Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Slapp og mo i knærne

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-11, 10:09   #1
JamesBond
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
JamesBond er på en erverdig vei

Slapp og mo i knærne

Jeg har nå gått på lavkarbo siden i vår, altså ca 5 måneder, men sliter fortsatt med at jeg tidvis blir svært slapp helt uten energi. Skulle ikke dette gått over nå etter så lang tid? Trener 2-3 ganger pr uke kickboxing og hard styrke. Savner energien og overskuddet jeg hadde før. Får også en del leggkramper etter trening jeg ikke hadde før.

JamesBond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:22   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og mo i knærne

Tar du noen tilskudd da? Hvordan ser en vanlig dagsmeny? Får du i deg nok fett om du ligger lavt på karbohydratene?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:25   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Slapp og mo i knærne

Hvor mye karbo ligger du på da?
Får du i deg nok fett? Siden du har kramper, får du i deg nok vitaminer og mineraler? Kanskje magnesium tilskudd kan hjelpe.

Husker du på å drikke nok vann? Kanskje du bør øke bittelitt karboene på grunn av trening....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:28   #4
JamesBond
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
JamesBond er på en erverdig vei

Sv: Slapp og mo i knærne

Jeg spiser ikke frokost men daglig lunch (flott kantine på jobben) med oster, røket fisk, salater, avokado og egg. Middager har kanskje litt lite fett innimellom (kokte grønsaker + kjøtt/fisk) men spiser ofte og mye fet røkt fisk på jobb. Spiser relativt mye lavkarbo/selvbakte knekkebrød med gode oster til kvelds. ikke mye frukt, men mye grønsaker. Tar ingen tilskudd.

JamesBond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:31   #5
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Slapp og mo i knærne

Jeg trener hard spinning og styrke 3-4 ganger i uka og er avhengig av å ta magnesium, ellers så får jeg kramper!
Kanskje du kan lage en saus til middagen, eller ha smør på de kokte grønnsakene, for å få litt mer fett i deg, siden du trener så hardt

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:35   #6
JamesBond
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
JamesBond er på en erverdig vei

Sv: Slapp og mo i knærne

Takk for raske svar :-)
Har hørt at magnesium skal hjelp ja, så jeg skal prøve det. Hver dag eller bare før/etter trening? Lurer også på om jeg kanskje har lavt blodtrykk. kan man få det at lavkarobdiett? Er neste besvimelsen nær etter harde treningsøkter, men trenigene er ikke verre enn før jeg skiftet diett.

JamesBond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:38   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og mo i knærne

Utifra det du skriver spiser du kanskje for LITE mat? For lite proteiner, for lite kh og for lite fett?

Er du normalvektig?

Så mye som du trener bør du spise ca 1.5 g protein pr kilo kroppsvekt pr dag (husk at 100g biff bare har rundt 20g protein). Med så lite kh burde også fettinntaket kanskje vært høyere, men det er litt vanskelig og se utifra det du skriver.

Sjekk at du spiser nok proteiner i forhold til at du trener så mye. Du kan like gjerne sjekke om du spiser nok KALORIER i forhold til aktivitetsnivået ditt (www.diett.no er en fin hjelp)

Når du har fått avklart dette, anbefaler jeg at du prøver en mnd eller to (minst) på ketolysetablettene siden de er tilpasset et ketogent kosthold. Magnesium kan du godt spise opptil 600 mg (håper det ble rett hehe) pr dag, ta de gjerne på kveldstid.

Fungerer ikke noe av dette optimalt etter noen mnd, kan du kanskje eksperimentere med og spise litt mer kh for å se om kroppen din da fungerer mer optimalt. IKke alle er superenergiske på ketogent kosthold, noen må faktisk spise en del mer kh

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 10:53   #8
JamesBond
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 5
JamesBond er på en erverdig vei

Sv: Slapp og mo i knærne

For lite mat? Jeg spiser stooore porsjoner, men kanskje du har rett i at jeg spiser feil. Jeg er kvinne, 52 år, 169 cm og 60kg (JamesBond fordi jeg er stor fan :->). Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt, men fordi det virker sundt og fornuftig. Har ikke vært syk sider siden jeg endret diett, og pollenallergi samt noen matallergi er vesentlig redusert.

JamesBond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp lav karbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 11:46   #9
Ruth-Elin
Medlem
 
Ruth-Elin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 50
Innlegg: 100
Ruth-Elin er på en erverdig vei

Sv: Slapp og mo i knærne

Opprinnelig lagt inn av JamesBond, her.

For lite mat? Jeg spiser stooore porsjoner, men kanskje du har rett i at jeg spiser feil. Jeg er kvinne, 52 år, 169 cm og 60kg (JamesBond fordi jeg er stor fan :->). Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt, men fordi det virker sundt og fornuftig. Har ikke vært syk sider siden jeg endret diett, og pollenallergi samt noen matallergi er vesentlig redusert.

Kansje det er bedre og minke porsjonene og helder spise flere måltider

__________________


Ruth-Elin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 12:04   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og mo i knærne

Opprinnelig lagt inn av JamesBond, her.

For lite mat? Jeg spiser stooore porsjoner, men kanskje du har rett i at jeg spiser feil. Jeg er kvinne, 52 år, 169 cm og 60kg (JamesBond fordi jeg er stor fan :->). Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt, men fordi det virker sundt og fornuftig. Har ikke vært syk sider siden jeg endret diett, og pollenallergi samt noen matallergi er vesentlig redusert.

Da synes jeg ikke du skal spise MINDRE - sjekk bare at du får i deg nok proteiner og fett JamesBond nicket og all treningen lurte meg litt der til å tro at du var av hankjønn

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 12:08   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Slapp og mo i knærne

Opprinnelig lagt inn av JamesBond, her.

For lite mat? Jeg spiser stooore porsjoner, men kanskje du har rett i at jeg spiser feil. Jeg er kvinne, 52 år, 169 cm og 60kg (JamesBond fordi jeg er stor fan :->). Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt, men fordi det virker sundt og fornuftig. Har ikke vært syk sider siden jeg endret diett, og pollenallergi samt noen matallergi er vesentlig redusert.

For meg er det ikke mengden mat som er det vesentlige, men næringsfordelinga. Forsøk å legg inn noen dagsmenyer på feks diett.no, og se hvordan fordelinga er

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 12:31   #12
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Slapp og mo i knærne

Opprinnelig lagt inn av JamesBond, her.

Takk for raske svar :-)
Har hørt at magnesium skal hjelp ja, så jeg skal prøve det. Hver dag eller bare før/etter trening? Lurer også på om jeg kanskje har lavt blodtrykk. kan man få det at lavkarobdiett? Er neste besvimelsen nær etter harde treningsøkter, men trenigene er ikke verre enn før jeg skiftet diett.

Tar magnesium hver dag, de dagene jeg trener tar jeg 300 mg morgen og kveld, de andre bare 300 mg

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
slapp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken trening tar minst på knærne? mofe Trening 11 28-02-11 14:29
Slapp hud? Adeleide Mer enn 30 kg overvekt 13 23-02-11 20:23
Så slapp ... mari10 Lavkarbo generelt 15 12-04-10 21:47
Jeg er så slapp! Paris Generell diskusjon 30 23-09-09 10:30
Slapp Marte_mor Ketolysekuren 12 06-03-09 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no