Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 08:57   #51
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg strikker en del for tiden, er nettopp ferdig med Nøstebarn sitt ribbestrikkede sett med genser, bukse og lue til Snuppa. Nå ligger det i barnehagen, klar til bruk.

Venter på boken Myk Start, der er det oppskrift på en sparkebukse jeg har inderlig lyst til å strikke. Håper den kommer fort!

Opprinnelig lagt inn av Kakemonster, her.

Jeg har en hobby som ikke helt er forenelig med lavkarbo, eller ihvertfall ikke om jeg skal spise det selv

Jeg pynter kaker, og har drevet med det fra ca 2007, begynte litt før, men det "tok ikke av" før da.

Jeg skulle ønske jeg kunne sy og strikke, det er så mye fint man kan lage.

Her er ihvertfall linken til mine greier http://kaker.barnaland.is

WOW så mange fine kaker!!! Du er en skikkelig kunstner jo. Skulle ønske man kunne bestille på nett altså.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 10:08   #52
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Så morsom og inspirerende tråd!

Jeg er strikkoholiker, har vært det siden jeg var fem, - sånn ca.... Hekler litt innimellom og.
Det er stadig nye prosjekter på gang her... Akkurat nå holder jeg på med en tunika til meg selv - og haugevis med sokker til barnebarn som går i barnehage.

Velkommen innom for en titt i bloggen min, så ser dere selv hva jeg pusler med. www.mormorsverden.blogspot.com

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:22   #53
Ethewia
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Åå, håndarbeidstråd, så koselig! ^^

Altfor lenge siden jeg har gjort det nå, men er glad i å strikke og hekle. Aller mest hekle, men synes det er lettere å finne kule oppskrifter til strikking. Er på Ravelry, forøvrig, som jeg så var nevnt her. Og jeg stemmer i anbefalingen, det er en fantastisk side.

Og apropos, jeg har blant annet hekla noe som i teorien skal bli boller/skåler. Men jeg trenger selvsagt å stive dem opp for at de skal bli det. Noen som har erfaring med dette? Har hørt at det går an å bruke sukker og vann?

  Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:52   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ethewia, her.

Og apropos, jeg har blant annet hekla noe som i teorien skal bli boller/skåler. Men jeg trenger selvsagt å stive dem opp for at de skal bli det. Noen som har erfaring med dette? Har hørt at det går an å bruke sukker og vann?

Mamma brukte det for å stive opp noen heklede diademer, problemet er jo bare at det ikke tåler noe særlig med fuktighet. Men du bør koke ut sukkeret i vann og kjøle av før du dypper i, ellers smuler det. Ellers vet jeg at bestemoren min brukte skummetmelk til å stive duker med. Det skal finnes noe slags spray å kjøpe også, mener jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:14   #55
Ethewia
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mamma brukte det for å stive opp noen heklede diademer, problemet er jo bare at det ikke tåler noe særlig med fuktighet. Men du bør koke ut sukkeret i vann og kjøle av før du dypper i, ellers smuler det. Ellers vet jeg at bestemoren min brukte skummetmelk til å stive duker med. Det skal finnes noe slags spray å kjøpe også, mener jeg.

Jøss, skummamelk faktisk. Den var interessant. Har titta på en slik spray, er bare usikker på om jeg gidder å bruke penger på det, har ingen planer om å hekle noe mer som trenger stivelse. Jeg tror jeg skal prøve meg på sukkervannet, jeg.

Takker.

  Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:20   #56
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ethewia, her.

Jøss, skummamelk faktisk. Den var interessant. Har titta på en slik spray, er bare usikker på om jeg gidder å bruke penger på det, har ingen planer om å hekle noe mer som trenger stivelse. Jeg tror jeg skal prøve meg på sukkervannet, jeg.

Takker.

Bare hyggelig! Og det som er greit, er at det jo bare er å vaske ut .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:24   #57
Ethewia
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hyggelig! Og det som er greit, er at det jo bare er å vaske ut .

