Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tøffe tak - ungdom og rus

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-13, 01:59   #26
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Skjønner hva du mener Carisma, og vi har faktisk prøvd det da vi hadde MST.

Ingen penger, ikke kjøring eller henting, ikke tilgang til data, ikke mobil osv.

Resultatet var gjeld til kompiser, tyvkobling på nettet, kom ikke hjem, veldig dårlig stemning hjemme og i det hele tatt enda vanskelig å få til et samarbeid.

I dag er ikke situasjonen ang skole osv bedre, men vi kan iallefall kommunisere, og ha et tålig greit hjemmemiljø. Vi snakker mye mer sammen, og han åpner seg mer og forteller hvordan han har det.

Når barnet er mer enn 15 år kan du ikke lenger bruke tvang, men er helt avhengig av et tålig samarbeid for i det hele tatt å få barnet med på noen tiltak. Han måtte feks samtykke til at vi hadde MST. Hadde han ikke skrevet under på det, så hadde vi heller ikke fått det.

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 08:56   #27
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Sendt deg en mail

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 09:49   #28
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Opprinnelig lagt inn av Engelen, her.

Takk Carisma for dine kloke ord.

Jeg har også vært inne på det med folkehøyskole, men dette er jo kun dersom han er villig til det sjøl. Kan ikke bære han inn å en folkehøyskole.

Jeg kjenner til en som ble rusfri blant annet med hjelp av folkehøgskole. Hun endte opp langt innen i femundsskogene på hundekjøringingslinje (mener jeg det var). (Men jeg vet ikke hva som skjedde før, hvilke ting foreldrene gjennomgikk før hun dro dit... Såvidt jeg forsto var det iallfall noe de var enige om å prøve.)
Nå har jenta en lærlingeplass hos en større, og velkjent restaurant som konditor. (Hun er knallflink!) Og jeg har inntrykk fra mora at det har ordnet seg helt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 10:53   #29
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Vil gi deg en klem!

Har sett mange venner gå igjennom det samme som sønnen din i oppveksten. De fleste kom ut på den andre siden, etter en stund, heldigvis.

Å komme helt bort fra det vante miljøet sitt og få en slags nullstilling er veldig lurt! Folkehøgskole, og gjerne en litt barsk linje, kan være kjempefint! Men vær aktiv med å finne skoler og linjer, ikke forvent masse engasjement fra ham. Og når dere har funnet et par alternativer kan han velge mellom dem. Ungdom prøver å slite seg bort fra disiplin, og foreldre tror ofte de gjør rett i å slippe tøylene litt. Min erfaring er at ungdom i den alderen trenger mer kustus enn yngre barn, men de må få ansvar i tillegg.

Lykke til!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 23:12   #30
kristina88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 7
kristina88 er ny på veien

Sv: Tøffe tak - ungdom og rus

Stoor klem til deg! Det blir en tøff kamp, du vil føle deg håpløs og rådvill..men gi ikke opp, for sammen klarer dere det.
For det første: vær streng. Si i fra om at hvis han fortsetter med å ruse seg, er han ikke velkommen hjem. Man kan ikke begynne å klatre oppover, før man føler at man har møtt bunnen. Sånn var det for meg ihvertfall, og selv om alle er forskjellige, så er det kanskje verdt et forsøk?

Ev. får du ta han med på tur til Mumbai eller New Delhi, besøke slummen, hiv/aids-sentre og skoler for hjemløse.. :P Høres kanskje lettvint ut, men skal love deg at han får andre ting å tenke på etter det. Det forandret livet mitt, og ga meg et helt nytt perspektiv på livet.. Har ikke hatt tilbakefall i det hele tatt, nesten ikke tenkt på dop engang, etter at jeg bestemte meg for å studere utviklingsstudier og engasjere meg i humanitære prosjekter!

kristina88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan overbevise en ungdom lillekri Barns kosthold 5 06-07-11 17:29
Lavkarbo for ungdom Livlys Barns kosthold 4 10-05-11 13:20
Mat for spedbarn, barn og ungdom Kisha Ketolysekuren 2 04-06-10 20:46
Ungdom og lavkarbodiett - farlig???? Pluto Spørsmål og svar 13 06-09-06 09:26
Ungdom med PCO Carrie PCOS og karbohydratkontroll 9 07-08-05 15:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no