Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Soleksem?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 23:34   #1
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Soleksem?

har i en 5-6 år hatt kjipe utslett innimellom som legen ikke har kunnet fortelle meg hva er. jeg har fått x antall salver og kremer som ikke har fungert. til og med en pille. nå tror jeg at det er soleksem. ser det nå at dette er noe som dukker opp etter jeg har vært i sola. i dag prøvde jeg solfaktor 50 og var ute i sola bare en time uten at det hjalp. røde kløende vabler over hele brystkassa, litt i ansiktet og på armene. noen som vet om et eller annet som tar det vekk eller får det til å slutte å klø+ eller aller helst en måte å ikke få det på, som ikke innebærer å sitte inne å se ut hele sommeren mens man venter på at det skal bli dårlig vær så man kan gå ut?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 23:46   #2
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: soleksem?

Jeg pleier å smøre med Aloe Vera gel på soleksem. Lindrer noe.
Ellers bruker jeg å spise betakaroten-piller fra mars-april.
Glemte det i år, og det straffet seg
Har fått noe soleksem igjen

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 02:30   #3
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soleksem?

ok. betakarotenpiller er notert.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:07   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Soleksem?

Jeg har hatt soleksem i mange år, særlig på brystet og særlig de aller første soldagene.

Vet om en som hadde det ordentlig ille og gikk med slør i barndommen, for real!

Det har blitt mye bedre etter et år på lavkarbo. Men jeg har i flere år i mars kjøpt sånn svinedyr solstick fra apoteket med 50 faktor og brukt opp en sånn i sesongen. Har sett at minst en apotekkjede har faktor rabatt for tiden, da blir 50 faktor = halv pris

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 14:00   #5
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Soleksem?

Betakaroten gjorde ingen forskjell for meg dessverre

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 15:51   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Jeg vet at ingen ting hjelper alle, men kom på denne gamle artikkelen i Mat&helse. Om du har lyst å prøve
Håper du finner noe som hjelper.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 16:11   #7
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soleksem?

den har jeg kjempelys til å prøve litt dyr, så må vente til lønning.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 16:17   #8
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Soleksem?

Den synes jeg også så veldig interessant ut

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:02   #9
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Soleksem?

Jeg har også soleksem. Men jeg har en solkrem av god kvalitet, nemlig Vichy enfants spray, kjøpt på Apotek. Den hjeper i hvert fall meg. Men jeg har ikke forsøkt å ligge på stranda eller noe sånt, altså. Kun vanlig aktivitet en sommerdag, eks. tuslet rundt i byen, gått turer ol.

En testvinner, se her:

http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle258411.ece




__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:05   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Soleksem?

Fikk et tips for mange år siden om å ta kalsiumtilskudd minst 3 mnd før solsesongen begynner.
Det hjalp meg, har ikke hatt soleksem siden
Nå er kalsium en del av de tilskuddene jeg tar fast.

Et kjerringråd (som virket ca annenhver gang på meg) er å gni en tomatskive på soleksemen.

Synes det er bedre å forebygge

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:11   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg vet at ingen ting hjelper alle, men kom på denne gamle artikkelen i Mat&helse. Om du har lyst å prøve
Håper du finner noe som hjelper.

Da har jeg bestilt Blir spennende å se om den har effekt, er blant de som er veeeeldig plaget.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:33   #12
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Mange gode forslag her, så her ser jeg det kan lønne seg å følge med

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:44   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

har i en 5-6 år hatt kjipe utslett innimellom som legen ikke har kunnet fortelle meg hva er. jeg har fått x antall salver og kremer som ikke har fungert. til og med en pille. nå tror jeg at det er soleksem. ser det nå at dette er noe som dukker opp etter jeg har vært i sola. i dag prøvde jeg solfaktor 50 og var ute i sola bare en time uten at det hjalp. røde kløende vabler over hele brystkassa, litt i ansiktet og på armene. noen som vet om et eller annet som tar det vekk eller får det til å slutte å klø+ eller aller helst en måte å ikke få det på, som ikke innebærer å sitte inne å se ut hele sommeren mens man venter på at det skal bli dårlig vær så man kan gå ut?