Haha, det tenkte jeg faktisk ikke på. Da er det jo absolutt ingen grunn til å ikke prøve. Great!

  Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:57   #58
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Melis og vann!! Tror det funker dårlig med sukker.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:07   #59
Ethewia
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Melis og vann!! Tror det funker dårlig med sukker.

Melis? Jeg har ikke tenkt til å froste saken. Jokes aside, vil ikke det kreve mye melis, og dermed gjøre heklatingen liksom lysere? Eller er det slik at det skal kokes, og det da blir gjennomsiktig? Jeg har ekstremt lite kjøkkenerfaring, så jeg har ikke peiling på slike ting, hehe.

  Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:19   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Melis og vann!! Tror det funker dårlig med sukker.

Sukker fungerer perfekt, så lenge man varmer vannet, så sukkeret løser seg opp. Selvfølgelig kan man bruke melis også, men hva er melis? Knust sukker .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:55   #61
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg strikker, tegner og maler, lager alt mulig rart av småting og syr på maskin og broderer. Får bestandig masse rare idéer om småting jeg kan lage. Alt går i perioder!
Strikka veldig mye på en Fanakofte i rosa og hvit til meg selv i sommer, men la den bort. Den SKAL bli ferdig, for den ER så fin!
Har flere prosjekter liggende rundt omkring... Må vel sette meg ned en dag. Håper jeg får "ånden" over meg
Hadde hobbyblogg en gang, da jeg var "deprimert"... Jeg var ikke deprimert, bare mamma som sier at jeg var det. Jeg sov mye, gadd ikke tenke så mye, og satt hjemme og skapte ting istede for å gå på forelesninger! Strøyk på to av tre eksamener, men hadde det veldig fint, fordét! (Tok dem opp igjen, da )
Lagde utrolig mye rart og blogget om det. Sletta bloggen, for jeg syns den var for kjedelig, rett og slett... Kanskje jeg må starte opp igjen. Blogging kan jo og være en kreativ hobby
Har gitt bort mesteparten av det jeg har produsert. Så Fanakofta er en liten belønning til meg selv
Kan ikke hekle!

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 23:43   #62
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eg har laga den her i gave til ei venninne. Blei ikkje heilt fornøyd, men hadde ingen oppskrift og har ikkje hekla så lenge. Så sånn alt i alt har eg vel vært ganske flink :P Eg skulle ha hekla nåke til babyen til søskenbarnet mitt. Ho skal ha den her mnd. Spørs om eg må begynne på nåke i str. ett år, eller nåke :P

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bergen 002.jpg (844,2 KB, 22 visninger)
__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 08:23   #63
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hekle en søt lue da vel =) De har oppskrift på et fint kronepannebånd på drops.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 08:25   #64
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Veska ble kjempefin, vimsen85!


Sist redigert av Licota : 08-09-10 kl 08:33.
Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:31   #65
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden! - hjelp!

Husets unge dame har "bestillt" laaaange ullstrømper og den bløte mor har sagt ja. Men jeg husker med gru vår barndoms lange skistrømper som alltid skled ned dersom nikkersen ikke var stram nok under kneet. Hvordan hindre det med ullstrømpene? For de skal være så lange at de går over kneet nemlig. Holder den vanlige "ribbestrikkede" strømpe-leggen strømpene oppe? Tynnere pinner og tynnere garn på de første 10 cm? Strikke inn en form for strikk? Finnes det noe lignende det belegget som er på baksiden av stay-ups man kan ha på? Vanlig anti-skli er vanskelig å feste på ull vet jeg. *erfaring*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:41   #66
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden! - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Husets unge dame har "bestillt" laaaange ullstrømper og den bløte mor har sagt ja. Men jeg husker med gru vår barndoms lange skistrømper som alltid skled ned dersom nikkersen ikke var stram nok under kneet. Hvordan hindre det med ullstrømpene? For de skal være så lange at de går over kneet nemlig. Holder den vanlige "ribbestrikkede" strømpe-leggen strømpene oppe? Tynnere pinner og tynnere garn på de første 10 cm? Strikke inn en form for strikk? Finnes det noe lignende det belegget som er på baksiden av stay-ups man kan ha på? Vanlig anti-skli er vanskelig å feste på ull vet jeg. *erfaring*

