Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 18:44   #176
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Nei, krysser fingrene for at det går bra Bare pakke den godt inn, for det er ikke akkurat noe jeg har lyst til å drukne klærne mine i det greiene der

Soma, den norske importøren, sender den selv med posten (jeg har en kollega som har bestilt flere ganger) - så 8 timer burde ikke være noe problem, det tar lenger tid med posten

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:39   #177
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Nå begynte jeg å lese denne tråden, men den er såååå lang, så da lurte jeg bare på om noen kunne raskt "fill me in" på hvorfor man skal shotte cocosa? Udos skjønner jeg, med alle tre omegaene, men cocosa? Bare for å få opp fettmengden, eller inneholder den noe viktig?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:45   #178
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Den superkorte versjonen er at Cocosa skal være positivt for forbrenningen. Nå trengte du jo ikke å lese gjennom hele tråden heller for å få med deg hovedessensen. Det meste står i første innlegg, og så kom det vel en link til BitTorres sin fettråd litt lengre ned på siden eller på den andre

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 19:49   #179
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Kortversjonen er her

og mer utfyllende her

Sitat:

Cocosa inneholder mye mellomlange oljer - ekstremt mye. De går utenom de vanlige transportveiene som er kylomikroner, de største lipoproteinene som vi har. MCT oljene går rett til leveren, der de omdannes til ketoner. Ketoner er en form for energi som gir et ganske bra tilskudd til kroppen. Det forstår vi når både hjerte, lunger, nyrer og hjernen tar ketoner som førstevalg. Dessuten fungerer de som renholdere i cellene, og rensker opp gammelt proteinslagg og fjerner det, i tillegg til at de er meget kraftige antioksidanter.

__________________



Journalen min

Sist redigert av Cassiopeia : 14-07-11 kl 19:52. Årsak: Endra for å legge til sitat
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:24   #180
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Sitat:
Cocosa inneholder mye mellomlange oljer - ekstremt mye. De går utenom de vanlige transportveiene som er kylomikroner, de største lipoproteinene som vi har. MCT oljene går rett til leveren, der de omdannes til ketoner. Ketoner er en form for energi som gir et ganske bra tilskudd til kroppen. Det forstår vi når både hjerte, lunger, nyrer og hjernen tar ketoner som førstevalg. Dessuten fungerer de som renholdere i cellene, og rensker opp gammelt proteinslagg og fjerner det, i tillegg til at de er meget kraftige antioksidanter.

__________________
Hehe,,,,Cassiopeia, jeg håper cocosa kan være bra for hjernen også, kjenner at jeg kobler ut når det dukker opp så mange fremmedord I`m just a stooopid blonde you know Men tusen takk for svar
Cyan, sorry altså, jeg er litt treg i oppfattelsen skjønner du

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 22:38   #181
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Hehe, Bigmum, jeg burde muligens fortelle at det var BitTorres jeg siterte

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 00:22   #182
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Er nå igang med prosjektet. Har startet veldig forsiktig med 1ts Udos og 1ts Cocosa 2g pr dag. Prøver dette noen dager for å se at det fungerer for magen før jeg tør å øke. Er spent på om dette vil funke på meg

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 08:04   #183
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg hadde egentlig veiedag i på fredag men siden jeg hadde tanta på besøk, hadde trent hardt og kjente at jeg var oppblåst valgte jeg å vente med veiing til i dag. Og jaggu hadde jeg ikke gått ned 1 kg siden sist fredag - og det er MYE til å være meg, tror ikke jeg har gått ned så mye siden den første uke jeg var på ketogenkost, har normalt ligget på 0,5-0,7 kg i uka, når jeg ikke har hatt total stillstand som det siste året f.eks.

Har ikke vært så nøye med kostholdet forrige uke, men har vært nøye med å få i meg minst 15-30 g Udos og 15-30 g Cocosa, så nå velger jeg å tro at det er det som har gjort utslaget 250 ml Udos varer ikke lenge (begynte forrige tirsdag) så nå må jeg bestille mer. Skal bestille litt større flaske denne gangen.

Fortsetter på samme måten og staser på at jeg har en fin vektnedgang neste uke også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 09:05   #184
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Så bra! Gratulerer! Har ikke skjedd noe mer her ennå, men jeg er nede i sånn ca mitt laveste område nå, så jeg håper det rører på seg mer snart. Tantebesøk her også, gitt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 11:19   #185
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Så spennende forsøk!

Har lest noen av BitTorres sine innlegg om oljer, og det er veldig interessant! Skal sannelig bestille oljer selv, og kaste meg på oljetrenden!

For min del ble jeg mest gira på bedre hukommelse/hjerne, og ekstra energi! Etter ferie har mage og lovehandles vokst litt igjen (ble vel en vaffel eller to... ), så om de får hjelp til å forsvinne er det en bonus!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 19:37   #186
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Hei og hopp.
Nå har jeg fulgt med denne tråden, og omsider bestemt meg for å prøve jeg også.
Cocosa har jeg tatt 2 -4 ts av hver dag i lengre tid, men i dag kjøpte jeg Udo's også, og har tatt min første skje. Synes ikke det smakte så ille jeg.
spent på hvordan kroppen reagerer.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 19:42   #187
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Så gøy at flere slenger seg på! Håper dere rapporterer her om dere oppnår gode resultater!

Jeg er i ferd med å gå tom for kokosolje, og det er bare en uke siden jeg bestilte nytt, så da tar det vel enda en uke før jeg har det. Eeeep! Neste gang skal jeg bestille dobbelt så stor flaske Udo's og boks kokosolje!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 20:45   #188
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så gøy at flere slenger seg på! Håper dere rapporterer her om dere oppnår gode resultater!

