Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-09, 10:41   #1
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Siden jeg gikk igang med kuren har jeg lagt merke til to ting:

Da jeg spiste brøderstatning måtte jeg på do hver dag. Ikke så rart kanskje, for det brødet er jo fullt av frø og fiber.

Nå har jeg sluttet med brødet, ikke fordi det var en stopper for meg, men rett og slett fordi jeg ikke synes brødet er så godt. Jeg savner heller ikke brødmat, så det er ikke noe savn for min del. Men nå må jeg omtrent "aldri" på do lengre? Kanskje en gang i uka? Og det jeg presterer er ikke noe å skryte av heller....hehe.

Hvordan fungerer dette hos dere? Burde jeg fåå i meg noe annet enn brød som setter fart i systemet, eller er det greit at det blir såpass sjeldent?

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:05   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Et par ganger i uka er helt greit - så lenge ting ikke stopper helt opp, og du har vondt Det er helt normalt å måtte sjeldnere på do på lavkarbo, husk på at vi nå får i oss mye mere ren mat, og mye mindre av "næringsløst fyllstoff". Vi spiser så bra mat at kroppen rett og slett elsker det og tar opp alt!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:06   #3
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Jeg tar to teskjeer med fiberhusk hver dag. (noen ganger glemmer jeg det og da kommer jeg meg ikke alltid på do..) Synes det er godt å få tømt magen skikkelig 1 gang om dagen

Men, siden vi ikke spiser karbohydrater leste jeg et sted at vi ikke har så mye avfallsstoffer som skal ut..

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 11:53   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Det er helt klart mye sjeldnere på lavkarbo. Jo mindre karber (og fiber) og jo mer fett, jo mindre går jeg på do. Dogåing er nærmest et barometer på hvor rent jeg spiser

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 12:11   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Jeg har kronisk irritabel tykktarm, så jeg måtte ta Visiblin eller lignenede naturmedikamenter til og med i alle årene med ingers rugbrød kostholdet og DER snakker vi fiber rik kost!!! Så med dette kostholdet stoppet det HELT opp for min del og jeg måtte til med noe som heter laxoberal- reseptfritt på apoteket. Stor dose hver dag, har problemer med bekkenet, så jeg BØR få noe ut hver dag for å unngå for mye smerter

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 15:17   #6
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Når jeg har gått av dietten og spist "vanlig" mat produseres det mye avfall, flere ganger daglig. Når jeg er på dietten og er "flink", produseres det nesten ikke avfall i det hele tatt, et par ganger i uken.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 15:38   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

En annen ting jeg opplever er, uh, en distinkt mangel på lukt. Blir plutselig veldig bevisst sånt når omgås andre med et 'normalt' kosthold.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 15:42   #8
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

En annen ting jeg opplever er, uh, en distinkt mangel på lukt. Blir plutselig veldig bevisst sånt når omgås andre med et 'normalt' kosthold.

Ja, det opplever jeg også - med mindre jeg har sneket i meg noe med maltitol i......

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 19:17   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Opprinnelig lagt inn av Panterpia, her.

Ja, det opplever jeg også - med mindre jeg har sneket i meg noe med maltitol i......

Signerer - mine etterlattenskaper lukter også svært lite.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 22:57   #10
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Bruker 2 x 300 mg kalsium hver dag jeg da, ellers får jeg veldig hjertebank. Så dobesøkENE bare MÅ være unnagjort før jeg går tur med hunden hver morgen…

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 00:21   #11
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Noen ganger er det all right... Vi har jo fått beskjed om å passe vekten....


Haha Jeg lo skrekkelig av dette spørsmålet. Hvorfor? Nettopp fordi det er et ganske påtrengende spørsmål, som få stiller.

Jeg går på do hver dag. Med veldig få unntak. Ut fra tråden her synes det som jeg har i meg for mye. Og når jeg tenker meg om, mannen min klager over hat han ikke får gått på do så ofte. Sukk! Alt skal være trøblete her! Grr!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 09:10   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Jeg lurer fælt på de som "klager" over at de ikke får gått på do om de virkelig er forstoppet og har vondt, eller om det bare ventes på noe som er blitt en veldig ingrodd vane?
Jeg er selv et skikkelig vandyr når det kommer til dogåing, og reagerer hvis det er lite som skal ut, men jeg føler meg heller aldri veldig forstoppet, det bare.... er ikke noe som må ut...!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:17   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Opprinnelig lagt inn av Panterpia, her.