Jeg har strikket mye overknestrømper i ren ull. Strikker ribbedelen (2r 2v) av strømpene i 3-pinner, og resten i 3,5 (som er "riktig" str for garnet jeg bruker) De jeg selv har brukt har aldri sklidd ned, i alle fall. Bare pass på at de går i hvert fall godt over kneskåla.

Her og her er et noen av overknestrømpene jeg har strikka .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:48   #67
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Hekle en søt lue da vel =) De har oppskrift på et fint kronepannebånd på drops.

Takk for tips. Dei har mykje fint på Drops

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Veska ble kjempefin, vimsen85!

Tusen takk Lika å hekle vesker. Trur eg skal prøve meg på en meir avansert design neste gong

Og så har eg tenkt å lære meg å strikka. Har og lyst på sånne ullstrømper over kneet. Lykke til med dei

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:51   #68
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden! - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har strikket mye overknestrømper i ren ull. Strikker ribbedelen (2r 2v) av strømpene i 3-pinner, og resten i 3,5 (som er "riktig" str for garnet jeg bruker) De jeg selv har brukt har aldri sklidd ned, i alle fall. Bare pass på at de går i hvert fall godt over kneskåla.

Her og her er et noen av overknestrømpene jeg har strikka .

Tuuuusen takk! Da satser jeg på at det funker og så blir det knestrømper på Snuppa når jeg bare blir ferdig med de blå restegarn-sokkene til Lille Gubben! Restegarnkista var mye fullere enn jeg trodde gitt... Men ullsokker blir det aldri for mye av så her strikkes det til pinnene går varme om dagen!

Har "bokmerket" håndarbeidsbloggen din også og titter innom av og til - du er knallflink!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:54   #69
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden! - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Tuuuusen takk! Da satser jeg på at det funker og så blir det knestrømper på Snuppa når jeg bare blir ferdig med de blå restegarn-sokkene til Lille Gubben! Restegarnkista var mye fullere enn jeg trodde gitt... Men ullsokker blir det aldri for mye av så her strikkes det til pinnene går varme om dagen!

Har "bokmerket" håndarbeidsbloggen din også og titter innom av og til - du er knallflink!

Aw, takk! Det setter jeg pris på! Selv om jeg har strikket lenge, så føler jeg at jeg fortsatt er i utvikling hele tiden. Har jo lagt grunnlagtet med å ha strikka på frihånd i nesten tjue år før jeg begynte å snuse på mønster .
Lurt forresten å ta et mål av låret til hun som skal ha strømpene og mål mot din egen strikkefasthet (ikke alltid man kan stole helt på strikkefastheten til det enkelte garnet), strikk en prøvelapp med ti masker, f.eks.
Om du vil at knestrømpene skal holde ekstra lenge, så strikke stolpen i ull, og foten i ull/akrylblanding, om du finner garn i samme farge.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:11   #70
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden! - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Lurt forresten å ta et mål av låret til hun som skal ha strømpene og mål mot din egen strikkefasthet (ikke alltid man kan stole helt på strikkefastheten til det enkelte garnet), strikk en prøvelapp med ti masker, f.eks.
Om du vil at knestrømpene skal holde ekstra lenge, så strikke stolpen i ull, og foten i ull/akrylblanding, om du finner garn i samme farge.

Det er en normaltynn 10-åring så det er vel ikke store låret å måle på. Men det var lurt!

