Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere nye?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-09, 22:43   #1
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Flere nye?

Hei hei
Da har jeg brukt litt tid på å sette meg litt inn i dette med ketolyse, har kjøpt bok og vitaminer, lest litt her og boka, pluss hørt masse positivt fra venner, og gleder meg til å starte på dette neste uke
Har ca 20 kg jeg vil ned MINST, helst 25-kanskje 30, så må vel sette meg noen delmål. Kanskje jeg rekker å gå ned litt før jul og??
Flere nye her som har starta ca nå/ skal starte som vil slenge seg på med meg ?? "jo flere vi er sammen".. Greit å utveksle litt tips og oppturer/nedturer..
Forstått det sånn at det er best å holde seg unna alt av søtstoff og forsiktig med meieriprodukter/nøtter/brøderstatninger den første tiden også prøve seg fram. Har og handlet cocosa da jeg er redd jeg kanskje får vanskeligheter med å få i meg nok fett.. Men vi får se. Skal notere alt jeg spiser og prøve så godt jeg kan
Wish me luck alle dere drevne "ketolysere" hehe
Og dere nye og seff...
Ble langt dette men...

akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 09:36   #2
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: flere nye??

God morgen og velkommen!

Jeg har vært på kuren i tre uker, men føler meg veldig ny i dette. Syns det er en flott måte å leve på. men jeg har ikke hatt mye nedgang enda.
Flott om vi kan backe hverandre!

Lykke til€€

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 09:50   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: flere nye??

Velkommen!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 10:10   #4
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: flere nye??

hei velkommen .
jeg starta for 5 uker siden, og dette går supert! men jeg er et svakt menneske, så jeg må "avsøte" meg igjen.. søtsug til tusen :Sså jeg har laga meg "lovlige" søte ting, for å dempe d, mendet går jo ikke i lengden det! så her blir d to tøffe uker kan følge deg litt, siden vi blir går gjennom samme fasen med avsøting :P
Lykke til!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:37   #5
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Sv: flere nye??

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

hei velkommen .
jeg starta for 5 uker siden, og dette går supert! men jeg er et svakt menneske, så jeg må "avsøte" meg igjen.. søtsug til tusen :Sså jeg har laga meg "lovlige" søte ting, for å dempe d, mendet går jo ikke i lengden det! så her blir d to tøffe uker kan følge deg litt, siden vi blir går gjennom samme fasen med avsøting :P
Lykke til!

høres bra ut er egentlig en søtmons jeg og, så kampen mot sukkeret blir hard, hehe Men den skal vi vinne. Skal starte å venne meg på te uten sukker av noe som helst slag nå i første omgang, er jo høst og da drikker vi som regel litt te... MEN er det noe te man ikke skal drikke??? Er det karb i te?? Jeg elsker grønn te med eple, er det "lov"????

akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 11:58   #6
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

jeg harden store eska te fra helsekost! masse forskjelligefruktte, kjempegode uten søtning! ganskesikker på at d er lov

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:31   #7
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

hei.. jeg er helt ny på dette her..Begynner i morgen
jeg går ikke på noe spesiell kur, bare lav karbo generelt.. vet ikke om det er så lurt men har lest så mye om de forskjellige kurene at jeg blir helt koko... så jeg starter opp å skal prøve å holde meg til 20 karber om dagen.. så får vi se hvordan det går.. har baka knekkebrød i kveld så nå er jeg klar til å starte morgendagen hehe.. er vel helst frukosten jeg sliter mest med, klarer ikke salat eller egg hver dag .. men de knekkebrøda var faktisk helt spiselige

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:49   #8
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere nye?

