 4 05-10-11 10:14
Torsk og laks i form -med grønnsaker (bilder) Makronella Middag 1 14-06-10 09:04
Laks- og scampisuppe Gerd Middag 1 07-03-10 18:29
Ny vri på laks Adriane Middag 3 16-10-08 11:21
Laks i ovn Aadi Middag 0 23-02-06 00:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no