Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

En uke uten sukker

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-05, 13:37   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

En uke uten sukker

Har Kaare tatt til fornuften? Nå forbyr han hamburgerbrød!

http://www.aftenposten.no/forbruker/...icle964248.ece

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 13:43   #2
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Kjempe bra tiltak!!!


Den eleven som sa, at det ville bli værre etter en uke, kommer nok til å bli overrasket, når han etter en uke merket at søthungeren blir borte!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 16:06   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Nei, nå tror jeg ikke verden står til påske... Hadde aldri ventet noe sånt av den mannen! Tenk det da! Ja, det med sukkeret er jo greit, det har de jo sagt en stund, men at alt hvetemelet går med i samme slengen... Kjempeflott da!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 16:08   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karin

Nei, nå tror jeg ikke verden står til påske... Hadde aldri ventet noe sånt av den mannen! Tenk det da! Ja, det med sukkeret er jo greit, det har de jo sagt en stund, men at alt hvetemelet går med i samme slengen... Kjempeflott da!

!!!!! Helt enig!!

Undres på hva Lindberg tenker når han ser dette! Altså - i forhold til at han i laaaaaange tider har "kjempet" mot Norum... Nå dilter Norum etter liksom, med lua i hånda?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 16:22   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sikker på at det ikke er læreren som har tatt med loffen og hamburgerbrødet i forbudtlisten . Nei, det må være journalisten

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 16:40   #6
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Spørs om ikke journalisten har glemt seg litt her i kildearbeidet og blandet inn litt fra Fedon ja

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:55   #7
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Håper virkelig at det er Kaare R. Norum som uttaler dette og at det er det de kommer til å gå ut med fremover. Selv kuttet jeg sukker og hvete i august i fjor og har ingen form for søtsug.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:54   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 20:07   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

SG: www.storegutter.com
KJ: er vel oss det?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 20:11   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Imponerende. Flott at de kjører en kampanje på dette. Noen kan jo få en a-ha opplevelse, selv om jeg ikke tror det blir noe vedvarende for så mange av dem.

Lære av det gjør de uansett, og det er et stort steg i riktig ernæringslære for elever

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 20:15   #11
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av elian

LFO = Landsforeningen for overvektige www.overvektige.no,

SG = www.storegutter.com.

FFF = FORUM FOR FEDMEKIRURGI http://slankeoperasjon.board.dk3.com/2/

KJ = KarboJunkies

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 21:48   #12
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Imponerende nedgang du har hatt Stor Ola! Stå på videre

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 22:09   #13
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av friflex

Imponerende nedgang du har hatt Stor Ola! Stå på videre

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle oppnå et sånt resultat på et 1/2-år, men er jo veldig glad for det. Legger en link her fra lokalavisa - som jeg har skrevet et annet sted her har jeg masse av dette¨å takke Anne-Lise på alm-senteret for, ho har gjort en kjempejobb med meg. Kommer også en stor artikkel i Mat & Helse nr. 2 med mye om meg og BV som startet storegutter.com.

http://www.hardanger-folkeblad.no/ny...cle1436934.ece

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 12:58   #14
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Fantastisk jobbet! Stå på videre, jeg tviler ikke et øyeblikk på at du kommer til å nå de målene du setter deg!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 13:06   #15
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av StorOla

LFO = Landsforeningen for overvektige www.overvektige.no,

SG = www.storegutter.com.

FFF = FORUM FOR FEDMEKIRURGI http://slankeoperasjon.board.dk3.com/2/

KJ = KarboJunkies

Aha...!

Jeg må bare skrive hvor imponerende det er å se i tickeren din at du har gått ned over 50 kilo!!!!!!!!!! Det er jo bare helt fantastisk!!!!!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 17:53   #16
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Bare 5 klarte å holde sukkeravtalen

Se aftenposten i dag

http://www.aftenposten.no/utdannelse/article967589.ece

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 19:26
Julegavetips! "Ro uten årer." mofe Andre bøker 5 29-12-04 03:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no