Vet du?? Det høres ut som om du har det som sønnen min har. Er vablene ganske store? I så fall er det er IKKE soleksem. Det nytter IKKE med høy solfaktor. Det eneste som nytter er å holde huden i skyggen. Dvs ha på heldekkende klær. Det er en form for elveblest. Gutten var til hudlege for det og fikk det bekreftet der via biopsi. Det eneste som funket var kortisonmedisin, men det skal man ikke gå på så lenge av gangen. Poden min er vokst det av seg nå.. Men av og til kan jeg skimte at det er en vabbel på tur og da er det rett i skyggen eller inn. Du kan tro det var kjekt da vi var på ferie og poden gikk med langermet genser, langbukse, sokker og hatt som også dekte nakken?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:47   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Sjekk her... Nå var dette bildet ekstremt, SÅ ille så aldri poden ut....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:30   #15
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soleksem?

ja, det jeg har kan ligne litt på det der, men mine blir ikke så store som de største på bildet også ser det ut som mine muligens er litt mer hovene enn de der også sprekker dem og det kommer klar væske ut av dem. har prøvd faktor 50 fra apoteket uten at det hjalp og har prøvd å dekke til, men virker som sola går igjennom t-skjorte. hydrokortison lindrer kløen bittelitt, men ikke nok.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:58   #16
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da har jeg bestilt Blir spennende å se om den har effekt, er blant de som er veeeeldig plaget.

Har vært å kjøpt nå i kveld (på Life helsekost).
Spent jeg også

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:59   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Har vært å kjøpt nå i kveld (på Life helsekost).
Spent jeg også

Da er det bare å smøre tjukt på og krysse fingrene!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:27   #18
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da er det bare å smøre tjukt på og krysse fingrene!

Med det været som er her hos meg for tiden er det ikke stor fare for å bli solbrent/ få soleksem ute.
Men har ikke gitt opp håpet på sommer ennå

Har tatt soltimer ( 20min hver )de siste tre dagene, og det var nok til at soleksemen poppet fram,
så håper virkelig denne kremen virker

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:08   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

ja, det jeg har kan ligne litt på det der, men mine blir ikke så store som de største på bildet også ser det ut som mine muligens er litt mer hovene enn de der også sprekker dem og det kommer klar væske ut av dem. har prøvd faktor 50 fra apoteket uten at det hjalp og har prøvd å dekke til, men virker som sola går igjennom t-skjorte. hydrokortison lindrer kløen bittelitt, men ikke nok.

Det var ikke hydrokortison poden fikk, men prednisolon. Tabeletter. Han fikk beskjed om at han kunne gå på maks tre slike kurer før han ble ti år. Han klarte seg heldigvis med to. Det rare er at han fikk sånt utslett på vinteren også hvis han var i kontakt med snø og fukt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:23   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Med det været som er her hos meg for tiden er det ikke stor fare for å bli solbrent/ få soleksem ute.
Men har ikke gitt opp håpet på sommer ennå

Har tatt soltimer ( 20min hver )de siste tre dagene, og det var nok til at soleksemen poppet fram,
så håper virkelig denne kremen virker

Våteksem er like plagsomt Skal søren meg ikke rare solgløttet til før jeg ser ut som alien

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:57   #21
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det var ikke hydrokortison poden fikk, men prednisolon. Tabeletter. Han fikk beskjed om at han kunne gå på maks tre slike kurer før han ble ti år. Han klarte seg heldigvis med to. Det rare er at han fikk sånt utslett på vinteren også hvis han var i kontakt med snø og fukt.

hmmm. jeg har også hatt det på vinteren, men ikke så mye som på sommeren. på vinteren har jeg lagt skylda på klorvann i svømmehallen og svette hvis jeg har kledd på meg for mye. har han blitt helt kvitt problemet med de pillene? nå fikk jeg også lyst på sånne piller. det skal jeg spørre legen min om neste gang jeg skal dit. sikkert værd et forsøk.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:58   #22
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soleksem?

Den vidunderkremen, har de den på helsekosten?

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:14   #23
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Har du prøvd tilskudd av betakaroten? Har lest at det kan hjelpe

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:19   #24
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soleksem?

nei jeg har ikke prøvd betakaroten enda. kanskje jeg gjør det neste år om ikke noen av de andre tipsene virker. har forstått det slik at man må begynne å ta betakaroten på våren hvis de skal virke mot soleksem og da er det litt for sent for meg nå i sommer

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:22   #25
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Soleksem?

Betakaroten har ikke hjulpet på meg.... Ble kjapt brun inneimellom soleksemen dog

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips for å forebygge soleksem? Charlott Generell diskusjon 14 21-03-11 14:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no