Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

November-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-09, 11:32   #1
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei
Talking

November-startere

Hei alle sammen.
Er ny her inne og starter på ketolysekuren så snart pakken min kommer. Kjøpte boken for seg og trodde det var nok, men har nå vært inne og kjøpt det man trenger på ketolyse nettsiden.

Jeg er en jente på snart 30 år som har slitt med vekten i over 10 år. Jeg er overvektig, men blir ikke oppfattet slik av mange. Veide meg i går og vekten viste 90 kg. Greia er at etter at jeg hadde en mageoperasjon for å fjerne litt ekstra hud har fettet lagt seg jevnt på kroppen isteden for bare magen så til tross for mine 90 kg ser man det ikke så godt lengre.
Uansett skal jeg ned 25 kg og denne gangen har jeg håpet. Jeg bare skal ned. ikke søren om jeg skal feire enda en bursdag som "overvektig"
Og min neste bursdag er jo en stor en. 30 år...hehe..

Håper at jeg treffer mange hyggelige mennesker her inne og kan lese meg frem til mange gode råd.

Mvh
Linda Kristin

Veieoversikt november klubben

Mandag:

Linda Kristin
Startvekt: 90 kg
03. november 09: 88.0 kg
09. november 09: 86.0 kg
16. november 09: 85.2 kg
23. november 09: 84.7 kg
30. november 09: 83.5 kg (M)
07. desember 09: 83.0 kg
14. desember 09: 83,5 kg

Totalt: - 6.5 kg


Chess79
Startvekt:
09.11.09- 86.3 kg
16.11.09- 85.1 kg
23.11.09- 82.6 kg
30.11.09- 82.2 kg
07.12.09- 81.3 kg

Totalt: - 5.0 kg


Fumle
Startvekt:
23.11.09- 115.0 kg
30.11.09- 110.3 kg
07.12.09- 109.1 kg

Totalt: - 5.9 kg


danku01
Startvekt:
09.11.09: 107.7
30.11.09: 103.4

Totalt: -4.3 kg


Onsdag:

Mettek
Startvekt:
18.11.09: 97.7 kg
25.11.09: 96.6 kg
02.12.09: 94.2 kg
09.12.09: 93.0 kg

Totalt: - 4.7 kg




pleiadane
startvekt: 94.8 kg(for en stund siden)
25.11.09: 93.1 kg
26.11.09: 92.8 kg
02.12.09: 92.6 kg
09.12.09: 92.6 kg

Totalt: - 2.2 kg


Sist redigert av Linda Kristin : 14-12-09 kl 10:16. Årsak: oppdatert veietråd
Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 11:36   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: November startere

Velkommen hit og lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 13:10   #3
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Tusen takk. Skal bli spennende detta her.

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:43   #4
Inger33
Medlem
 
Inger33 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 78
Inger33 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Velkommen hit

__________________




Inger33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:41   #5
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Der var tåden din ja..
Vi klarer dette sammen, det er jeg sikker på!!
Skal ned ca 10 kg jeg og det er bare å sette igang!!

prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:54   #6
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Jepp, jepp. Har handlet mye god og fet mat de siste dagene. Elsker ost så i den avdelingen fant jeg masse.
Hva har dere andre handlet inn for noe?

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 23:12   #7
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Har kjøpt en del kjøtt og noe grønnsaker (squash og auberginer) Skal lage noe mat jeg kan fryse ned og ta opp når jeg trenger det.
Av erfaring er det når man er sulten og ikke helt vet hva man skal spise farene for sprekk er størst. Så derfor skal jeg i første omgang lage noen porsjoner av dette:
Steker kjøttdeig, litt aubergine, squash og løk pluss en god del sopp. kryddrer med salt og pepper og har i en del olje og litt tomatpurre og krydder etter smak.

Godt å ha på luringa når man ikke helt vet hva man skal ordne til middag. Ellers har jeg handlet en del egg, det kan jo brukes til så mangt

__________________


prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 09:50   #8
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Velkommen hit! Lykke til det går nok fint.

__________________
Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 14:20   #9
Joranna
Juniormedlem
 
Joranna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 46
Innlegg: 35
Joranna er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei
Slenger meg med har jeg og. Har vært borte fra lavkarbo en stund nå, og det merkes opp flere kilo igjen.. grrr... Har mistet helt pågangsmotet.. Men jeg vil ned igjen og jeg vil greie å holde meg der. Til sommeren skal jeg stå brud, og jeg vil helst slippe å tromp slanke meg i siste liten før bryllupet. Så jeg slenger meg med her. Håper å komme ned på 58 kg igjen før jul, men vi får se hva det blir. I allefall ikke opp mere nå. Lykke til alle dere også, dette må vi vel greie..

__________________


Joranna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 17:55   #10
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Hei, jeg vil også gjerne være med.
Jeg har egentlig startet for 2 mnd siden, ufrivillig, men da visste jeg ikke hva jeg drev med, så jeg vil gjerne være med her for det er først nå jeg gjør dette "på skikkelig".

Målet er at jeg skal kunne komme inn i bunaden til neste jul (30 kg ned).