Når det gjelder foten, garn og farger så har hun heldigvis bestilt strømper i striper i rød- og rosatoner så det er null problem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:49   #71
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

De over-kneet strømpene jeg kjøpte meg på Cubus (....) har en ribbestrikk over kneet. Dvs at de går inn over kneet før de går ut igjen. Litt sånn strikk, på en måte.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 23:18   #72
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Åh! Perfekt tråd! Jeg elsker håndarbeid! Jeg strikker, hekler, syr, tegner, maler, ja herregud... jeg er sånn så MÅ prøve alt!
Nå om dagen er det strikking som er det store. Og jeg er flittig bruker av Garnstudio sine sider og opprskrifter.
Nå går det mye av disse tøflene i forskjellige farger, pyntet opp med en liten heklet blomst. Blir mange som får disse under juletreet i år.

Jeg har også heklet et stooort teppe i bestemorruter. Og holder nå på med dette, og det blir veldig fint! :-)

Eller så er jeg vel mest kjent for å sy Tilda dukker blant venner og kjente. Jeg har sydd utallige Tildaer på bestilling, så nå er jeg bittelitt lei. Selv om jeg elsker Tone Finnanger sine bøker og mønstre. Men nå må jeg ha en Tilda-pause.
Den som er desidert mest populær er Fugleskremselet, og den har jeg laget i mange varianter etter folks fargeønsker osv.

Nå ble jeg faktisk inspirert til å blåse liv i bloggen igjen!

Så mye fint dere lager!! Her er det mange flinke ser jeg! Dette blir en tråd som må følges med på ja!
Photo sine strømper og luer var veldig kule! Jeg må lære meg å strikke strømper asså! Og hekleteppene til Cosi var fantasiske! Spesielt det fargerike!

Skal vi se om jeg klarer å legge opp noen bilder av Tildaer jeg har sydd da tro...



__________________
Min journal

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 13:10   #73
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Var masse fine ting her inne!
Eg har sjølv strikka i mange år. Og hatt ein veldig produktiv vinter
Strikka 2 Marius-gensere, genser med høg hals til eldste jentungen, 2 fanakjoler str 4 år, 2 kortarma gensere str 5 år, halv marius-dress str 2 år..., og driver på med ein genser som er både i hullmønster og lag på lag til meg selv.
Etterpå står kåpe for turen http://twistcollective.com/collectio...-mari-muinonen
Syns denne så så utrolig fin ut
Den strikkes på store pinner og med tjukk tråd, så vil nok gå rimelig fort å bli ferdig med den

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:34   #74
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Var masse fine ting her inne!
Eg har sjølv strikka i mange år. Og hatt ein veldig produktiv vinter
Strikka 2 Marius-gensere, genser med høg hals til eldste jentungen, 2 fanakjoler str 4 år, 2 kortarma gensere str 5 år, halv marius-dress str 2 år..., og driver på med ein genser som er både i hullmønster og lag på lag til meg selv.
Etterpå står kåpe for turen http://twistcollective.com/collectio...-mari-muinonen
Syns denne så så utrolig fin ut
Den strikkes på store pinner og med tjukk tråd, så vil nok gå rimelig fort å bli ferdig med den

Kjempefin! Jeg skal strikke denne til meg selv i neste omgang, når jeg er ferdig med mariusgenseren min, men jeg skal strikke den i svart, og så skal jeg se om jeg får til raglanfelling og lomme på den også. Den er også i ganske tjukt garn, så jeg vil tro det går fort, deilig høstgenser!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 15:56   #75
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

http://twistcollective.com/collectio...-mari-muinonen
Syns denne så så utrolig fin ut

Åh, Sylvi er så fin. Hva slags garn skal du strikke den i? Det er mange som har strikket den, og den blir veldig tung. Jeg har kjøpt mønsteret, men ikke klart å bestemme meg for garn, så den ligger her på To do listen.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no