Jeg er i ferd med å gå tom for kokosolje, og det er bare en uke siden jeg bestilte nytt, så da tar det vel enda en uke før jeg har det. Eeeep! Neste gang skal jeg bestille dobbelt så stor flaske Udo's og boks kokosolje!

Jeg har bare nok Udos for i morgen Bestilte ny i dag (500 ml) og håper at DHL ikke bruker alt for lang tid. Bør vel bare bestille en flaske til tenker jeg som kan bli levert med vanlig post, så har jeg en stund

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 07:17   #189
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg er herved med!
Startet opp i dag med 15ml Udo's og 15ml Cocosa før frokost, og begge gikk ned greit.
Litt ettersmak av cocosaen, men ikke plagsomt mye
Var forøvrig taktisk og målte både midje og mave i går

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 17:35   #190
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg har i alle fall fått litt fart på magen med disse oljene.
Blir litt småkvalm og får litt mageknip/romling en stund etter at jeg tar olje (1 ts hver av Cocosa og Udo's), men det går over etter en halvtime eller så. Det kan jeg leve med.
Får øke på litt forsiktig etterhvert, 2 ts av hver på en dag er nok, foreløpig.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:16   #191
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg falt helt av olje-lasset i helga. Formen var småklein og jeg orka knapt nok mat.
-Men jeg er i gang igjen nå. 1+1 ss av hver olje går helt utmerket.
Jeg har offisiel veiing og måling om ei uke, og venter med måling til da, tror jeg.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 01:02   #192
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Det eneste som har skjedd hos meg (foreløpig) er at jeg får gjort noe "stort" oftere.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 01:07   #193
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Det kan jo også være av det gode!

Sprøtt dette med kroppstemperaturen, for det har jeg slitt med i årevis, ifm stoffskiftet. Er så mye varmere nå. Litt sånn som de første sju månedene på lavkarbo da jeg "raste" ned i vekt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 02:12   #194
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Vel, da kan jeg rapportere om mindre magemål etter kun få dager!
har ikke målt men ser jo at det er mindre som tyter over buksa..
Og jeg har ikke levd kun lavkarbo i denne tiden

Jeg har målt, (ikke i kveld, men i går morges) og det er 2 cm inn både på hofte- og livmål!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 02:17   #195
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Oi, så bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 08:42   #196
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Er det noen av dere som vet om kan kan få samme effekten hvis man spiser mye kokosmelk, i stdet for cocosa? Da vil jo ikke fettet være rått og ubehandlet, men kokt på ca 120 grader...tror jeg...

I så fall kan man jo virkelig fråtse i gode thai-supper, hjemmelaget kokosmelk-iskrem, mmmm For meg er det en mer naturlig måte å få i seg disse stoffene på.

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 09:44   #197
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg har i noen dager inntatt 1 ts cocosa og 1 ts Udos 2g pr dag. Dette gikk helt fint. I går økte jeg til 1,5t av her 2g pr dag. Ble på kvelden bråkvalm, ca 3 timer etter siste inntak, og kastet virkelig opp. Har også vært forkjølet og i dårlig form en ukes tid. Usikker på om dette kom av oljene eller forkjølelsen, eller evt noe annet. Noen som har opplevd lignende?

Jeg tar en pause i dag, og trapper litt ned på mengde igjen fra i morgen. Vil jo så gjerne være med på dette prosjektet, så var litt nedtur.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 10:08   #198
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av gilbertine, her.

Er det noen av dere som vet om kan kan få samme effekten hvis man spiser mye kokosmelk, i stdet for cocosa? Da vil jo ikke fettet være rått og ubehandlet, men kokt på ca 120 grader...tror jeg...

I så fall kan man jo virkelig fråtse i gode thai-supper, hjemmelaget kokosmelk-iskrem, mmmm For meg er det en mer naturlig måte å få i seg disse stoffene på.

Kokosmelk er sunt nok det altså, men jeg vet ikke om du kan regne med den samme effekten, da det er ganske utvannet. Kokosmelk inneholder stort sett 10-18 % fett, mens kokosolje er 100%. Nå er kokosolje mettet fett, så det skulle vel tåle en del oppvarming, men jeg tror uansett at du ikke vil komme helt i nærheten av å ta tilskudd, selv om det ellers bare er å meske seg i thaisupper og what not!

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Jeg har i noen dager inntatt 1 ts cocosa og 1 ts Udos 2g pr dag. Dette gikk helt fint. I går økte jeg til 1,5t av her 2g pr dag. Ble på kvelden bråkvalm, ca 3 timer etter siste inntak, og kastet virkelig opp. Har også vært forkjølet og i dårlig form en ukes tid. Usikker på om dette kom av oljene eller forkjølelsen, eller evt noe annet. Noen som har opplevd lignende?

Jeg tar en pause i dag, og trapper litt ned på mengde igjen fra i morgen. Vil jo så gjerne være med på dette prosjektet, så var litt nedtur.

Mulig du bare må øke litt langsommere. Men kroppen tåler jo ikke alltid ting ilke godt når den har infeksjoner å bekjempe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 10:19   #199
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg sliter med smaken av UDO's, men i går kom jeg på gammel (og enkel) kunnskap:
Jeg holder meg for nesa mens jeg drikker!
Og så drikker jeg litt vann (fremdeles med nesa lukket).
Et voilà; ingen smak, ingen lukt

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 11:08   #200
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sprøtt dette med kroppstemperaturen, for det har jeg slitt med i årevis, ifm stoffskiftet. Er så mye varmere nå. Litt sånn som de første sju månedene på lavkarbo da jeg "raste" ned i vekt!

Enda en god grunn! Jeg er en skikkelig frysepinn, samboer mener jeg får blå lepper ganske fort og kaller meg "Lille reptil", fordi jeg alltid finner varme steder og lader meg opp der

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no