Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Slitne øyne etter lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-11, 12:49   #1
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Slitne øyne etter lavkarbo

Hei, jeg har gått på lavkarbo i 1 og en halv mnd. Den verste kneika (varte 2 uker) er over og jeg føler meg stabil.
Eneste problemet mitt er at øynene mine blir fort røde og slitne, skulle tro jeg ikke hadde fått søvn! Kroppen derimot kan holde på i flere timer til.
De er også veldig sensitive for røyk og tett luft.
Dette har de aldri vært før!

Spiser mye: fisk, fiskekaker, grønnsaker, kjøttdeig, rømmedressing, Toro-supper, avocado.
Jeg spiser ikke så mye rødt kjøtt og er allergisk mot hvete og egg.
Men spiser mye spinat for å få jern, og tar fibertilskudd.

Noen som vet om dette kan være et symptom for noe jeg mangler/ikke tåler?

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:06   #2
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Slitne øyne etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Marielle_89, her.

Hei, jeg har gått på lavkarbo i 1 og en halv mnd. Den verste kneika (varte 2 uker) er over og jeg føler meg stabil.
Eneste problemet mitt er at øynene mine blir fort røde og slitne, skulle tro jeg ikke hadde fått søvn! Kroppen derimot kan holde på i flere timer til.
De er også veldig sensitive for røyk og tett luft.
Dette har de aldri vært før!

Spiser mye: fisk, fiskekaker, grønnsaker, kjøttdeig, rømmedressing, Toro-supper, avocado.
Jeg spiser ikke så mye rødt kjøtt og er allergisk mot hvete og egg.
Men spiser mye spinat for å få jern, og tar fibertilskudd.

Noen som vet om dette kan være et symptom for noe jeg mangler/ikke tåler?

Gratulerer med å komme over 2-ukers abstinesene

Først og fremst er det er helt umulig for meg å si om kostholdet ditt er riktig sammensatt ang e% fett,proteiner og karbo...Vet ikke hva du vil ligge på heller?

Det kan være en super idè å legge inn alt du spiser en ukes tid på diett.no. Da får du en oversikt over akkurat hvor mye fett og karbohydrater du får i deg. Du kan også få en pekepinn på om du mangler enkelte mineraler eller vitaminer. Men det er ikke en fasit, bare en pekepinn.'

Jeg syns alle som legger om kostholdet sitt såppas drastisk som mange av oss her inne gjør, bør ta en komplett blodprøve for å sjekke nettop om man er innenfor referansegruppa FØR man begynner på en kostholdsendring.

Jeg har ikke gjordt det, men jeg angrer nå på at jeg ikke kan sammenligne brlodprøver før/etter lavkarbo-omlegging

Ellers kan det jo høres ut som om du reagerer på noe i miljøet eller som du har spist. Men jeg ville definitivt dratt til legen og sjekket meg for allergier og fått tatt en blodprøve.

Det blir desverre helt umulig å gjette seg frem til hva plagene dine kan være

Lykke til !!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 13:56   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slitne øyne etter lavkarbo

Drikker du nok vann? Jeg blir tørre i øynene om jeg ikke drikker godt med vann en dag...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:01   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Slitne øyne etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Drikker du nok vann? Jeg blir tørre i øynene om jeg ikke drikker godt med vann en dag...

Enig...og man trenger kanksje mere vann på lavkarbo enn ellers..jeg merker i allefall raskt at jeg blir "dehydrert". Det blir en del salt i maten, bacon, kjøttpåleg o.l og salt binder vann

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:09   #5
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Sv: Slitne øyne etter lavkarbo

Takk for mange svar! Skal sjekke ut diett.no nå
Angående vann, tror jeg ikke det er problemet. Jeg bøtter nedpå og har alltid en vannflaske i nærheten.
Har bestilt time hos lege og spesialist på allergier, så får vi se

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 15:30   #6
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Slitne øyne etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Marielle_89, her.

Takk for mange svar! Skal sjekke ut diett.no nå
Angående vann, tror jeg ikke det er problemet. Jeg bøtter nedpå og har alltid en vannflaske i nærheten.
Har bestilt time hos lege og spesialist på allergier, så får vi se

Flott! Lykke til

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo, sliten, øye, øyne


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Laseroperasjon av øyne i Oslo eller Trondheim Gracella Generell diskusjon 18 22-09-10 22:02
Mellommat til sultne og slitne barn? Sophie Barns kosthold 4 03-09-09 14:33
Etter lavkarbo Chilicat Lavkarbo generelt 4 28-09-06 21:34
Gjennom et barns øyne... HP Livets lyse side 0 21-05-04 14:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no