Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Helt ny - hvor lang tid?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-13, 03:57   #1
Ebba89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
Ebba89 er på en erverdig vei
Talking

Helt ny - hvor lang tid?

Tar det før man kan vente å få se/merke resultater?
Det er sikkert voldsomme variasjoner her. Men hva er deres erfaring?

Jeg veier 90 kg og er ny på lavkarbo. Har prøvd aalt annet. Blant annet Grete Rode x antall ganger. Problemet mitt er at jeg gir opp om det går seks syv uker og jeg ikke merker noenting på kroppen min, vekt eller cm. Håper det blir annerledes denne gangen.

Har også et spørsmål:

Som ny på lavkarbo - bør jeg trene ved siden av? Jeg synes styrke og mølle er ganske ok, og har hittil trent ca to - tre ganger pr uke. Opplever man da "raskere" og "bedre" resultater?

Del gjerne deres erfaringer!

Ebba89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 14:02   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny - hvor lang tid?

tren om du vil, bare ikke overdriv de første par ukene, kroppen din skal lære seg å bruke fett som energikilde :-) spis rene proteinkilder, masse grønnsaker og passe med fett, du kan oppleve sult i starten, men spis da litt mer ren mat. Spis heller MER mat i starten enn mindre for å unngå sult og bivirkninger av avsukring, dette kan du justere senere :-)

ikke uvanlig å miste en god del vann i starten, noe som er god motivasjon.

finn et måltidsmønster som passer hverdagen din, og pass på at du ikke spiser mer enn at du blir passe mett. Det blir ofte litt utprøving i starten, hør på kroppen din og ta dette som et " bli kjent " prosjekt. Bruk tiden på å finne variert mat, kjenne på at kanskje noen vondter blir borte og at du har overskudd. Spiser du ketogent, bruk tilskuddene ihvertfall i starten.

Tenk på at du skal fore kroppen din med godt drivstoff, kjenn på at du skal leve lenge på slik mat. Jeg anbefaler å holde deg langt unna kunstig søtning og lovlige godsaker den første mnd, for å unngå søtsug som kan gjøre at du sprekker. Vær klar over at du kan oppleve humørsvingninger i starten, kjenn på de og vit at det går over ;-)

Lykke til, bruk forumet når du står fast!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 14:43   #3
Ebba89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
Ebba89 er på en erverdig vei

Sv: Helt ny - hvor lang tid?

Tusen takk for gode råd. Har et ganske stort mål om å ha gått ned 8 - 10 kg til jeg skal på bikiniferie om 11 uker. Får bare legge meg i selen

Tror du det er noen forskjell på å trene styrke / Utholdenhet?

Ebba89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:10   #4
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Helt ny - hvor lang tid?

Lykke til!

Mitt utgangspunkt var 86 kg og jeg gikk ned 10 kg de første 5 ukene.
(13 kg de første 2 mnd). Men jeg spiste strengt og lå på under 20 gram karber hver dag. Og drakk masse vann. Jeg hadde ikke overskudd til trening de månedene. Så kan ikke uttale meg om trening. Men at du vil merke resultat tror jeg helt sikkert!

Jeg holdt meg også unna søtningsstoffer de første ukene.

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 23:00   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Helt ny - hvor lang tid?

Jeg gikk ned 13,5 kg de første fire månedene, sånn ca 750 gram i uka i snitt. Men veldig varierende fra uke til uke. Deretter begynte jeg å trene, og i løpet av det neste året gikk jeg ned 14 kg til. Så nå er jeg omtrent der jeg vil være, kanskje et par pyntekilo til i av løpet av 2013 om kroppen vil det slik. Hvis ikke så er jeg godt fornøyd om jeg klarer å holde den vekta jeg har nå for fremtiden. Men det betinger at jeg fortsatt holder meg til lavkarbo og trening, går jeg tilbake til gamle vaner blir jeg jo bare feit igjen! Og det vil jeg jo ikke...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Emneord
resultater, tid, trening, tung, vektreduksjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid på ketolyse? Okie Ketolysekuren 11 03-08-11 01:56
Hvor mye har du tatt av og hvor lang tid tok det? Anos Generell diskusjon 30 19-05-11 19:14
Ketolyse, hvor lang tid? jodo Ketolysekuren 1 27-01-10 20:31
Hvor lang tid tar det? matitt Lavkarbo generelt 0 16-01-09 14:43
Hmm... Hvor lang tid? tinamh Ketolysekuren 2 06-10-06 10:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no