Ja, det opplever jeg også - med mindre jeg har sneket i meg noe med maltitol i......

Haha, ja. Jeg falt for fristelsen for en måneds tid siden og puttet i meg tre små cavalier-konfektbiter, skulle ikke tro det var plass til så mye luft og styggedom i noe så smått

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 13:27   #14
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Hmmm..det virker nesten som at jeg har motsatt "problem" av alle andre her. Da jeg spiste høykarbo var jeg plaget med treg mage,og det kunne gå flere dager mellom hvert plupp i do, mens nå flyr jeg flere ganger om dagen, og verken lukt eller konsistens er noe å klage på. Men nå blir jeg jo nesten usikker på om det er normalt? Jeg spiser stort sett fett kjøtt, brokkoli, egg...Aldri brøderstatninger og den slags.

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 17:13   #15
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Signerer Areola her. Grunnen til at det blir sjeldnere dogåing er jo ikke at det er forstoppelse. Det er bare ikke like mye som skal ut som før. Det blir rett og slett mindre avfall

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 17:14   #16
m.f
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Rygge
Alder: 48
Innlegg: 65
m.f er på en erverdig vei
Smile

Sv: Unnskyld at jeg spør, men...hvor ofte går dere på do?

Opprinnelig lagt inn av Karenina, her.

Hmmm..det virker nesten som at jeg har motsatt "problem" av alle andre her. Da jeg spiste høykarbo var jeg plaget med treg mage,og det kunne gå flere dager mellom hvert plupp i do, mens nå flyr jeg flere ganger om dagen, og verken lukt eller konsistens er noe å klage på. Men nå blir jeg jo nesten usikker på om det er normalt? Jeg spiser stort sett fett kjøtt, brokkoli, egg...Aldri brøderstatninger og den slags.



slenger meg på her jeg . flyr på do omtrent med en gang jeg drikker kaffe eller spiser ordentlig fart på magen!

__________________
m.f


m.f er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Akkurat nå: Easylife Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 17:52   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Her er det omtrent daglig, men mengdevis noe helt annet enn før

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 20:17   #18
Sukkerhøna
Nytt Medlem
 
Sukkerhøna sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 4
Sukkerhøna er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Hei! Jeg er helt fersk på forumet - har nå gått på ketolyse i snart 4 uker. Jeg hadde tidligere problemer med å få magen til å fungere, men det har stabilisert seg nå (jippi) - og jeg går på do så godt som hver dag. Som andre sier her, det er litt forskjell på mengde og lukt (i positiv forstand).

Forresten - takk for at du stilte spørsmålet - sikkert flere som lurer!

Sukkerhøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:56   #19
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Opprinnelig lagt inn av Sukkerhøna, her.

Hei! Jeg er helt fersk på forumet - har nå gått på ketolyse i snart 4 uker. Jeg hadde tidligere problemer med å få magen til å fungere, men det har stabilisert seg nå (jippi) - og jeg går på do så godt som hver dag. Som andre sier her, det er litt forskjell på mengde og lukt (i positiv forstand).

Forresten - takk for at du stilte spørsmålet - sikkert flere som lurer!

Ja, jeg var jo spent på om noen i det hele tatt ville svar på dette
Men, jeg er en kombinasjon av nysgjerrig og ikke sjenert, så jeg måtte jo bare spørre....

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 12:47   #20
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Å, det er absolutt ikke første vi gang vi diskuterer avføring her inne, altså!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 13:47   #21
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Høres ut som et gamlehjem her, for på gamlehjem har jeg opplevd at avføingen diskuteres livlig mellom de "innsatte"

Spøk til side, jeg går normalt på do hver dag med denne kosten; grei nok lukt og konsistens

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 14:34   #22
Karenina
Medlem
 
Karenina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 108
Karenina er på en erverdig vei

Sv: Unnskyld at jeg spør, men ... hvor ofte går dere på do?

Jeg var på et foredrag med Norsk Sykepleierforbund for en tid tilbake, og da sa foredragsholderen: "det viktigste tegnet på at man er i ferd med å bli gammel er når man er mer opptatt av sin egen avføring enn av sex!"

Haha, jeg kunne ikke la være!

Karenina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hvor ofte går dere til ED-legen? Distrea Eurodiett 19 28-05-08 22:42
Hvor ofte tisser dere? Lollypop! Ketolysekuren 13 11-09-07 05:51
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no