Opprinnelig lagt inn av ikita, her.

hei.. jeg er helt ny på dette her..Begynner i morgen
jeg går ikke på noe spesiell kur, bare lav karbo generelt.. vet ikke om det er så lurt men har lest så mye om de forskjellige kurene at jeg blir helt koko... så jeg starter opp å skal prøve å holde meg til 20 karber om dagen.. så får vi se hvordan det går.. har baka knekkebrød i kveld så nå er jeg klar til å starte morgendagen hehe.. er vel helst frukosten jeg sliter mest med, klarer ikke salat eller egg hver dag .. men de knekkebrøda var faktisk helt spiselige

Jeg gjorde som deg, gikk ned ved å gå min egen veg. "Egenkomponert" som man sier det her inne
Leste mye, både i ukeblader, bøker og på nettet. Gikk ned nesten 60 kilo, og er kjempefornøyd med det jeg klarte. For meg var det nok den "riktige" veien å gå, jeg var ikke "låst" til antall karbo eller kalorier. Jeg veide meg ofte og lærte kroppen å kjenne så godt at jeg etterhvert visste hva jeg kunne, og hva jeg ikke kunne spise.

LYKKE TIL på veien nedover!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 00:14   #9
Lisbeth Falling
Juniormedlem
 
Lisbeth Falling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 31
Lisbeth Falling er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

Jeg har nå levd på lavkarbo-kost i ca to uker og trives kjempebra! Dette skal bli min nye livsstil. Ser det er flere som sliter med kjedelig frokost og fortsatt tenker mye på brød/knekkebrød. Jeg har jobbet mye med psyken min for å omstille tankene rundt hva et måltid skal inneholde.

Her er noen forslag til frokost:
Rekekabaret (reker, fiskepudding, grønne selskapserter) med majones.

Ostebit skinke (nesten en hel pakke) og tomat

Kyllinglår med en "waldorfsalat" (selleristang, små cherrytomater, valnøtter - dressing fløte og majones)

Dette var bare noen forslag, men søk på lavkarbo - det kommer opp mange spennende forslag til retter

Lykke til!

Lisbeth Falling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 00:26   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere nye?

Hei,
På lavkarbo så behøver man ikke tenkte tradisjonell frokost, det er mange her inne som spiser middagsrester.
Husk oppskriftsforumet som dere finner her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45

Frokost inspirasjon: Hva har du spist til frokost i dag, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494

En ide for ikke å gå matleie er å lage en liste over ulike oppskrifter som man kan variere med.

Ellers så var det en her i fjor som samlet mange av oppskriftene inne på forumet i et dokument og det finner dere her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 00:27   #11
galbi
Medlem
 
galbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 81
galbi er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

hei
jeg er også ny,1 uke i morgen faktisk. går veldig bra og er kjempefornøyd med å følge ketolyse koser meg med maten,og har det bra med meg selv

velkommen og lykke til

galbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:53   #12
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

da er jeg i gang, spent på om jeg får utslag på stxene fort Ble bare egg og bacon te frokost, og te med cocosa nettopp vart faktisk ikke så ille
har veid meg men ikke målt, har ikke målband fant jeg ut..
Må vel ordne meg en sånn ticker jeg også ser jeg

akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 12:29   #13
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

Opprinnelig lagt inn av akakula, her.

da er jeg i gang, spent på om jeg får utslag på stxene fort Ble bare egg og bacon te frokost, og te med cocosa nettopp vart faktisk ikke så ille
har veid meg men ikke målt, har ikke målband fant jeg ut..
Må vel ordne meg en sånn ticker jeg også ser jeg


Tenkte jeg skulle tipse deg om at Europris-butikkene selger målbånd til 10 kroner. De henger der de har garn og strikkepinner.
Vil også ønske deg lykke til!

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 12:47   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Flere nye?

Opprinnelig lagt inn av akakula, her.

Flere nye her som har starta ca nå/ skal starte som vil slenge seg på med meg ?? ;) "jo flere vi er sammen".. Greit å utveksle litt tips og oppturer/nedturer..:rolleyes::p

Begynner første oktober, så er nesten helt med :)

I den anledning skal jeg innom fastlegen for en sjekk så jeg har noe å sammenligne med etter 1-2 måneder med kostindusert ketose. Er det noen av dere durkdrevne forumgjengangere som vet hvilke(blod)prøver som er interessante (og som vanligvis ikke tas) som jeg bør be om å få utført?

