Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-15, 19:38   #1
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Det er jo morsdag på søndag, og tradisjon tro så skal det bakes kake.

Her i huset tror jeg det blir Ostekake
Den er supergod for alle

Hva skal du "bake" ?

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 19:47   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Ingenting. Det er bare Lille Gubben og meg og vi er forhåpentligvis på hytta (selv om det meldes skikkelig blås-bort-vær på lørdag!) og jeg tror ikke vi gidder markere morsdagen (han er ikke far til mine barn heller). Den blir antagelig feiret hos eksen og bonusmora enten denne fredagen eller neste fredag og da spiser jeg det jeg får servert - feirer samtidig eksens bursdag. Ja, vi er en pussig, men stor og lykkelig storfamilie.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 21:17   #3
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ingenting. Det er bare Lille Gubben og meg og vi er forhåpentligvis på hytta (selv om det meldes skikkelig blås-bort-vær på lørdag!) og jeg tror ikke vi gidder markere morsdagen (han er ikke far til mine barn heller). Den blir antagelig feiret hos eksen og bonusmora enten denne fredagen eller neste fredag og da spiser jeg det jeg får servert - feirer samtidig eksens bursdag. Ja, vi er en pussig, men stor og lykkelig storfamilie.

Det er så godt å høre om "storfamilier" som fungerer


__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:19   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Eurodiett brownies. Vi skal i barnedåp, så må ha med noe jeg kan spise som er noenlunde normalt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 22:24   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Min kjæreste og datter er i Syden og jeg skal jobbe. Jeg får vel lage noe til meg selv. Ostekake kanskje.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 01:10   #6
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Jeg har lagd ostekake til en bursdag i morgen, så hvis den blir vellykket og vi skal feire noe på søndag så lager jeg kanskje en til. Lagde bunn av karamelliserte nøtter (tagatesse) så håper den blir like god som smaksprøvene

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 09:37   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Skal lage brownies med chiafrø om bare sjokoladen jeg bestilte kommer i tide

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 15:25   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Tenker jeg lager kjøttkake

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:19   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

For meg er ikke morsdag kaker... men familietid med film, spill etc. Såå det blir ikke kake her heller, men håper på blomster!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:24   #10
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

mamma feirer ikke bursdagen sin engang, langt mindre morsdag. aldri vært no tradisjon hos oss som jeg husker.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:30   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

langt mindre morsdag.

Det er jo ikke moren som skal feire sin egen dag, men familien som skal vise at hun settes pris på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:35   #12
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

hva med de andre 364 dagene i året? men altså, jeg er faktisk ikke oppvokst med no særlig feiring av verken mors eller farsdag.. men jeg var nå mer eller mindre barn av en alenemor fram til jeg var ca 11 år.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 07:58   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Om alle andre vil unngå kake, så vær så god, men min mann skal bake sunkost sjokoladekake og jeg skal nyte den.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 09:49   #14
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Om alle andre vil unngå kake, så vær så god, men min mann skal bake sunkost sjokoladekake og jeg skal nyte den.

Sunkost sjokoladekake, hva er det?

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 09:51   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Sunkost lavkarbokakemiks, glutenfri sjokladekake. Sånn passe lav på karber. Bedre enn å klikke på brownies med sukker el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 04:21   #16
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Jeg lager Black Sunday til de andre, men siden jeg ikke kan spise kaker selv (veldig vanskelig å lage ei lavkarbokake som smaker godt og som ikke inneholder eggehvitte, mandler/nøtter eller noen som helst meieriprodukter...) tenker jeg at jeg skal kose meg med strimlet svinekjøtt og sweet chili-saus (og kanskje et glass rødvin )
De foreslo at vi kunne ha kjøttkake snillingene mine

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:45   #17
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Sunkost lavkarbokakemiks, glutenfri sjokladekake. Sånn passe lav på karber. Bedre enn å klikke på brownies med sukker el.l.

Husker ikke om det er sunkost vi har her i byen, men kanskje jeg skal prøve kaken hvis jeg får tak

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 12:54   #18
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Jeg er ikke spesielt glad i kake, så ikke noe på meg. (Ikke er jeg mor heller,da. Bare katte -og fuglemamma. ) Men jeg skal overaske mormor med bløtkake. Da blir nok resten av folket glade også.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 08-02-15, 13:59   #19
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Jeg har kjøpt en liten marsipankake til familien og selv skal jeg lage blåbær curd og spise det med yoghurt og CC. Nyyydelig.

__________________


lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-15, 01:27   #20
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

Opprinnelig lagt inn av lirumlei, her.

Jeg har kjøpt en liten marsipankake til familien og selv skal jeg lage blåbær curd og spise det med yoghurt og CC. Nyyydelig.

Blåbær curd høres godt ut , har du oppskrift på den?

Hadde en plan om å lage ostekake, men det ble en sjokoladekake fra Sunkost. Som jeg greide å smadre når jeg skulle ha den på fat. Så den ble servert i en glassskål i stedet med glasur av 86% sjokolade og fløte tilsatt litt tagatesse. Pyntet med valnøtter. De andre koste seg med marsipankake, sveler og varm eplekake ( var hos svigermor) Utrolig nok syntes jeg ikke synd på meg selv når de spiste det, jeg koste meg med min sjokoladekake kræsj

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er de "gyldne reglene" for når man skal ta hva og hva som skal tas samtidig? FrkMarge Kosttilskudd 2 03-05-12 11:57
Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!" MinMort Ketolysekuren 64 05-06-10 20:27
Hvilket "snop" kjøper du når du skal kose deg i helgen? *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 21 01-04-09 09:38
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 10:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no