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:57   #11
Piumen
Nytt Medlem
 
Piumen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Kirkenes.
Innlegg: 4
Piumen er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei alle forummennesker.
Jeg er herved på min første dag. Det går bra, men jeg er redd jeg får for lite fett i meg. Må se om det blir en utsettelse til jeg kommer meg hjem mot slutten av uka.
Uansett har jeg nå registrert meg her. Og er virkelig klar for at dette skal gå bra. Det ser ut til at dere har det så koselig her inne at jeg følte for å være med i gjengen.
Håper på framgang og tap av masse kilo.
Med vennlig hilsen Pia.

Piumen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:39   #12
Carrieanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
Carrieanne er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei !
Jeg kunne igrunnen skrevet det samme innlegget som ovenfor. Noen- og- 90 kg, 178 høy og starter idag på ketolysekuren sammen med min kjære. Håper på masse oppbacking fra både forumvenner og IRL! Dette skal jeg klare! Ønsker å nå 75 kg, så ca 20 kg tilsammen skal bort. Min kjære vil ha vekk rundt 25, så vi har en jobb å gjøre ja!

Carrieanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:01   #13
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei Jeg er også helt ny, startet i går 01.11. Det kjennes så 'feil' ift hva jeg er vant med tidligere å skulle spise så mye fett, men av det jeg har lest i ketolyseboken, forstår jeg prinsippet og skal gå helhjertet inn for det. Målet mitt er minus 10-15 kg. Spesielt tanken med fett i kombinasjon med mye karbo var en tankevekker.

Jeg er (har vært? ) en typisk jojo-slanker. Min svakhet er overspising om kvelden, trolig fordi jeg har spist for lite om dagen. Jeg har fått en del aha-opplevelser mens jeg leste boken. Jeg er blodtype 0 og skal iflg blodtypedietten ikke har kornprodukter, men mye rødt kjøtt. Så dette må jo være midt i blinken. Da jeg var barn elsket jeg fettranden på svinekoteletter og bacon, kanskje det skyldtes kroppens egenregulering og fettbehov? Etter jeg kom i slutten av tenårene og begynte å legge på meg, har jeg skydd fett som pesten. Mulig det har blitt for mager kost og at kroppen til slutt krever fett for å overleve. Er det derfor man sprekker tro... Jeg spise bacon i går for første gang på sikkert 20 år. Det var deilig, men jeg ble kvalm av lukten i huset etter stekingen.

Rent kjøtt vil ikke ta til seg stekefett, men tvert i mot miste litt av sitt eget fett under stekingen. Derfor er det kanskje lurt å frese ut pannen med f.eks litt fløte for å få i seg fettet?

Jeg har noen spørsmål jeg håper jeg kan få hjelp til.
1. Kan man spise ubegrenset mengder fett? Er det et minimum med fett man må spise i løpet av dag?
2. Tåler gallen så mye fett? Det må jo bli en enorm bealstning?
3. Hvort raskt kan man regne med å komme i ketose om man følger sånn noenlunde kostplanen i boken?

Hilsen en usikker nybegynner med mange spørsmål surrende i hodet

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:17   #14
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Så flott å se at så mange allerede har slengt seg på. Lykke til alle sammen.
Her hjemme ligger jeg med omgangssyken og klarer ikke få i meg noe særlig av noe. Må nok drøye til i morgen før jeg kan sette i gang ordentlig. Når man henger over skåle er ikke fett det man tenker på..hehe..

Skal vi sette opp en fast veiedag eller?? De som ønsker kan være med og de andre lar være hvis de ikke vil?
Jeg stemmer for fredag eller mandag.

Mvh Linda

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:23   #15
lindaso84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1
lindaso84 er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei hei alle sammen!
Jeg skal også gå i gang nå, venter på startpakka, håper virkelig den kommer i morra!! Kjenner jeg trenger masse info nå!

Jeg gifter meg 5 desember,og skulle gjerne hatt av et par kilo innen det, helst av magefettet!
Alt i alt vil jeg ned 15-17 kg, men første målet blir i hvertfall 5 kg innen jul!

Lykke til alle sammen!

lindaso84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo! Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 15:55   #16
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Kan gjerne ha fredag som veiedag for min del

__________________


prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:02   #17
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Hei Jeg er også helt ny, startet i går 01.11. Det kjennes så 'feil' ift hva jeg er vant med tidligere å skulle spise så mye fett, men av det jeg har lest i ketolyseboken, forstår jeg prinsippet og skal gå helhjertet inn for det. Målet mitt er minus 10-15 kg. Spesielt tanken med fett i kombinasjon med mye karbo var en tankevekker.

Jeg er (har vært? ) en typisk jojo-slanker. Min svakhet er overspising om kvelden, trolig fordi jeg har spist for lite om dagen. Jeg har fått en del aha-opplevelser mens jeg leste boken. Jeg er blodtype 0 og skal iflg blodtypedietten ikke har kornprodukter, men mye rødt kjøtt. Så dette må jo være midt i blinken. Da jeg var barn elsket jeg fettranden på svinekoteletter og bacon, kanskje det skyldtes kroppens egenregulering og fettbehov? Etter jeg kom i slutten av tenårene og begynte å legge på meg, har jeg skydd fett som pesten. Mulig det har blitt for mager kost og at kroppen til slutt krever fett for å overleve. Er det derfor man sprekker tro... Jeg spise bacon i går for første gang på sikkert 20 år. Det var deilig, men jeg ble kvalm av lukten i huset etter stekingen.

