Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Hva slags konsekvenser kan det evt gi? (Mengde karbohydrater)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-11, 15:25   #1
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Hva slags konsekvenser kan det evt gi? (Mengde karbohydrater)

Er nå inni nest siste mnd av svangerskapet og burde etter råd her inne og var det Hexeberg tro, spise 95 karbo pr dag. Får det bare ikke til jeg, for inntaket av karbo har jeg gjennom grønnsaker, litt frukt, yoplait og proteinshake. Men det blir ikke så mye i løpet av en dag. Ligger som regel på mellom 30-60.

Hva slags negative konsekvenser kan dette evt ha for babyen? Den får ihvertfall alle næringsstoffer dekket mener jeg, og må jo være bra at jeg spiser MYE grønnsaker. Den sellerirot-fries oppskriften kom i grevens tid!
Forslag til andre riktige karbo-kilder?


Sist redigert av Fredrikke07 : 10-02-11 kl 15:26. Årsak: trykkleif
Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:30   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags konsekvenser kan det evt gi?

Det har nok ingen negative konsekvenser i det hele tatt!
Vi hadde aldri overlevd som rase om noen ketoner under svangerskapet hadde vært farlige for oss!

Tenk på at alle de som lider av ekstrem svangerskapskvalme gjerne er i ketose store deler av svangerskapet og føder store, fine, friske babyer uansett!

Mye viktiger for lille bebis at mamma har det bra!

(Men hvorfor spiser du ikke litt bønner, linser etc for å få opp karbene litt?)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:34   #3
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags konsekvenser kan det evt gi?

Bønner og linser har jeg ikke tenkt på! Da må jeg lære meg å benytte meg av det. Kan egentlig ingenting om hvordan det tilbredes, bortsett fra kidney-bønner i gryteretter..


Men ellers så føler jeg at det jeg har det bra slik kostholdet er i dag også, og siden det ikke får noen konsekvenser å ligge på nivået jeg gjør, så blir det nok slik flere dager i uka da.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 15:39   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags konsekvenser kan det evt gi?

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Bønner og linser har jeg ikke tenkt på! Da må jeg lære meg å benytte meg av det. Kan egentlig ingenting om hvordan det tilbredes, bortsett fra kidney-bønner i gryteretter..


Men ellers så føler jeg at det jeg har det bra slik kostholdet er i dag også, og siden det ikke får noen konsekvenser å ligge på nivået jeg gjør, så blir det nok slik flere dager i uka da.

Putt noen bønner i salaten feks, eller kok grønne/røde linser i 30 min, hell av vannet, tilsett litt fløte og smør og krydder etter smak, lag pure med stavmikser! Godt til middagen!
Litt mer karber, men helt i Fedon- stil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 14:35   #5
shona123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 1
shona123 er på en erverdig vei

Sv: Hva slags konsekvenser kan det evt gi? (Mengde karbohydrater)

Tenk på at alle de som lider av ekstrem svangerskapskvalme gjerne er i ketose store deler av svangerskapet og føder store, fine, friske babyer uansett!

__________________
You can join us for best 1Y0-200 - exam - questions dumps exam HIT-001 - transcender - braindumps.com training solutions. Our stevenson contains all those materials you want to pass for real www.the-bac.edu exam & ase training in Principia College
shona123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner sliter litt med å få i seg anbefalt mengde karbohydrater Callahan Ketolysekuren 27 16-02-11 11:14
Konsekvenser av sprekk Lillelord Spørsmål og svar 16 09-10-10 02:57
Mengde jansen Spørsmål og svar 5 14-07-10 22:58
Hvor ligger skjæringspunktet mellom mengde fett og karbohydrater? mofe Lavkarbo generelt 8 26-11-09 16:31
Konsekvenser av en sprekk i dietten N3rfh3rd Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 25-02-08 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no