Lykke til alle dere som starter "nå" :)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:42   #15
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Flere nye?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Begynner første oktober, så er nesten helt med

I den anledning skal jeg innom fastlegen for en sjekk så jeg har noe å sammenligne med etter 1-2 måneder med kostindusert ketose. Er det noen av dere durkdrevne forumgjengangere som vet hvilke(blod)prøver som er interessante (og som vanligvis ikke tas) som jeg bør be om å få utført?

Lykke til alle dere som starter "nå"

genialt bilde

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:55   #16
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Flere nye?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Er det noen av dere durkdrevne forumgjengangere som vet hvilke(blod)prøver som er interessante (og som vanligvis ikke tas) som jeg bør be om å få utført?

For å svare på mitt eget spørsmål så anbefaler Torkil følgende i boken:
* full helsesjekk m kolesterolsjekk før kuren (både LDL & HDL) - gjentas etter 6-8 uker og deretter hver sjette måned såvidt jeg leser det (s. 75 & 77)
* sjekk av nyre/leverfunksjon etter tre måneder (s. 77)

Jeg tror jeg gjør som dr. Andersen foreslår, siden resten av boken er frustrerende logisk når man bare tenker over alt man har lært om mat oppigjennom... :)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 01:54   #17
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Flere nye?

Jeg er relativt ny, jeg begynte første uke av september. Jeg er litt semi-ketolyser, dvs at jeg spiser ca 20 karber om dagen fra grønnsaker, nøttemuffins og meieriprodukter og er i ketose, men jeg orker ikke være fantatisk med telling og veiing. Jeg har slanket meg mye før og ønsker å gjøre det med mindre stress enn tidligere. Vekten vet jeg ikke om har rikket seg siden jeg begynte, trolig ikke for buksene er like stramme og målene like - men jeg føler meg mye bedre. Alt søtsug er borte og jeg føler meg mye roligere.

Jeg bør nok gå ned ca 20 kilo - litt avhengig av hvor mye jeg faktisk har lagt på meg i sommer. Hehe... målet er å ha gjort det til mai neste år, så den første tiden nå skal jeg bruke på å bli ordentlig fortrolig med lavkarbokonseptet og venne kroppen til ketosefølelsen.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 07:00   #18
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Flere nye?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg er relativt ny, jeg begynte første uke av september. Jeg er litt semi-ketolyser, dvs at jeg spiser ca 20 karber om dagen fra grønnsaker, nøttemuffins og meieriprodukter og er i ketose, men jeg orker ikke være fantatisk med telling og veiing. Jeg har slanket meg mye før og ønsker å gjøre det med mindre stress enn tidligere. Vekten vet jeg ikke om har rikket seg siden jeg begynte, trolig ikke for buksene er like stramme og målene like - men jeg føler meg mye bedre. Alt søtsug er borte og jeg føler meg mye roligere.

Jeg bør nok gå ned ca 20 kilo - litt avhengig av hvor mye jeg faktisk har lagt på meg i sommer. Hehe... målet er å ha gjort det til mai neste år, så den første tiden nå skal jeg bruke på å bli ordentlig fortrolig med lavkarbokonseptet og venne kroppen til ketosefølelsen.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 13:32   #19
akakula
Juniormedlem
 
akakula sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: midten
Innlegg: 27
akakula er på en erverdig vei

Sv: Flere nye?

oi oi, minus 1 kg døgn 1 i ketose, minus 1 kg døgn 2 det gikk fort...! Sikkert mye vann da men... pangstart ja

akakula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere? Peach Blodtypedietten 5 30-08-11 19:41
Flere spm Anti Ketolysekuren 6 10-12-07 11:31
Flere spørsmål... ellenmaria Atkins kosthold 5 24-07-06 13:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no