Rent kjøtt vil ikke ta til seg stekefett, men tvert i mot miste litt av sitt eget fett under stekingen. Derfor er det kanskje lurt å frese ut pannen med f.eks litt fløte for å få i seg fettet?

Jeg har noen spørsmål jeg håper jeg kan få hjelp til.
1. Kan man spise ubegrenset mengder fett? Er det et minimum med fett man må spise i løpet av dag?
2. Tåler gallen så mye fett? Det må jo bli en enorm bealstning?
3. Hvort raskt kan man regne med å komme i ketose om man følger sånn noenlunde kostplanen i boken?

Hilsen en usikker nybegynner med mange spørsmål surrende i hodet

Velkommen skal du være!!

Er usikker selv på dette ang. mengden fett etc. kanskje du kunne postet dette som et eget innlegg i forumet? Her i denne tråden er vi forholdsvis ferske alle mann, så for å få svar fra de mer "drevne" tror jeg det er lurt å lage en ny tråd

__________________


prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:03   #18
hilta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Lofoten
Innlegg: 3
hilta er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Hei hei. Ja nå blei jeg inspirert til å ta opp tråden igjen. Har vært borte fra lavkarbo ei stund, og det kjennes. Skal ta meg sjøl i nakken og gjør en innsats. Da blir det vel litt baking i ettermiddag. Takk for inspirasjonen dere :-)

hilta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:26   #19
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av hilta, her.

Hei hei. Ja nå blei jeg inspirert til å ta opp tråden igjen. Har vært borte fra lavkarbo ei stund, og det kjennes. Skal ta meg sjøl i nakken og gjør en innsats. Da blir det vel litt baking i ettermiddag. Takk for inspirasjonen dere :-)

Så bra du er igang igjen! Lykke til!!

__________________


prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:47   #20
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av prilla, her.

Velkommen skal du være!!

Er usikker selv på dette ang. mengden fett etc. kanskje du kunne postet dette som et eget innlegg i forumet? Her i denne tråden er vi forholdsvis ferske alle mann, så for å få svar fra de mer "drevne" tror jeg det er lurt å lage en ny tråd

Tusen takk

Her er svaret på spørsmålet jeg fikk fra JVB i en annen tråd (man trenger mellom 1 og 2 g proteiner pr kg kroppsvekt avhengig av aktivtetsnivå):

"Iflg boka: Du skal spise maks 15g karbohydrater men så mye mat at du føler deg mett

Om du absolutt skal ha et tall på det, så vil jeg etter min erfaring, si at det er ca 1.8 ganger proteinmengden du spiser. Så hvis du veier 60 kg og regner 1.5g protein pr kg blir det:
15 g karbo = 60kcal (3,2%)
90 g protein = 360kcal (19,2%)
162 g fett = 1458 kcal (77,6%)
totalt 1878 kcal"

Dette var veldig oppklarende for meg

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:57   #21
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Jeg ser at det tar 2-3 dager før man er i ketose. Det er visst uvesentlig om sticksen er lys eller mørk, bare den gir utslag. For mørk farge kan tyde på at man drikker for lite vann, da blir urinen mer konsentrert. 2-3 l pr dag anbefales. Lurer på om dette er rent vann, eller om det inkluderer kaffe, te, lettbrus osv....

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:32   #22
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Hadde vært fint om det inkluderte kaffe, men jeg tviler vel på det.

Jeg veier meg på mandager.

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:08   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: November-startere

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Jeg ser at det tar 2-3 dager før man er i ketose. Det er visst uvesentlig om sticksen er lys eller mørk, bare den gir utslag. For mørk farge kan tyde på at man drikker for lite vann, da blir urinen mer konsentrert. 2-3 l pr dag anbefales. Lurer på om dette er rent vann, eller om det inkluderer kaffe, te, lettbrus osv....

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hadde vært fint om det inkluderte kaffe, men jeg tviler vel på det.

Jeg veier meg på mandager.

Væskebehovet er minimum 2-3 liter pr døgn!
Helst vann, men all væske teller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:08   #24
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: November-startere

Hurra! I så fall greier jeg å få i meg nok væske i løpet av en dag når jeg drikker minst en liter kaffe ... Men jeg prøver å drikke to liter vann i tillegg altså.

Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 23:46   #25
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: November-startere

Jeg legger meg inn på liste så kan de som vil være med følge med.

Navn_______Startvekt____Vekt uke 44___Opp/ned___Total Ned

Linda Kristin_____90 kg________88 kg_________-2 kg________-2kg

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 21:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 15-01-10 00:29
Start November 08 Nynne♥ Eurodiett 55 29-01-09 00:15
Skaldeman til Oslo i november janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 19-10-06 19:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no